5 food kombinací, po kterých zhubnete

Většinou chutě propojujeme hlavně proto, abychom si na jídle pochutnali. Ale důvod může být i jiný.

Pokud budete dobře kombinovat různé potraviny a ingredience, dočkáte se ve finále skvělého gurmánského zážitku. Jestli je budete kombinovat chytře, budete hubnout. Vsaďte na jídla a nápoje, která roztočí váš metabolismus na plné obrátky a díky nimž budete spalovat tuky rychlostí blesku.

1. Cappuccino & skořice

Pokud jste doteď měli výčitky kvůli každému cappuccinu a počítali zbytečné kalorie, které jste do sebe dostali, už nemusíte. Proč? Mléko a mléčné výrobky jsou bohaté na vitamíny C, D a vápník. Vitamín D je účinný bojovník proti břišnímu tuku a stejně tak i vitamín C a vápník, které minimalizují jeho nárůst - vážou na sebe totiž tukové buňky a společně je vylučují z těla. A jak pomáhá při hubnutí skořice? Patří k nejsilnějším antioxidantům vůbec, čímž pomáhá udržet inzulín v konstantní hladině a organismus tím pádem nemusí čelit návalům nezvladatelného hladu a následného přibývání na váze.

2. Vodní meloun & červené hrozny

Oboje je tak extrémně bohaté na antioxidanty, že konzumace výrazně brání vzniku tuku. Ale pozor na to, že ovoce obecně obsahuje mnoho cukru. Proto je tato kombinace vhodná maximálně na občasnou, malou svačinu. Půl šálku hroznových kuliček a malý kousek melounu bohatě stačí.

3. Tuňák & zázvor

Tohle chuťové propojení se vám asi na první pohled nezdá příliš lahodné, ale věřte, nebo ne, je prostě geniální. Zázvor pomáhá podstatně urychlit metabolismus (a navíc blokuje enzymy, které způsobují záněty), zatímco tuňák je úžasný především díky vysokému obsahu bílkovin a množství jódu, zinku a vitamínu D, které také spolehlivě zrychlí látkovou výměnu.  Kombinace tuňáka a zázvoru je úžasný prostředek na odbourání břišního tuku a kvůli Omega-3-mastným kyselinám i úžasný antioxidant.

4. Ovesné vločky & lesní plody

Ovesné vločky jsou pro všechny v každém případě přínosné. Kvůli snadné stravitelnosti, složení, vlivu na organismus. Jsou bohaté na nenasycené mastné kyseliny a na vápník, díky čemuž zvyšují rychlost spalování. Lesní plody zase obsahují polyfenoly, díky kterým budete hubnout, protože zabraňují usazování tuků v buňkách.

5. Kuře & cayennský pepř

Nutričtí experti se shodují na tom, že kuřecí steak okořeněný cayennským pepřem nejen na dlouhou dobu zasytí, ale také vám zrychlí spalování až o 35 %. Studie vědců z Purdue University v USA kromě toho informuje o tom, že každodenní konzumace malého množství cayennského pepře účinně potlačuje chuť k jídlu a zrychluje metabolismus. Může za to tzv. capsaicin, látka, která je obsažená v chilli papričkách.

 

9 hormonů, které jsou zodpovědné za to, kolik vážíte

Jste skoro stále na dietě, ale kila nejdou dolů? Možná za to mohou vaše hormony. Kvůli jejich nerovnováze v těle můžete dokonce i přibírat. Poradíme vám, jak si hormony nastavit tak, abyste je nastavi...

Ikigai, japonské tajemství dlouhého a šťastného života

Ikigai, japonské tajemství dlouhého a šťastného života 17.9.2017 foto: Getty Images
Skandinávci nám ukázali, jak praktikovat pohodový hygge život. Ale pozor! Je tu ještě něco lepšího. Nový životní styl Japonců: Ikigai!