Nejnovější trend mezi sportovci: LISS trénink

Nejnovější trend mezi sportovci: LISS trénink 17.4.2017
HIIT tréninky jsou už minulostí. Ten, kdo chce skvěle zformovanou postavu, sází na LISS tréninky. Vyzkoušíte to taky?

Až doteď jsme si mysleli, že k dokonalé postavě do plavek je nejlepší cesta HIIT, tedy High Intensity Interval Training. Skládá se z krátkých, ale velice intenzivních cviků, které zaručí efektivní spalování tuků za pouhých 8 týdnů tréninku. Teď se ale mezi sportovními nadšenkyněmi a fitness trenérkami začíná rozmáhat přesný opak HIIT: LISS trénink.

Co se schovává za názvem LISS?

Zkratka LISS znamená „low intensity steady state“ - tedy trénink, který udržuje kardio zónu ve významně nižších hodnotách než třeba právě HIIT. Podle čeho to poznáte? Velmi jednoduše: Podle toho, jestli při cvičení můžete normálně konverzovat, aniž by vás to jakkoli namáhalo. Pokud to tak je, je zřejmé, že jste v tom správném levelu. Trénink v takto nízké intenzitě zlepšuje příjem kyslíku a jeho následný rozvod do celého těla, což má pozitivní vliv na krevní tlak a také to pomáhá odbourávat některé stresové hormony. Ale co je mnohem důležitější: V rámci této sportovní frekvence se velmi dobře pálí tuky. Což je pro nás všechny před blížícím se létem skvělá zpráva, nemyslíte? Žádný div, že na tuhle tréninkovou metodu sází i profi-sportovkyně, jako je třeba Australanka Kayla Itsines (kaylaitsines.com).

Jaké jsou ty nejlepší LISS tréninkové metody?

Chůze (30 - 45 minut)

Plavání (30 minut)

Stepper (20 minut)

Jóga (30 minut)

Jízda na kole (30 minut)

 

Máme rádi Svatou Kateřinu, jedeme na jógový maraton

Prožijte na konci srpna tři dny plné té nejlepší jógy

Hubnutí podle DNA. Funguje to?

Low-Carb, FODMAP dieta, dietní plán 5:2… Kdo zkoušel hubnout pomocí různých trendy diet, ví, že výživoví guru přicházejí každou chvílí s nějakým novým konceptem. Teď je tu další novinka: Hubnutí na zá...