Nejnovější trend mezi sportovci: LISS trénink

Nejnovější trend mezi sportovci: LISS trénink 17.4.2017
HIIT tréninky jsou už minulostí. Ten, kdo chce skvěle zformovanou postavu, sází na LISS tréninky. Vyzkoušíte to taky?

Až doteď jsme si mysleli, že k dokonalé postavě do plavek je nejlepší cesta HIIT, tedy High Intensity Interval Training. Skládá se z krátkých, ale velice intenzivních cviků, které zaručí efektivní spalování tuků za pouhých 8 týdnů tréninku. Teď se ale mezi sportovními nadšenkyněmi a fitness trenérkami začíná rozmáhat přesný opak HIIT: LISS trénink.

Co se schovává za názvem LISS?

Zkratka LISS znamená „low intensity steady state“ - tedy trénink, který udržuje kardio zónu ve významně nižších hodnotách než třeba právě HIIT. Podle čeho to poznáte? Velmi jednoduše: Podle toho, jestli při cvičení můžete normálně konverzovat, aniž by vás to jakkoli namáhalo. Pokud to tak je, je zřejmé, že jste v tom správném levelu. Trénink v takto nízké intenzitě zlepšuje příjem kyslíku a jeho následný rozvod do celého těla, což má pozitivní vliv na krevní tlak a také to pomáhá odbourávat některé stresové hormony. Ale co je mnohem důležitější: V rámci této sportovní frekvence se velmi dobře pálí tuky. Což je pro nás všechny před blížícím se létem skvělá zpráva, nemyslíte? Žádný div, že na tuhle tréninkovou metodu sází i profi-sportovkyně, jako je třeba Australanka Kayla Itsines (kaylaitsines.com).

Jaké jsou ty nejlepší LISS tréninkové metody?

Chůze (30 - 45 minut)

Plavání (30 minut)

Stepper (20 minut)

Jóga (30 minut)

Jízda na kole (30 minut)

 

Příznaky překyselenosti a co proti tomu dělat

Stres, rychlá jídla, alkohol a nedostatek pohybu. Náš životní styl může snadno vést k překyselení organismu. Proč to vadí a co s tím?

7 věcí, kvůli kterým přibíráte

Diety, tréninky, zelená smoothie… Abyste zhubla, děláte všechno možné. Přesto to nejde. Proč? Víme to.