Nejnovější trend mezi sportovci: LISS trénink

Nejnovější trend mezi sportovci: LISS trénink 17.4.2017
HIIT tréninky jsou už minulostí. Ten, kdo chce skvěle zformovanou postavu, sází na LISS tréninky. Vyzkoušíte to taky?

Až doteď jsme si mysleli, že k dokonalé postavě do plavek je nejlepší cesta HIIT, tedy High Intensity Interval Training. Skládá se z krátkých, ale velice intenzivních cviků, které zaručí efektivní spalování tuků za pouhých 8 týdnů tréninku. Teď se ale mezi sportovními nadšenkyněmi a fitness trenérkami začíná rozmáhat přesný opak HIIT: LISS trénink.

Co se schovává za názvem LISS?

Zkratka LISS znamená „low intensity steady state“ - tedy trénink, který udržuje kardio zónu ve významně nižších hodnotách než třeba právě HIIT. Podle čeho to poznáte? Velmi jednoduše: Podle toho, jestli při cvičení můžete normálně konverzovat, aniž by vás to jakkoli namáhalo. Pokud to tak je, je zřejmé, že jste v tom správném levelu. Trénink v takto nízké intenzitě zlepšuje příjem kyslíku a jeho následný rozvod do celého těla, což má pozitivní vliv na krevní tlak a také to pomáhá odbourávat některé stresové hormony. Ale co je mnohem důležitější: V rámci této sportovní frekvence se velmi dobře pálí tuky. Což je pro nás všechny před blížícím se létem skvělá zpráva, nemyslíte? Žádný div, že na tuhle tréninkovou metodu sází i profi-sportovkyně, jako je třeba Australanka Kayla Itsines (kaylaitsines.com).

Jaké jsou ty nejlepší LISS tréninkové metody?

Chůze (30 - 45 minut)

Plavání (30 minut)

Stepper (20 minut)

Jóga (30 minut)

Jízda na kole (30 minut)

 

Mamografie: Co byste ještě měla vědět?

Mamografie: Co byste ještě měla vědět? 17.10.2017 foto: Getty Images
Mamografie je metoda, díky níž speciální rentgenový snímek už v rané fázi pomůže rozeznat rakovinu prsu. Zaměřili jsme se na nejdůležitější fakta a mýty.

400 kalorií za 30 minut? Jde to!

400 kalorií za 30 minut? Jde to! 13.10.2017
Grit Cardio je 30 minutový vysoce intenzivní intervalový trénink typu HIIT, který maximálně spaluje kalorie. Vyzkoušejte to.