Passeggiata: Po tom zhubnete!

Passeggiata: Po tom zhubnete! 17.2.2017
Už pomalu začínáte počítat denní kalorie, abyste zhubla do plavek? Jděte na to jednodušeji. Máme pro vás jeden osvědčený trik, díky kterému můžete i nadále jíst stále stejně a přitom budete ztrácet kila. Dopřávejte si na talíři pořád to, co máte ráda, ale po jídle změňte jednu, jedinou věc.

Ne, nepřemlouváme vás k nějakému každodennímu, efektivnímu cvičení, ale pouze k tomu, abyste si po každém hlavním jídle zvykla na jednoduchou věc, která vám navíc přinese radost. 

Rituál, který vás zbaví kil navíc

Těstoviny a pizza k večeři? No, raději ne, říkáme si často a raději si vysoce disciplinovaně objednáme salát. Italové to ale vidí úplně jinak: Jejich tradiční jídla si rozhodně neupírají, bez výčitek si dopřávají “zlé” sacharidy a klidně i pozdě večer. O kaloriích přitom vůbec nepřemýšlejí, protože vědí, že stejně jako jindy si po jídle neodpustí svůj “chytrý” rituál: Passeggiatu. Tedy procházku. A přesně to byste se měla rychle naučit i vy. 

Jak procházka pomáhá při hubnutí?

Italové procházky a korzování milují. Zastavují se při tom se sousedy a známými, sednou si do kavárny, tráví tak klidně celé hodiny, a kdyby bylo na nich, procházení by bylo nejspíš hlavní náplní jejich životů. Je to nejen příjemný rituál, ale především jim to pomáhá udržet si váhu a nepřibírat. Nová studie odhalila, že 15ti minutová procházka bezprostředně po jídle reguluje hladinu krevního cukru pro následujících 24 hodin. Což mj. znamená, že návaly nezvladatelného hladu, který způsobují hlavně jídla bohatá na sacharidy, nás nebudou přepadat. Díky tomu lbudeme ogicky přijímat méně kalorií. Ale procházka po večeři má ještě další benefity pro naše tělo: Lehká pohybová aktivita za soumraku synchronizuje naše biologické hodiny. Pohyb také redukuje hladinu inzulínu v krvi, který po každém jídle stoupne - nižší hladina inzulínu pak stimuluje látkovou výměnu. Po večerní procházce rovněž lépe spíme. A zdravý spánek, jak známo, má nemalý vliv na hubnutí. Máte před sebou víkend - ideální příležitost naplánovat si s vaším klukem večerní procházky, nemyslíte? 

 

 

Příznaky překyselení a co proti tomu dělat

Stres, rychlá jídla, alkohol a nedostatek pohybu. Náš životní styl může snadno vést k překyselení organismu. Proč to vadí a co s tím?

7 věcí, kvůli kterým přibíráte

Diety, tréninky, zelená smoothie… Abyste zhubla, děláte všechno možné. Přesto to nejde. Proč? Víme to.