Trénink, po kterém na 100% zhubnete

Trénink, po kterém na 100% zhubnete 11.7.2017
Běháním si skvěle zlepšujete kondici, spolehlivě pálíte kalorie a svaly na nohách máte krásně vyrýsované. Ovšem po čase si tělo na pravidelnou zátěž zvykne, metabolismus stagnuje a váha nejde dolů už ani o gram. Co s tím?

Známe jednoduchý trik, který váš metabolismus nastartuje tak, že kila poletí dolů takovou rychlostí, že si nebudete stíhat obměňovat šatník. Najeďte na intervalový trénink! Předností všech vytrvalostních aktivit je, že tělo čerpá energii z tukových zásob. Nárazově sice spálíte velké množství kalorií, ale metabolismus v těchto vysokých obrátkách dlouho nevydrží. Při intervalovém tréninku bývá zátěž kratší, ale o to intenzivnější, díky čemuž se metabolismus nastartuje a rychlé spalování si hravě udrží i po tréninku. Nedávná studie zaměřená na efektivitu intervalového běžeckého tréninku dokázala, že spalování tuků je až čtyřikrát rychlejší než při tréninku, kdy člověk po celou dobu běží konstantní rychlostí. 

Jak na intervalový trénink?

Intervalový běh se od normálního běhu ve své podstatě moc neliší - stále jde především o běhání. Rozdíl je jen v tom, že zatímco při klasickém běžeckém tréninku udržujete stále více či méně stejné tempo, do intervalového tréninku zařazujete v určitých intervalech sprinty. Ty mají za cíl přivést tělo do úplně jiného rytmu - zvýšit napětí ve svalech, zrychlit dech a tepovou frekvenci. Pak se zase vrátíte do vašeho běžného tempa. Můžete zkusit sprinty zařadit každých 8 minut a udržet se v tomto tempu aspoň 20 až 30 vteřin. Nebo si pro začátek vyzkoušejte méně extrémní variantu intervalového tréninku - běžte v normálním tempu 5 minut a pak na následující 3 minuty o něco málo zrychlete. 

Proč to funguje?

Lidské tělo je nastavené tak, aby si na opakovanou fyzickou zátěž časem zvyklo a přizpůsobilo se jí. Přesně tak každý organismus reaguje i na vytrvalostní běhání - pokud pokaždé běháte stejnou trasu ve stejném tempu a čase, svaly a orgány si na zátěž zvyknou, po sportu nepotřebují tak dlouho regenerovat jako dříve a metabolismus se v důsledku toho všeho zpomalí, takže jakékoli další hubnutí je vyloučené. Zcela jinak tělo reaguje na intervalový trénink: Tělo nemá čas si na různé stupně intenzity běhu zvyknout, pracuje naplno, aby se vyrovnalo se střídavou zátěží. Díky tomuto jednoduchému triku je hubnutí při intervalovém tréninku stoprocentní jistotou. 

 

9 hormonů, které jsou zodpovědné za to, kolik vážíte

Jste skoro stále na dietě, ale kila nejdou dolů? Možná za to mohou vaše hormony. Kvůli jejich nerovnováze v těle můžete dokonce i přibírat. Poradíme vám, jak si hormony nastavit tak, abyste je nastavi...

Ikigai, japonské tajemství dlouhého a šťastného života

Ikigai, japonské tajemství dlouhého a šťastného života 17.9.2017 foto: Getty Images
Skandinávci nám ukázali, jak praktikovat pohodový hygge život. Ale pozor! Je tu ještě něco lepšího. Nový životní styl Japonců: Ikigai!