Svět podle Karla

Toto je komerční sdělení. ELLE.cz na jeho obsahu nemá žádný podíl.

Promo značky Karl Lagerfeld.

Jaro letos přišlo do Paříže brzy. Není ještě ani polovina března, ale v zahradách už kvetou narcisy a magnolie. Ve vzduchu je ovšem cítit ještě něco víc: město je plné očekávání velkého parfémového návratu muže, který se stal v mnoha ohledech žijící legendou. Tvář skrytá za brýlemi, bílé vlasy stažené do krátkého ohonu, štíhlá silueta, až na košili s vysokým límcem celá černá.

Karl Lagerfeld zřejmě nespí. Pokud nepracuje pro Chanel nebo Fendi, navrhuje kasino a hotel v Makau, kosmetickou sadu pro Shu Uemura nebo kadeřnický pop-up pro Schwarzkopf. A v neposlední řadě dál rozvíjí impérium, které nese v názvu jeho vlastní jméno a ve své ikonografii odráží vizuální prvky, které jsou pro něj tak typické.

Všudypřítomný

Jeho duch prostupuje vším, co dělá. Ať je to malé knihkupectví 7L, které sám navrhl a na jehož provozu se podílí výběrem knih, nebo fotostudio v zázemí knihkupectví, kde sám fotografuje a které je obehnané do výše deseti metrů stohy jeho vlastních oblíbených knih. (Je jich tam prý třicet tisíc, tedy přibližně deset procent celé jeho knihovny.) Nebo kanceláře značky Karl Lagerfeld, které slouží zároveň jako showroom pro nové kolekce – starý šlechtický palác ve dvoře jednoho z pařížských domů. Anebo vlajkový obchod na bulváru Saint-Germain.

Digitální muž

A nové vůně? Dámská je svěží citrusová, plná květin a ovoce, postavená na pižmovém základě. Pánská se otevírá mandarinkou a levandulovým olejem, na základu z ambry a santalu trůní zelené jablko a fialka.

Světu se oficiálně představují během večírku v budově bývalé Pařížské burzy. Černý prostor prozařují ostrá světla. Tablety a obrazovky na stěnách nesou vizuál kampaně, jejímiž tvářemi jsou Baptiste Giabiconi a Kati Nescher, ale i černobílé emotikony #emotikarl, které si můžete stáhnout do mobilu. A také speciální aplikace, kterou se lze vyfotit, fotku dozdobit a odeslat rovnou na Facebook nebo do tiskárny. (Podle všeho bude něco podobného možné brzy zkusit i v některých českých parfumeriích.) Karl je vůbec velmi digitální, stačí sledovat karl.com.

Všichni netrpělivě čekají a usrkávají šampaňské. A krátce před jedenáctou je to tu: propluje sálem, beze slova zapózuje, obklopený vzrušeným davem, a znovu zmizí. Zůstávají jen dvě nové vůně.

Jméno? Karl Lagerfeld.

ELLE: V čem se podle vás tvorba nové módní kolekce podobá vytváření nové vůně?

Karl Lagerfeld: V módě dnes nejde už jen o oblečení. Móda musí obsáhnout všechno. Nejen kabelky nebo sluneční brýle, ale také vůně: pro svět značky je velmi důležité, aby měla vlastní vůni. Podle mého jsou parfémy stejně důležité jako oblečení. Je to něco nového, co může nosit vaše kůže. Parfém je móda pro nosy.

Které vůně vy sám rád nosíte?

Zbožňuji kosatec, miluji trochu kůže a ovoce, dokonce i tabáku – přestože nekouřím, vůně tabáku se mi líbí. Mám rád kombinaci všeho uvedeného. Také mandarinku. Moc se mi nelíbí vůně růží nebo něčeho jim podobného, takové ty úplně základní klasické věci. Takových už existuje dost a není to můj vkus. Líbí se mi moderní přístup k vůním. Existují také nádherné staré klasické vůně, ale nikdo je pro mě nebude vyrábět.

Byl jste jedním z prvních velkých návrhářů, který pracoval s módním řetězcem – byla to určitá demokratizace módy.

Podle mého je krom těch nejdražších šatů na světě velmi důležité tvořit i něco méně drahého. Právě toho jsem se svým jménem chtěl vždycky dosáhnout. Jsem celkem populární. Chci tedy tvořit i věci, které lidé budou moct nosit, a nemít přitom potíže s kreditkou.

Nové vůně můžete zakoupit na e-shopu weekenda v parfumeriích Douglas, Marionnaud, FAnn.

Picture_57

Svět podle Karla