Endorfiny jako povolená droga

Endorfiny jako povolená droga Promotion 21.6.2017
Začít pravidelně běhat je pro velkou část populace přinejmenším tajným přáním. Je známo, že běhání přináší pravidelný přísun endorfinů, hormonů štěstí, na kterých se běžci stávají vyloženě závislými. Jak se ale dostat do fáze, kdy je pravidelný běh droga a ne utrpení? Upřímně. Není to jednoduché.

Na začátku jakékoliv činnosti se může zdát, že nejtěžší je udělat první krok a začít, ale největší výzvou je nepřestat. Novoroční předsevzetí jsou historie, nadšení ze začátku jara s nadějí na nové začátky už také odeznívá a s novými běžeckými teniskami hrajeme hru, kdo uhne pohledem dříve? Na jaře parky pravidelně nejvíce ožívají běžci, kteří běhání zkouší zařadit do života.

Jak jsou na tom ale po několika prvních vyběhnutí?

Fáze budování zvyku se nedá přeskočit a není to nic jednoduchého. Víme, že bychom se měli hýbat, ale nic pro to neděláme... Aneb když racionální hlava má všechny potřebné argumenty, ale nestačí to. Impulz k pohybu není závislý jen na logických argumentech. “Běžkyně oceňují pravidelnost tréninků v rámci kurzu, který má jasný cíl - za 10 týdnů uběhnout 5 km. Důležitá je i podpora skupiny podobně naladěných začátečnic a laskavé vedení a rady trenéra. Prostě prostředí, kde se cítí dobře a kam se těší.”, jmenuje Helena, zakladatelka Jdu běhat, klíčové faktory úspěchu.

Kromě motivace má svůj význam i určitá odměna, která není dlouhodobá a imaginární, ale jasně daná a můžeš si na ni (po splnění cíle) sáhnout. V Jdu běhat podporujeme motivaci nevynechat trénink motivačním dárkem v podobě funkčního trička značky Kari Traa, které běžkyně získá za účast na alespoň 9 z 10 tréninků svého kurzu.

jdubehat 640x360 3e417

Motivy pro běhání či jiný sport máme každý jiné, ale co všechny spojuje bez výjimky je onen krásný pocit po doběhnutí, který je vyvolán vyplavením endorfinů v našem těle. Tahle droga je povolená a doporučená! Endorfiny způsobí, že se zlepší naše nálada, životní pohoda, což může vést až k euforii. Skvělým pomocníkem pro překonání sama sebe v situaci, kdy se nám nechce vyběhnout je i vizualizace. Ještě před nazutím tenisek si zkus živě představit ten skvělý pocit po doběhnutí - příval pozitivní energie.

Se ztrátou nebo chvilkovým nedostatkem motivace bojují jak začínající, tak i pokročilé běžkyně z kurzu na půlmaraton. Shodují se však, že díky účasti v kurzu je jednodušší nevystoupit z rozjetého vlaku a běžecký návyk si udržet dlouhodobě.

Inspiruj se přístupem Jdu běhat nebo si zpestři léto díky některému z právě vypsaných letních běžeckých kurzů pro začátečnice nebo pokročilejší, na výběr jsou různé časy, úrovně i lokality v Praze, Brně a Ostravě. Najdeš je na stránkách www.jdubehat.cz.

“Děláme kurzy takové, jaké bychom je sami chtěli mít,” shoduje se organizační tým.

jdubehat 750x420 6fd1b

A co říkají na kurzy běžkyně?

„Na pondělní a středeční tréninky jsem se upnula, je to hodně dáno holkami, těšíme se na sebe, vzájemně se povzbuzujeme...trenéři jsou skvělí. Ráda se hlásím k "Jdu běhat". Je to pro mě srdeční záležitost :)“

„Nejvíce se mi líbí, že ačkoli je člověk po celém pracovním dni naprosto vyčerpaný, dokáže se díky kurzu ještě dokopat a jít udělat něco pro dobrý pocit.“

Chceš se cítit lépe, odreagovat se, vyčistit si hlavu a zlepšit svou kondici? Pak už jen nazuj tenisky a řekni si: "Jdu běhat."

Užij si léto s větrem ve vlasech!

Spíte jako medvěd, lev, delfín nebo vlk?

Americký psycholog a expert na spánek Michael Breus definoval čtyři různé chronotypy lidí v souvislosti s jejich spánkovým režimem a pojmenoval je podle zvířat. Co vše o vás prozradí, jak spíte?

Vary i nefilmově. Co tam dělat jiného?

Už na festivalu nechcete vidět další film? Nevadí. I tak pro vás máme program.