Exkluzivní rozhovor se zakladatelkou HUDA BEAUTY

Blogerka a youtuberka Huda Kattan založila kosmetickou značku Huda Beauty roku 2013 v Dubaji. To, co bylo zpočátku jen koníčkem a vášní, je dnes absolutním fenoménem. Celý svět uchvátily paletky očních stínů a tekuté rtěnky Huda Beauty. Jak to celé začalo a jakou strategii Huda zvolila pro rozvoj rodinné firmy? Huda Kattan s námi hovořila v Paříži na setkání s HUDA BEAUTY x SEPHORA.

 

Narodila jste se v Americe, čím vás nejvíc ovlivnila?

Amerika mě naučila, že krása je v každém z nás. To nejdůležitější je sebepřijetí. Nezáleží na tom, kolik produktů si dáte na obličej, co si vezmete na sebe, protože nic vám nepomůže víc než vy samy. To je velmi těžká lekce, kterou se člověk musí naučit. Naše značka neprodává make-up produkty, ale pocity. Ten pocit, jaký lidé mají, když používají naše produkty.

Byla krása vždycky to, v čem jste chtěla podnikat?

Já jsem to především chtěla cítit. Nevěděla jsem, že se to stane naší profesí. Vždycky mě bavilo se líčit a používat make-up, i když to nebylo k žádné příležitosti. Už v devíti letech jsme se se sestrou vzájemně líčily, česaly a převlékaly. A byla to naše vášeň. Bavilo nás, že jsme se mohly úplně změnit, cítit se lépe jako nejlepší verze sama sebe. Make-up je opravdu silná věc v tom, jak dovede změnit, jak se cítíte. Například když mám nude rtěnku, tak si přijdu velmi sexy. Zato když použiju červenou rtěnku, tak si přijdu víc odvážná. Emocionální spojení s make-upem je opravdu něco, co jsem jindy nezažila. 

Jednou jsem cestovala se ženou, která se o sebe moc nestarala. A navrhla jsem jí, že si pohraju s jejím líčením a rozpustím jí vlasy. Když se pak viděla, vyvolalo to v ní silné emoce.

Co vás vedlo k tomu, že jste začala blogovat?

Moje sestra. V tu dobu pracovala v PR a viděla, jak si všichni okolo začínají zakládat blogy. A věděla, že ráda předávám své znalosti a baví mě beauty. Tak jsem si založila blog.

Ale beauty blogy nebyly tehdy úplně běžné, ne?

Na začátku se blogy zaměřovaly spíše na módu. Pár jich bylo o jídle. Ale beauty se nikdo moc nevěnoval. A když jsem založila svůj první beauty blog, tak se mě všichni ptali, proč to dělám. Sama jsem si nebyla jistá, ale věděla jsem, že mě to baví. Nakonec se ukázalo, že blog je skvělým marketingovým nástrojem. Někdy občas děláte nějaké věci, i když nevíte proč, jelikož vás prostě baví, a nakonec se ukáže, že to celé k něčemu bylo.

Krása může změnit způsob, jakým se ženy vnímají. Věřím, že sebevědomá žena může dobýt celý svět!

S Huda Beauty jste začínali v Dubaji.

A stále tam jsme. Dubaj je skvělé místo pro začátek byznysu. Všichni vás tam podporují. Mám tam i svou rodinu, která nám se vším pomáhá. Jsme také rádi, že sídlíme jinde než všechny ostatní beauty značky. Občas je beauty průmysl trochu stresující.

Co byste poradila ženám, které chtějí začít podnikat?

Řekla bych jim, že každý si může založit svůj byznys. Ale problém je v tom, že ne každý ví, jestli je to pro něj to nejlepší, dokud to nezkusí. Důležité je se nenechat odradit. Protože spoustu lidí vás od toho odrazovat bude. Pokud kvůli tomu nemůžete v noci spát, tak je to nejspíš to, co vás baví, a měly byste do toho jít!

Vy jste stále rodinná firma, mám pravdu?

Ano a jsem za to šťastná. Občas je to náročné, ale rodina vám vždy pomůže, obzvlášť na začátku bylo důležité, že jsme se na sebe mohli spolehnout a důvěřovat si. V tuhle chvíli už máme velký tým, ale pořád většinu vnímám jako svoji rodinu.

Jaká byla vaše strategie při rozvoji značky?

Chtěli jsme přijít s něčím ikonickým. Něčím, co bude naší značku charakterizovat. Na začátku jsme měli pouze tři produkty. Všechny vydělané peníze jsme investovali zpátky. Spousta lidí první vydělané peníze utratí a pak není schopna vydělat další.

Nastal u vás ve firmě někdy nějaký problém?

Nebylo jediné uvedení produktu na trh, které by bylo bez problému. Buď nedorazily produkty, nebo dorazily pozdě. Dodavatelům chyběl materiál, který jsme potřebovali… Například v létě jsme chtěli přijít s lepidlem na řasy a po testování jsme zjistili, že je tak silné, že nejde z řas sundat. Byl to obrovský problém a museli jsme uvedení výrobku a celou připravenou kampaň zrušit.

Jaký je váš typický den?

Ještě donedávna bych řekla, že úplný chaos. Ale teď si více vážím svého času a snažím se ho trávit efektivně.

 

 

S kým nejraději spolupracujete?

Je to jednoznačně Sephora. Se Sephorou jsme začínali a milovali jsme ji už dlouho před naší spoluprací.

Na sociálních sítích máte obrovský vliv a o věcech mluvíte otevřeně. Je to záměr?

Ano, chtěli jsme být velmi otevřené ohledně toho, jak se o sebe staráme a jaké procedury podstupujeme. Je ale důležité dělat tyhle věci pro vlastní pocit. Pokud to budete dělat, protože to od vás někdo očekává, nikdy nebudete spokojená. Pokud to děláte pro sebe, pak vám to něco může dát.

Kdybyste mohla všem ženám poradit jeden beauty tip, který by to byl?

Pravá krása je v úsměvu. Když se usmíváte, jste opravdu krásné, navíc i šíříte a vzbuzujete radost v ostatních. Usmívejte se, je to zadarmo.

Jaký je váš absolutní beauty must-have?

Parfém. Uvedení našeho parfému Kayali na trh byl pro mě projekt, do kterého jsem vložila opravdu hodně vášně.

Jakou superschopnost byste chtěla mít?

Schopnost číst myšlenky. A k tomu skvělou paměť.

Vaše oblíbená beauty rutina do letadla?

Rozhodně pít hodně vody a používat hydratační masky.

Jakou radu byste dala svému 16letému já?

Neber si osobně negativní věci, co ti lidé říkají. A nefixuj se na malé detaily. Všechno vždycky nejde přesně podle plánu.

Na jaké novinky od Huda Beauty se můžeme těšit? 

Na naši skin care řadu. Bude to řada proti akné, která dokonale připraví pleť na make-up. Sama nemám dokonalou pleť a vím, že každá z nás to řeší. Chci, abychom se všechny cítily ve svém těle co možná nejlépe. Proto tento rok bude ve znamení péče o pleť.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu
SEPHORA x HUDA BEAUTY konference:
HUDA BEAUTY team: