REKLAMA

Chiara Ferragni: Z blonďatého mišmaše milionářkou a aktivistkou

REKLAMA

 

Sedmého května bude u  „The Ferragnez" velká party. Kristova léta překračuje dívka, kterou před více než dekádou napadlo, že si bude při studiu práv také fotit své outfity. Nic zvláštního, tehdy s módním blogem koketoval každý, koho bavilo hrát si na svého vlastního stylistu a hledat u sebe ve skříni slušivé i bláznivé outfity.

Chiara si založila web pod jménem theblondesalad.com, kdy z obyčejného deníčku svých outfitů dokázala získat 23,4 miliónů sledujících (představte si dvojnásobný počet obyvatel celé České republiky a ještě lidí přidejte) a vybudovat velký byznys. Chiařinu svatbu s italskou hudební super star Fedezem na sledovalo víc lidí než Harryho a Meghan a na Instagramu posbírala neuvěřitelných 70 miliónů lajků. 

Jak to udělala? Chiara vyrostla v Miláně, jednom z epicenter módy a ráda se fotila. Když si založila blog, byla ve správný čas na správném místě. Její impérium dnes sídlí naproti Palazzo dell’Informazione, místu, kde kdysi sídlily nejvlivnější italské noviny. Ferragni ale nechce být vnímána jako mediální hvězda, nýbrž podnikatelka.

Když se díváte na Chiařin Instagram, máte dojem, že jste ji prokoukli. To je italská Paris Hilton se svou rodinkou. Ale pokud byste měli něco o osobnosti Ferragni pochopit, tak skutečnost, že nic není, jak se zdá. Protiřečí si ráda a dlouhodobě. Například, když jako studentka náročné právnické fakulty univerzity Bocconi v Miláně, založila svůj blog. Název Blond Salade odkazoval na ztřeštěné outfity, ve kterých Chiara míchala páté přes deváté. Zároveň si ráda pohrávala s klišé „hloupé blondýnky". Ve skutečnosti je Ferragni od narození tmavovlasá a světlý odstín svých kadeří zvolila proto, aby se mezi ostatním odlišovala.

Byla první bloggerkou na obálkách časopisů, vznikla podle ní panenka Barbie, uvedla vlastní kolekci nejen oblečení, ale také makronek ve spolupráci s Ladurée, sušenek Oreo, make-upu Lancome, oblečení na sportování s Nike a mnoho dalších. Studentům Harvard Bussiness School se osobnost Chiary Ferragni dává jako příkladová studie, kdy módní bloggerka dokázala vydělat peníze na základě monetizace své vlastní osobnosti.

 

 

I přes svůj podnikatelský úspěch ale Chiara Ferragni chce dál klamat tělem a vystupovat jako mix mladší Donatelly Versace, panenky Barbie a americké zpěvačky Dolly Parton. Odvádí tak pozornost od svého ryze obchodního ducha, což je narozdíl od citu pro módu její hlavní talent. Outfity Chiary totiž nejsou nijak originální nebo invenční, což ona o sobě dobře ví, a proto pro design své vlastní fashion značky najala návrháře, který pracoval pro Off-White.

Málo se také ví o tom, že jak Chiara Ferragni, tak její manžel jsou občanskými aktivisty. Před několika dny v rámci velkého koncertu u příležitosti prvního května, který přenášela veřejnoprávní televize RAI3 Fedez pronesl řeč, ve které nejen kritizoval homofobii, ale také označil politiky, kteří se jí dopouští. Sama Chiara často hovoří o tom, že je feministkou a podporuje organizace, které zaměstnávají mladé matky.

Ačkoliv jí prý někteří šéfové marketingu velkých módních značek pomlouvají, že pro ně není dostatečně šik a působí jako fashion influencerka pro masy, Chiara Ferragni je mnohem víc než italská verze Kim Kardashian. Nebála se s manželem společně kritizovat pravicového politika Matteo Salviniho za jeho nenávistné Tweety proti migrantům, odmítla nabídku Silvia Berlusconiho mít svůj vlastní pořad v televizi. Chiara Ferragni je přesně ten případ člověka, na jehož feedu sice vidíte jeho nejniternější soukromí, ale o tom, jaký skutečně je, se dozvíte jen velmi málo. „Blonďatému salátu" jsou hateři takzvaně na salámu. Ví totiž, jak má budovat byznys a za které hodnoty stojí za to se bít.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sledujte nás na Instagramu @elleczech

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA