…pokud nechcete dobrovolně rychleji stárnout, přibírat a vypadat hůře.

Je asi dost pravděpodobné, že ve 14 letech jste poslouchala jinou hudbu, měla jiný styl oblékání, jiný vkus na kluky i na filmy. Stejně jako se mění vaše životní názory a postoje, měla byste s věkem měnit i návyky, co se týká jídla a pití. Některé vám totiž od určitého věku budou škodit. A to nejen v tom smyslu, že budou poškozovat vaše zdraví, ale budete po nich i rychleji opticky stárnout - výrazně snižují elasticitu pokožky a zvyšují váhu.

Po třicítce omezte hlavně tyto potraviny a nápoje:

1. Bílé pečivo

Každý product z bílé mouky obsahuje extrémní množství cukru a glukózy. Tyto dvě veličiny negativně ovlivňují produkci kolagenu, který se stará o pevnou, elastickou pokožku. Stejně tak cukr redukuje množství bílkovin, které jsou odpovědné za prevenci vrásek. Produkty z celozrnné mouky jsou proto mnohem lepší volbou ds ohledem na hmotnost i hladinu cukru v krvi.

2. Margarín

Většina náhražek másla obsahuje tzv. hydrogenované tuky. Tyto trans tuky způsobují často srdeční a cévní onemocnění. Kromě toho je kvůli nim vaše pokožka citlivější na UV záření a v důsledku toho rychleji stárne.

3. Uzeniny

Pravidelná konzumace šunky, salámů, uzenin se spolehlibvě postará o to, že vaše pleť bude stárnout. Dusičnany a dusitany v tchto produduktech obsažené vyvvolávají tzv. oxidační stres , ktreý minimalizuje priduci elastanu a kolagnu v pleti.Ty také v pleti zajišťují mkladiastvý vzhkled, vypnutou pokožku, její pevnost at.¨

4. Kafe

Mnoho lidí si neumí představit život bez tohoto životabudiče, ale ať si to chceme připustit, nebo ne, kofein naše tělo a především jeho spánkový rytmus ovlivňuje ještě hodiny potom, co si vypijete váš šálek kávy. A tím nám káva škodí - má negativní vliv na regeneraci pokožky, k níž dochází právě během spánku.

5. Instantní polévky

Jsou rychle hotové a celkem neškodné? Ale kdeže! Studie se shodují na tom, že vysoká hladina sodíku obsažená v instantních polévkách extrémně zvedá hladinu krevního cukru. Kromě toho může být bisfenol A (BPA), který se často přidává do vnitřních povrchů konzerv nebo je součástí obalů, v nichž se dodávají polotovary, příčinou různých hormonálních změn vedoucích pak ke zvyšování hmotnosti, neplodnosti a také rakoviny.

6. Alkohol

Čím je organismus starší, tím složitější je pro něj odbourávat alkohol. Důsledky? Nejen nezvladatelné návaly hladu a přibírání na váze, ale také narušený spánkový režim projevující se pak viditelným stárnutím pleti a kily navíc. Kromě toho je jasné, že když pivo, víno a koktejly dehydrují tělo, ztrácí pleť na pevnosti a pružnosti. Ti, kteří pijí drinky brčkem, navíc podporují vznik vrásek a jemných linií v oblasti úst. 

7. Snacky bez cukru

Dbáte na to, abyste nápoje, čokoládové a müsli tyčinky jedli výhradně v light verzi a bez cukru, a přesto se vám zdá, že na vašich bocích to vůbec není vidět - ba právě naopak? Je to proto, že umělá sladidla zabraňují normální funkci jater, což se pak odráží na vašich problémových zónách. Pokud si nejste schopni odepřít tyčinky k svačině, dbejte na to, aby byly buď úplně bez cukru a sladidel, nebo aby byly slazeny přírodními alternativami cukru.