Louis Vuitton představuje exkluzivní výlohy
Co kdyby každá výloha obchodu Louis Vuitton byla portálem do té další?

Louis Vuitton přichází s inovativním digitálním konceptem výloh, který oslavuje příchod nové dámské kolekce pro sezonu jaro/léto 2019. 

Každá výloha, kterou navrhla výtvarnice a designérka Es Devlin pod uměleckým vedením samotného Nicolase Ghesquièra, symbolizuje bránu do jiného města. Výlohy se podobají živé pohlednici, vzpomínce na okamžiky, které se ještě nestaly. 

Jak vysvětluje Es Devlin: „Dnes, ještě více než kdykoliv předtím, hluboko v epoše antropocénu, musíme v sobě zmobilizovat empatii s lidmi budoucnosti. Každé rozhodnutí, které učiníme dnes, ovlivní města, kterými budou oni chodit, a vzduch, který budou dýchat. Výlohy obchodů Louis Vuitton slouží jako portály do jiných míst a časových pásem – mají nás naučit změně perspektivy našeho pohledu.“ 

Výlohy ve dvanácti obchodech Louis Vuitton obsahují i exkluzivní videa od amerického umělce Mikea Beeple Winkelmanna, jehož unikátní vzory byly k vidění již na módní přehlídce kolekce jaro/léto 2019. „Mým hlavním cílem bylo ukázat alternativní vizi budoucnosti, která není tak apokalyptická, jak je často vidět ve sci-fi. I když máme před sebou stále velmi dlouhou cestu, myslím si, že lidstvo jako celek jde tou správnou cestou k lepší budoucnosti pro všechny. Chtěl jsem ukázat, jak mohou vypadat města budoucnosti – se vší krásou a imaginací lidí, jejich budoucích obyvatel. Chtěl jsem, aby v tom byla cítit naděje,“ vysvětluje umělec svůj přístup k instalacím ve výlohách. 

V celkovém scénografickém kontextu hrají velkou roli figuríny – dámské manekýny, ale ne v obvyklých pasivních pózách, ale „v akci“, často dynamicky kráčející směrem do budoucnosti. Významné je také pozadí: umělecky ztvárněné město (vždy to, v němž se výloha nachází), které postupně přechází ze dne v noc v rámci 24hodinové sekvence. Obchody Louis Vuitton hrají roli jakési neurální, ale i geografické sítě, jež chce být iniciátorem globálního dialogu a interakce.