Magický „botičkář“ Jimmy Choo
Osud měl Jimmy Choo zpečetěný ještě před narozením. Alfou a omegou jeho života se staly boty.

Fascinující mikrosvět odkrývající charakter, nálady a touhy člověka se stal pro tohoto asijského návrháře celoživotní inspirací a posedlostí zároveň...

Rozumná investice

Jimmy Choo (*1961) se narodil v Malajsii na ostrově Penang. Pochází z rodiny ševce, a tak není divu, že se „potatil“ a své první boty vyrobil už ve svých jedenácti letech.

Jimmy absolvoval v roce 1983 studia na Cordwainers Technical College v Londýně a stal se jedním z jejích nejznámějším studentů. Jeho mateřská univerzita je nyní součásti proslulé London College of Fashion, na které Jimmy Choo příležitostně přednáší.

Pod křídly princezny Diany

Autor: Jonathan Hordle (Isifa)
Tři roky po škole si talentovaný návrhář otevírá v staré nemocniční budově ve východní části Londýna vlastní dílnu. Design a zpracování bot, které vyrábí ručně, brzy zaujmou elitní klientelu.

Už za dva roky (1988) jsou jeho kreace uveřejněny na stranách prestižních módních časopisů. Image obuvnického mistra posílila o rok později patronátem samotná princezna Diana z Walesu, která se stává jeho věrnou zákaznicí.

Šťastné spojení

V roce 1996 Jimmy Choo zakládá se známou módní redaktorkou Tamarou Mellon značku Jimmy Choo Ltd. O dva roky později vzniká první butik v New Yorku a v roce 1999 v Los Angeles. Jimmy se stává synonymem „červeného koberce“, po kterém kráčejí oscarové celebrity jako Cate Blanchett, Halle Berry, Hilary Swank a mnoho dalších.

V dubnu 2001 návrhář prodává 50 % podílu své firmy a od té doby se soustředí na exkluzivní modely bot, figurující pod značkou Jimmy Choo Couture, která zahrnuje také výrobu kabelek a dalších luxusních doplňků.

Jimmy Choo pro H&M

Mezi nejnovější aktivity Jimmyho Choo patří spolupráce se švédským oděvným řetězcem H&M, pro který navrhl podzimní kolekci bot, kabelek a dalších doplňků.

Autor: archiv firem

„Je nám ctí patřit mezi módní ikony, které byly ve spojení s H&M, což vyžaduje vytvořit lákavé, důvtipné a přístupné návrhy pro chytré zaměstnané ženy. Jimmy Choo přináší sofistikované, nadčasové a okouzlující kolekce pro dokonalé večírky, které si můžete koupit ihned ale nosit je smíte až v noci!“ uvedla prezidentka společnosti Tamara Mellon.

Kolekce bot a kabelek Jimmyho Choo je navržena v souladu s oblečením a na trh bude uvedena letos na podzim, 14. listopadu.

Jimmy Choo se tak po limitovaných edicích Matthewa Williamsona, Madonny, Kylie Minogue, Stelly McCartney, Karla Lagerfelda, Roberta Cavallho či Viktora & Rolfa stává dalším velkým jménem vtaženým do „zlatých sítí“ H&M.

Co možná o Jimmy Choo nevíte

  • žije v Londýně a je zapojen do projektu na zřízení obuvnického institutu v Malajsii
  • jeho boty zazářily ve filmech Charlieho andílci, Ďábel nosí Pradu a Sex ve městě
  • filozofie jeho značky spočívá ve výroku Tamary Mellon: „Nezáleží na tom, co máte na sobě. Když máte dobře vyhlížející boty a kabelku, vypadáte skvěle...“
  • kreativní ředitelkou značky Jimmy Choo je od počátku jejího založení talentovaná návrhářka Sandra Choi