Mercedes-Benz Prague Fashion Week odtajnil březnové novinky
Jarní edice pražského týdne módy bude mít několik přehlídkových lokací a nový formát showroomu.

Program březnového Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, který představí kolekce návrhářů na sezonu podzim/zima 2019, je nyní kompletní a k dispozici on-line. Přehlídky módního týdne představí celkem dvacet návrhářů a značek, tři školní ateliéry a ve společném bloku také čtyři finalisty soutěže pro mladé návrháře VAN GRAAF Junior Talent 2019. Mezi návrháři a značkami najdeme jména, jež se na molo MBPFW vracejí po jedné i více sezonách pauzy. Mezi ně patří například Miro Sabo, Petra Balvínová, Petra Ptáčková a také jedna z největších oděvních značek v zemi Pietro Filipi. Mezi naprosté nováčky na scéně MBPFW pak budou patřit dvě mladé návrhářky – Božidara a Vanda Janda. Tvorbu nové generace designérů budou zastupovat dva ateliéry UMPRUM (Design oděvu a obuvi prof. Liběny Rochové a Ateliér módní tvorby Pavla Ivančice) a také Ateliér design oděvu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. 

Na lednové představení Zuzany Kubíčkové v Madridu uskutečněné v rámci mezinárodního výměnného programu Mercedes-Benz International Designer Exchange Program naváže pražské představení španělské návrhářky Melanie Freire Vázquez. „Výměnný program umožňuje designérům konfrontovat jejich tvorbu a pojetí přehlídky se zahraničními kolegy. Možnost ukázat se a současně nahlédnout na svou práci s odstupem a z nové perspektivy považujeme za jeden ze zásadních přínosů fashion weeku,“ říká ředitel Mercedes-Benz Cars ČR Marc Boderke

mbpfw

„Různorodost stylů jednotlivých návrhářů prezentujících na MBPFW se v posledních edicích začala promítat také stále více do toho, jak designéři pracují s místem přehlídky. Snažíme se jít jejich přání a potřebám naproti, a tak letos nabídneme hned několik přehlídkových lokací,“ vysvětuje jednu z novinek ředitel MBPFW Lukáš Loskot. Vedle hlavního sídla přehlídek, takzvaného Fashion Templu, kterým v březnu bude – jak bylo již dříve oznámeno – 5. patro obchodního domu Kotva, se řada tvůrců představí i na jiných místech. Mezi ně bude patřit například Lobkowiczký palác, hotel Four Seasons či prostor DUP39. 

Novou podobu získá s nadcházející edicí MBPFW re-see showroom, který se stane prodejní akcí zaměřenou na koncové zákazníky. Showroom bude mít podobu pop-upu slovenského konceptu Priveé lounge, který v Bratislavě už více než rok nabízí výhradně českou a slovenskou autorskou módu. „Během uplynulých let, kdy funguje MBPFW, dokázali čeští a slovenští módní návrháři, že unesou srovnání se zahraničními značkami. To nás s Lukášem Loskotem dovedlo k myšlence přenést ideu apartment storu Priveé také do Prahy a spojit ji s programem MBPFW,“ popisuje zakladatel a kreativní ředitel Priveé lounge Andrej Kusalik. Fashionweekový pop-up Priveé lounge se uskuteční v prostorách hotelu Four Seasons a návštěva zde bude možná na základě sjednání osobního termínu. Několik návrhářů – Adam Kost, LAFORMELA, Michael Kováčik, Miro Sabo a Zuzana Kubíčková – vytvoří pro tuto příležitost kapsulní kolekce. Mimořádná pak bude kolekce Adama Kosta, který exkluzivně pro pop-up Priveé lounge nabídne dámskou módu.

Pop-up bude probíhat od soboty 23. 3. do úterý 26. 3. od 13 do 21 hodin.