Pražský týden módy zavede návštěvníky na řadu atraktivních míst

Různorodost módních stylů prezentovaných na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku se stále více promítá i do toho, jak designéři pracují se samotným místem konání přehlídky. „Děláme maximum pro to, abychom snahu pojmout přehlídku originálně podpořili. Na nadcházející edici jsme kromě hlavní stage v 5. poschodí OD Kotva zajistili také exkluzivní prostory hotelu Four Seasons Prague a historický sál Lobkowiczkého paláce. Návrháři pak s pomocí svých partnerů rozšíří místa konání také o alternativní prostor DUP39 a karlínskou Hauch Gallery,“ říkáředitel MBPFW Lukáš Loskot

Mimo Fashion Temple se své příznivce rozhodli zavést návrháři Zuzana Kubíčková a Jan Černý, kteří si originální prostory vyzkoušeli již v minulých edicích, dále Petra Balvínová, Lukáš Macháček a tvůrci projektu #jetovtobě od Vodafonu.

Jan Černý si pro představení nové kolekce vybral experimentální prostor DUP39. „Jiná lokace rovná se jiný zážitek z přehlídky. Nekonvenční, industriální vzhled a atmosféra někde mezi oprýskaným divadlem a podzemním atomovým krytem na mě při návštěvě lokace zapůsobila natolik, že jsem měl o místě konání své nové přehlídky hned jasno. Jsem moc rád, že se mi díky podpoře časopisu ELLE tento záměr opravdu podaří uskutečnit,“ říká Černý. Jeho prezentace přehlídkové dny MBPFW v sobotu 23. března zahájí a stejně jako při minulé edici bude volně přístupná veřejnosti. 

mbpfw

Mimo hlavní stage a přitom také v OD Kotva, ale v zásobovacích garážích obchodního domu, bude v neděli 24. března (14–21 h) k vidění instalace FUTURE FASHION by Vodafone. Ta navazuje na #jetovtobě FUTURE FASHION WORKSHOP z loňské zářijové edice MBPFW.Návrhářka Iva Burkertová, designérka Žil Vostalová a umělec Kryštof Brůha představí hi-tech kolekci, která vznikla v rámci výzvy projektu #jetovtobě od Vodafonu. Cílem projektu bylo spojit módu s technologií, a vytvořit tak kolekci budoucnosti. Výsledná kolekce nese název Audire Fluctus, což v překladu znamená „poslouchat vlny“. Tento koncept se zabývá detekcí a odstíněním elektromagnetického vlnění. Uživatel oblečení tak může vnímat skryté působení všech elektrických zařízení, může poslouchat město, bouři, polární záři nebo volání hvězd.

Přehlídka návrhářky Petry Balvínové v pondělí 25. března bude ve svatebním set-upu umístěna do historických prostor Lobkowiczkého paláce v areálu Pražského hradu. „Rodina Lobkowiczů už po sedm století představuje nezastupitelnou roli v ochraně a patronaci české kultury. Podpora umění prostřednictvím módy je součástí našeho poslání zachovat významnost kultury ve 21. století. Současně si přejeme, aby palác zůstal živým místem, kam návštěvníci budou chodit na akce dobové i moderní,“ říká William R. Lobkowicz k zapojení jednoho ze svých sídel do programu módní akce. 

Zuzana Kubíčková představí novou řadu modelů své loni uvedené značky Pop v hotelu Four Seasons Prague, konkrétně pak v prezidentském apartmá v barokní budově hotelu. Prezentace v úterý 26. března odhalí nesezonní, nadčasové kusy, které podle návrhářky mohou mít místo v dámském šatníku po mnoho let. 

Neméně okouzlující apartmá v 5. patře hotelu poskytne zázemí čtyřdennímu Pop Upu Priveé lounge. „Zaměřujeme se na unikátní zážitky, ať už jde o gastronomii, odpočinek, nebo design, a současně je pro nás důležité podporovat místní projekty. Být součástí MBPFW tuto naši vizi bezpochyby naplňuje,“ říká ředitelka PR a komunikace hotelu Four Seasons PragueMartina Vávrová. „Obě místa, kde se budou akce fashion weeku konat, jsou vizuálně velmi zajímavá a pro náš hotel charakteristická. Žádný jiný hotel v naší kategorii nemůže nabídnout tak unikátní výhled na Pražský hrad,“ upřesňuje Vávrová.

Představení nové kolekce návrháře Lukáše Macháčka, které se bude konat v rámci doprovodného programu ve středu 27. března, se uskuteční za podpory investiční společnosti Finin Group v karlínské Hauch Gallery. „Prostor bývalé tovární haly je mému stylu blízký. A kromě toho jsem hledal místo, kde na přehlídku může volně navázat koktejl. Nová kolekce bude totiž elegantnější než streetová móda, na kterou jsou mí zákazníci zvyklí. Obsahuje dámské i pánské modely a obojí bude – navzdory uvolněným střihům, které jsou pro mě typické – víc elegantní a večerní. Chci také, aby oslovila různé věkové kategorie a zákazníky různých tělesných proporcí,“ říká návrhář. 

Kompletní program a podrobnosti k jednotlivým akcím najdete nawww.mbpfw.com.