První kampaň fotografa Brooklyna Beckhama: Burberry
Šestnáctiletý Brooklyn, syn fotbalového boha Davida Beckhama a módní ikony Victorie Beckham, získal jako fotograf svoji první velkou zakázku: Kampaň pro Burberry. Brooklyn miluje černobílé fotky i focení jako takové. Ale profesionální fotografové se k němu jako ke kolegovi příliš nadšeně nehlásí. Hlavně proto, že dosavadní Brooklynovou zkušeností za kamerou je jeho Instagram.

Brooklynova kariéra nabrala úplně nový rozměr, když 30. ledna nafotil kampaň pro novou vůni Burberry. A spustila se kritika od profesionálních fotografických bardů. Prý získal tuhle zakázku snů jen proto, že je synem slavných rodičů. 

"David a Victoria Beckham reprezentují v naší společnosti tvrdou práci, silnou vůli a motivaci. Ale pak se na scéně objeví jejich šestnáctiletý syn a má všude zelenou," tvrdí fotograf Chris Floyd (fotí portrétní fotografie slavných osobností, nejznámější jsou jeho fotky herce Stephena Frye a Paula McCartneyho). "Za jeho prací a za tím, že dostal šanci, není dřinaOn je pravý opak toho, co David a Victoria dokázali. Musím uznat, že ze strany Burberry je to velmi odvážný krok, ale jako fotograf si říkám, Bože, co je to za protekci?" Zkušení fotografové mají zkrátka pocit, že výběr Brooklyna znehodnocuje jejich dlouholetou práci a zkušenosti.

 

649 f8b8b

Další fotograf Jon Gorrigan, který spolupracuje s časopisy jako Esquire, Grazia a Observer, okomentoval situaci následovně: "Brooklyn nebude svítit, nebude používat fotografické programy nebo Photoshop. To za něj zvládnou jiní. Vše bude velmi dobře připravené. Nejlepší hairstylisté a makeup artisté, nejlepší modelky, nejlepší vybavení. Vlastně tu ani není žádný risk, že se to nepovede. Co mě na tom rozčiluje, je jen fakt, že on se řemeslo nenaučil jako ostatní fotografové. Nevypracoval se. Ale rozumím Burberry, že potřebují oslovit mladou IG generaci. A jméno prostě prodává."

639 91218

Brooklynovi rodiče jsou dříči a pro slávu a peníze museli tvrdě makat. Victoria se z popové zpěvačky skupiny Spice Girls vypracovala v módní ikonu a svojí pílí a talentem vybudovala uznávané módní imperium. A David? Ten se díky fotbalu a svým nohám stal nejslavnějším sportovcem posledních dvaceti let.

Kreativní ředitel Burberry, Christopher Bailey se ale Brooklyna zastal: "Brooklyn má skvělé fotografické oko, jeho Instagram reflektuje jeho práci a kreativitu. Jeho styl a postoj je výborný a je to přesně to, co chceme zachytit a vyjádřit naší novou vůní. Je to přesně duch a esence, kterou potřebujeme."

651 6834f

Co tomu všemu předcházelo? Během pátku zveřejnil Brooklyn na svém IG účtu novinu o tom, že o víkendu bude fotit kampaň. A že svoje fanoušky bude informovat právě na Instagramu. Burberry během několika hodin zprávu potvrdilo a pod hashtagem #THISISBRIT se začaly objevovat nejnovější updaty. Brooklyn si během focení musel projít úplně stejným procesem jako každý jiný fotograf. Na fotkách z backstage je vidět, že i on během focení tvrdě makal. Brooklyn má na svém instagramovém účtu 6 miliónů followerů a Burberry to muselo vnímat jako tu nejlepší a nejvíc hip propagaci, na kterou mohli vsadit. Nová vůně je zaměřena na teenagery a kdo se může nejlíp vcítit do jejich kůže než zase teeneger? Navíc mladí jedou v sociálních sítích a Brooklyn je jasným vůdcem této nové hip vlny.

Brooklyn je druhým členem rodiny Beckhamových, který začal spolupracovat s Burberry. Brooklynův mladší bratr Romeo se již několikrát objevil v jejich dětských kampaních. Naposledy to bylo ve vánoční kampani, kterou během 48 hodin po uveřejnění vidělo 11 miliónů lidí.

My držíme Brooklynovi palce, aby se kampaň povedla a aby se pomalu začal zaučovat na fotografa. Třeba mu pomůže asistence u nějakého renomovaného fotografa, jako jsou Mario Testino nebo David Bailey. Run Brooklyn Run!