Britští beauty influenceři již nesmí používat zavádějící insta filtry

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

(D)Efekt sociálních médií 

Existuje mnoho výzkumů, které poukazují na fakt, jak neblahé následky může mít Instagram na psychiku a sebevědomí mladých dívek, pokud tráví denně hodiny procházením této aplikace. Dokonalé fotky influencerů vyvolávají pochybnosti o vnímání vlastního obrazu, vedou k pocitům nedostatečnosti, a dokonce způsobují deprese, úzkosti a nenávistné postoje k sobě samému. Někteří vědci právě sociálním médiím připisují i masivní nárust sebevražd za poslední desetiletí. 

A co je na tom nejhorší? Tyto “dokonalé” fotky ani nejsou reálné a vznikají s použitím beauty filtrů a photoshopu. Standardů krásy, které snímky nastavují, tedy nedosahují ani ti, kteří jsou na nich vyobrazeni. Reálně je naprosto nemožné jich dostát. Jde tedy o jednu velkou iluzi, kterou platí kosmetické firmy. A tomu se rozhodla Velká Británie udělat přítrž.  

 

Instagram versus realita: Kdy se z inspirace stane frustrace?

elle.cz

Změny směrem k realitě 

Zákonodárci ostrovní země omezili tuto “srovnávací past” tím, že zakázali užívání filtrů při propagaci kosmetických produktů, a to jak značkám, tak i influencerům a celebritám. Jde o obrovský krok, když vezmeme v potaz, že beauty společnosti utratí každoročně za reklamu na Instagramu miliony ze svých rozpočtů. Podle Forbesu na sociální média vyčleňuje Maybelinne 60 % svých dolarů, Sephora 43 %Estee Lauder 46 %.  

“Úzce spolupracujeme také s platformami sociálních sítí, které mohou a budou prosazovat naše rozhodnutí v případech, kdy inzerent není ochoten nebo schopen s námi spolupracovat,” uvedl tiskový mluvčí ASA.  

Toto rozhodnutí nejen podporuje marketingové pracovníky, aby prezentovali realističtější fotografie, ale také lidem zabraňuje v nákupu produktů, které nefungují. Zákonodárci doufají, že se tak sníží počty falešných a zavádějících reklam.  

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

#FilterDrop 

Tento zákaz byl inspirován prací make-up artistky Sashy Pallari, která zahájila kampaň #FilterDrop v naději, že uvidí na Instagramu více upřímnosti. “Cítím, že efekt, který má augmentovaná realita na uživatele, konečně někdo bere vážně. Je to obrovský krok správným směrem. Můžeme konečně změnit způsob, jakým se na sebe ženy dívají v zrcadle, a to je skvělé,” řekla Sasha pro BBC.

Celebrity, které nenajdete na sociálních sítích

elle.cz