Ikonické beauty značky, které prověřila staletí

Od rychlých trendů se, také vlivem koronavirové krize, vrací lidstvo k tradičním, poctivým a „pomalým“ produktům. Na mysli máme takové, které za sebou nesou historickou linku, jsou nadčasové a léta prověřila, že skutečně fungují. Stejně jako uvažujete nad investicí do jedné kvalitní kabelky, můžete přemýšlet také o tom, co si budete nanášet na tvář. V obou případech je dobré věnovat čas poctivé rešerši a pídit se po historii značek. Produkty vyráběné v tzv. slow stylu jsou kvalitní, trvanlivé a mohou se dokonce stát rodinným stříbrem. To tedy bohužel neplatí o kosmetice jako takové – doba trvanlivosti je faktorem, který není radno podceňovat.

Stejně, jako si svou lukrativní pozici luxusního doplňku vydobyly značky módní, směřují ke stejnému cíli také značky kosmetického průmyslu. Vznik oněch dokonalých kelímků a firem, které za nimi stojí, se nejčastěji datuje k přelomu devatenáctého a dvacátého století a následně také do časů po druhé světové válce, kdy se opět zvedala socioekonomická situace a ženy se chtěly nechat hýčkat. Producenti kosmetických přípravků si rychle uvědomili nákupní potenciál stále samostatnějších žen a produktům a jejich funkcionalitě navíc přál také prudký poválečný rozvoj technologií. 

 

Helena Rubinstein

Začněme značkou Helena Rubinstein, její produkty pomáhají pleti cítit se skvěle už od roku 1915. Díky marketingové strategii čím vyšší cena, tím kvalitnější produkt se stala zakladatelka značky jednou z nejbohatších žen světa. A touha po luxusu v ikonickém černém nebo vínovém kelímku nepolevuje ani dnes. Pravdou je, že klientky věrné značce už dlouhé roky si její účinky nemohou vynachválit. 
 

 

Orlane

Na příkladu francouzské kosmetické značky Orlane sledujeme obdobný trend. Od roku 1947 nabízí ve svých produktech souhru technologických i přírodních principů. Unikátní krém B21 proti stárnutí přišel na svět v laboratořích v roce 1968 a dodnes tvoří jeden z vlajkových produktů firmy. Revoluční receptura s patentovaným složením byla vůbec prvním krémem s obsahem aminokyselin, která se tak stala ikonou a svého času nejdražším krémem na světě. Byť investice do jeho dalšího vývoje stále pokračují, dnes si jej díky větší konkurenci může dopřát širší veřejnost. Vlastní řada dermokosmetiky je navíc zárukou, že na svou citlivou pleť nanášíte jen to nejlepší.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Elizabeth Arden

Další ikonou, která ženy hýčká již po více než jedno století, je Elizabeth Arden. Majitelka značky, která se původně jmenovala Florence Nightingale Graham svůj první kosmetický salon otevřela v New Yorku v roce 1910. Sehrála kruciální roli nejen v oboru líčení a jeho oblíbenosti u žen, ale také v péči o pleť. Až do své smrti byla jedinou majitelkou značky a velmi ráda se věnovala inovacím svého krému Elizabeth Arden Komplexa
 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Weleda, Bourjois a novodobá ikona Armani

Oblíbená německá značka Weleda začínala s výrobou přípravků pro péči o pleť v roce 1921. Její příběh začal v malé nemocnici a farmaceutické laboratoři. Ty založil nizozemský lékař spolu s rakouskou filozofkou a lékárníkem z Mnichova. Dodnes je značka předním výrobcem holistické, organické kosmetiky i léčiv pro antroposofickou filozofii a krém s hravým názvem Skin food (potrava pro pokožku) je mezi milovníky kvalitní kosmetiky známým pojmem. 

Značka Bourjois se může pochlubit výrobou tvářenek a stínů už od roku 1863. Tedy od dob, kdy byly takové produkty hojně používány v kabaretech po celé Paříži. Pozornost kosmetickým značkám přihrávaly také nejrůznější celebrity. Šedesátá a sedmdesátá léta přála kultu mládí a nespoutanosti a v té době se v časopisech nejčastěji objevovaly informace o tom, které značky nosí monacká kněžna, herečka Audrey Hepburn či jakou dekorativní kosmetiku používá modelka Twiggy. Není proto až tak překvapivé, že jejich oblíbené kousky si v moderním provedení můžete pořídit dodnes. Na závěr se hodí říct, že se objevují i takové novinky, o kterých znalci dekorativní kosmetiky tuší, že se stanou ikonami příštími. Příkladem budiž rtěnka Armani Red lips odstín 400, byť je na trhu teprve deset let.

 

Časopis ELLE

Listopadové vydání tištěné ELLE 11/24