Proč všechny hvězdy přicházejí se svými beauty značkami?

 

 

Péče o pleť je oblastí zájmu nás všech po staletí. A za poslední desetiletí se z ní stal neuvěřitelný byznys s miliony značek vyrábějících produkty po celém světě. V roce 2021 byla hodnota beauty průmyslu vyčíslena na 511 miliard dolarů, jak informoval magazín High Snobiety. A není divu, stále více lidí v něm vidí příležitost k seberealizaci a vydělávání peněz. Ano, tušíte správně. I celebrity.

Vlastní parfém, hi-tech skincare řada či velice dostupná make-up inkluzivní značka, ať už se celebrity vydávají jakýmkoliv směrem, jedno je nadevše zřejmé – mít vlastní značku je trendy. Nebylo tomu tak vždy, mnohem častěji se osobnosti spojovaly s již zavedenými značkami a uzavíraly partnerství jakožto jejich ambasadoři. A pak přišla Kylie Jenner se svými Kylie Lip Kits, která způsobila velký poprask nejen svými matnými rtěnkami, ale především velkou vážností, se kterou svůj byznys pojala. Ukázala všem, že mít svou beauty značku může být i velice seriózní, dobře vydělávající projekt. Od té chvíle jako kdyby podpora určitého kosmetického produktu prostřednictvím ambasadorství ztratila svou přitažlivost a celebrity chtěly rázem mít svou vlastní značku. Psal se rok 2014 a další počiny těch, kteří přišli po Kylie, na sebe nenechaly dlouho čekat.

 

 

Vzpomeňme si jen na Fenty Beauty od Rihanny a její první make-up řadu, která byla k dispozici v padesáti různých odstínech. Uvedení takto rozsáhlé a doposud nevídané nabídky na trh vyvolalo „The Fenty Effect“ – výzvu pro ostatní značky, aby zpochybňovaly zavedené normy tím, že se zaměří na vnesení větší inkluzivity do světa krásy. Jen tak mimochodem, Fenty Beauty má nyní podle magazínu Forbes tržní hodnotu 2,8 miliardy dolarů.

A další slavné osobnosti následovaly. Selena Gomez představila produkty Rare Beauty, zatímco řadu r.e.m beauty má na svědomí Ariana Grande. Další členka klanu Kardashian-Jenner vedle své značky Skims uvedla na trh i KKW Beauty. Největším nováčkem, který do rozjetého vlaku naskočil, je Hailey Bieber. Ačkoliv její značka Rhode ještě nebyla spuštěna, její úspěch je slibný. Nejen proto, že účet Rhode Beauty na Instagramu již nashromáždil 155 tisíc sledujících.

 

 

Hailey Bieber – Rhode Beauty

Hailey slibuje, že její značka na již tak nasyceném trhu opravdu vynikne. Slibuje osvěžující, odlišný přístup a dostupnost především. Cena jednotlivých produktů Rhode by totiž neměla přesáhnout hodnotu třiceti dolarů. Proč jde Hailey Bieber především o dostupnost, vysvětlila magazínu Allure. ‚‚Vím, co chci lidem poskytnout. Vše s mou značkou spojené je jen zpřístupnění opravdu kvalitních produktů, které jsou zároveň dostupné. Jednoduše nechápu, proč by měl být krém v hodnotě dvou set dolarů odpovědí na otázku, jak mít krásnou pleť.‘‘ Hailey dokonce absolvovala online kurzy dermatologie, aby se ponořila do světa péče o pleť hlouběji a pochopila jeho souvislosti. Při vyvíjení produktů i značky se inspirovala byznysem Kim Kardashian a Kylie Jenner, ale především radami, které byly v její rodině předávány z generace na generaci. A nyní chce Hailey tato moudra předat všem. Rhode Beauty má být k dostání již v tomto roce, zatím však zakladatelka tajnůstkaří.

 

 

Scarlett Johansson – The Outset

Scarlett Johansson je ženou mnoha tváří: je herečkou, ambasadorkou módní značky, producentkou, manželkou a matkou. Nyní si na svůj již tak dlouhý seznam připsala i další položku: zakladatelka vlastní beauty značky. Rozhodnutí založit vlastní značku péče o pleť přišlo ve stejnou chvíli, kdy se Johansson rozhodla přestat spolupracovat s velkými beauty giganty, které léta reprezentovala v roli ambasadorky. ‚‚Jednoduše už nebylo žádoucí reprezentovat ideály krásy jiných lidí,‘‘ uvedla pro magazín InStyle. Když Scarlett mluví o The Outset, popisuje ji jako čistou, minimalistickou péči o pleť, která se skládá z pouhých pěti produktů, kterými však hravě ovládnete celou svou skincare rutinu. Společně s dermatology a týmem specialistů ji vyvíjela po dobu pěti let, a i když se za tu dobu trh se skincare rozrostl o mnohé značky, věří, že pro tu její je stále místa dostatek.

 

 

Harry Styles – Pleasing

Když není zaneprázdněn zpíváním nebo hraním, pracuje Harry Styles v zákulisí na své genderově neutrální beauty značce Pleasing. Fanouškům nabízí kvalitní laky na nehty a hned několik produktů pro péči o pleť, pohybujících se v cenách od dvaceti do pětasedmdesáti dolarů. Zatímco na podzim minulého roku značka launchovala s monotónní, černobílou estetikou, již po pár měsících zcela změnila svůj vzhled a oděla se do psychedelických ilustrací a barev. Což nám vlastně k módnímu chameleonovi Harrymu Stylesovi sedí mnohem více.

 

 

Tyler, The Creator – Golf le Fleur*

Nejnovější celebritou z řad mužů, která se rozhodla vydobýt si své místo ve světě beauty průmyslu, je raper Tyler, The Creator. Navazuje na svou dlouholetou expertízu v oblasti zájmu o módu, ovšem jeho nová značka Golf Le Fleur* symbolizuje mnohem víc. V prvním dropu totiž vypustila do světa spolu s oblečením a doplňky genderově neutrální beauty artikly v podobě tria barevných laků a unisex parfému. Tyler také debutuje v oboru vůní s parfémem „French Waltz“, který dle jeho slov voní jako „dřímání na zahradě a používání slunečních paprsků namísto osušky k osušení zbytků kapek jezerní vody“. Přesněji řečeno, ucítíte v něm tóny jasmínu, mandarinky, liči a nashi hrušky, umístěn je ve vysoké láhvi s uzávěrem ve tvaru květiny v mátově zelené barvě, pro značku charakteristickým. Svou novou značku představil raper jak v eskapistickém videu, tak prostřednictvím pop-up butiku, zapadajícího do pastelového estetického univerza nedávného alba Call Me If You Get Lost.

 

 

Naomi Osaka – Kinlò Skin

I Naomi Osaka před nedávnem odhalila svou vlastní značku a nazvala ji KINLÒ. Název pochází z Osačina multikulturního zázemí, ve kterém vyrůstala. Tenistka se rozhodla vyvinout unikátní značku vyplňující díru na trhu se silným poselstvím – chce tak bojovat proti mýtu, že lidé s tmavším odstínem pleti nemohou dostat rakovinu kůže, a proto nepotřebují používat SPF ochranu. V jejím portfoliu tak najdete řadu produktů péče o pleť určenou speciálně pro tmavší odstín pokožky. Selekce zatím obsahuje ochranný opalovací krém, péči po opalování, oční krém a balzám na rty. Ačkoliv možná její beauty značka není vyladěnou vizuální jízdou, jako jsou počiny výše zmíněných hvězdných kolegů, má silné poslání a touhu poskytnout trhu brand, který doposud nikdo před ní nevyvinul.

 

 

Zdroj: WWD, Dazed Beauty, Allure, W Magazine, L'Officiel Singapore, InStyle, High Snobiety, ELLE

REKLAMA