7 typů chování, které vás brzdí od větších pracovních úspěchů

 

1) Nerealistická očekávání

Je fajn mít velké sny, ale při jejich plnění je lepší nečekat na zázrak, ale spíš postupovat krok za krokem. Jen těžko vás povýší, když jste v práci teprve pár týdnů nebo měsíců. Také zodpovědnost, kterou vám svěří, stejně jako třeba vyšší plat, si nejprve musíte zasloužit - získat důvěru kolegů, prokázat své schopnosti, ukázat svůj přínos.

2) Komfortní zóna

Někdy je třeba trochu riskovat, zkoušet nové věci a hlavně přicházet s novými nápady. Pokud děláte všechno pořád stejným způsobem, nikam se neposouváte, přestože to třeba děláte naprosto precizně. Občas je třeba vystoupit ze zajetých kolejí a podívat se na svůj job z trochu jiného úhlu. Jinak hrozí, že nejen zpohodlníte, ale ještě si vypěstujete strach z nových problémů i výzev.

3) Život v minulosti

Úspěch často přichází, když vystoupíte ze stínu minulosti. Když zapomenete, jak jste dosud k pracovním povinnostem přistupovali. To, že se něco deset let dělalo určitým způsobem a fungovalo to, nikdy není důvodem, že se to nemá měnit. Není to ani argument, proč by to mělo stejně fungovat i v deseti následujících letech. Stejně tak je dobré si občas přiznat, že některý projekt už prostě neoživíte. Pokud už jste věnovali spoustu času i energie záchraně svojí malé firmy, případně setrvání v práci, kterou ve skutečnosti nesnášíte, ale přesto to nikam nevede, je čas nechat to jít a posunout se dál.

4) Neustálé stížnosti

Jen málokdo rád poslouchá, jak si druhý pořád na něco stěžuje. A pokud si v práci před šéfem stěžujete na to, že je někdo neprávem úspěšnější než vy, když vy jste přitom lepší, platí to trojnásob. Úspěšní lidé přijmou vlastní zodpovědnost a pokud něco chtějí, zkusí na sobě samém zapracovat tak, aby toho dosáhli. Věnujte proto čas, který byste strávili pozorováním a komentováním ostatních, raději tomu, že si zlepšíte angličtinu, naučíte se italštinu, konečně porozumíte Excelu nebo si třeba jen uklidíte stůl a vyprázdníte inbox.

5) Skvělý začátek, slabší finiš

Podle magazínu Business Insider bývá dalším častým problémem to, že člověk nedotahuje věci do konce. Například vymyslí skvělý projekt, připraví plán, jak ho rozjet a pak… už nic. Možná jste ten typ, který si užívá kreativu na začátku, cítí nadšení z něčeho nového, jenže když přijde na řadu exekutiva, která vyžaduje důslednost, soustředění i trpělivost, už vám to najednou tak zábavné nepřijde. Je dobré to o sobě vědět, přiznat si to a pro začátek alespoň lépe a podrobněji plánovat a třeba si v některých krocích, které vám nejsou tak blízké, říct o pomoc.

6) Pesimistický pohled na svět

Tak schválně – jak často na nápady vašich kolegů odpovídáte seznamem důvodů, proč by se to dělat nemělo, proč to určitě neklapne a co všechno se může pokazit? Tento přístup o vás bohužel vypovídá to, že vidíte překážky i tam, kde vůbec nejsou. A ještě se je snažíte vnutit ostatním, kteří přitom vidí snadnou cestu naprosto jasně. Je to nejen trochu otravné, ale značně to zpomaluje vývoj. Druhé to navíc může v jejich nadšení demotivovat.

7) Nedostatek nadšení

Být nadšení z toho, co děláte, je totiž klíč k úspěchu. Když vás to baví, když chcete odvádět tu nejlepší práci, cítíte vášeň, která vás žene dopředu. Díky ní vás napadají skvělé věci, krizové situace řešíte rychleji i snadněji a je s vámi radost pracovat. Jenže pokud chcete lepší job, jen proto, že budete mít o něco lepší plat, ale job descriptions vás nezajímají, nemůžete se divit, že vás v práci snadno někdo zastíní.

Předplaťsi & Ušetři

Elle cover
REKLAMA