REKLAMA

Jak dlouho je dlouho? Sexual avoidance cycle je hrozba každého vztahu!

REKLAMA

 

Jestilže máte ve vztahu sexuální problémy, nejste sami. Průzkum The Hebrew University of Jerusalem uvádí, že bez pravidelného sexu je současně patnáct až dvacet procent párů. Mnoho dalších má sex jen zřídka. Jakmile se sexuální rutina stane stresující a problematickou, můžete se velmi snadno ocitnout v pasti, tedy v tom, čemu terapeuti v zámoří přezdívají „sexual avoidance cycle“ - aneb nekonečná smyčka zklamání a sexuální frustrace.

Jak to začíná?

Cyklus začíná, když sex přestane splňovat vaše očekávání. Máte představy o tom, jaký by měl být, jak by měl probíhat a jak byste se měli cítit. Pokud se tyto představy nenaplní, můžete se cítit znepokojení. Jestliže jste uvěřili mýtu, že je sex spontánní záležitostí a že byste měli mít oba stejné nároky na jeho četnost, či dokonce překonáváte nějakou nemoc, může se z celé rutiny stát velmi úzkostná záležitost plná pochyb a strachu z neúspěchu. A pro člověka je přirozené vyhýbat se věcem, ze kterých má strach. Přeci nechcete milování, po němž se budete vy, nebo váš partner cítit mizerně. A tak se mu začnete vyhýbat a pravděpodobně se začnete vyhýbat i diskuzím o něm. Toto je fáze, kdy se sex stane slonem v místnosti. Oba víte, že něco není v pořádku, ale nevíte, jak o tom mluvit či co dělat, abyste situaci změnili. 

Dusno v ložnici začne narůstat. Myšlenky, že byste „měli mít sex“ přibývají, stejně jako výčitky. Pokaždé, když jste si intimně blízcí máte pocit, že je v sázce mnohem více. Proto rostou i pocity bezradné úzkosti. Tento tlak se může projevit i jinými způsoby, například sexuální dysfunkcí. Není divu, že je těžké se v takovém stavu „probrat“, o to horší je dosáhnout orgasmu. Takže skončíte se zklamáním v klíně, dalším vyhýbáním a dalším stresem, a tak to jde stále dokola. 

 

Jak překonat „sexual avoidance cycle“?

Změňte svůj mindset a zahoďte zklamání 

Transformace zklamání zahrnuje zpochybnění vašich dosavadních představ o sexu a napravení nerealistických očekávání. Přečtěte si dobrou knihu, proveďte on-line průzkum, najděte kvalifikované odborníky a vyhledejte si adekvátní inspirační zdroje. Pokud potřebujete informace a podporu, zvažte návštěvu sexuálního terapeuta. Oprostěte se od přesvědčení, že sex je převážně definován tím, že děláte určité věci s určitými částmi těla. V sexu záleží na radosti a spojení, ne na konkrétních činech a výsledcích.  

Přejděte k řešení  

Snažte se s partnerem komunikovat otevřeně a poctivě. Do těchto obtížných konverzací můžete vstoupit daleko snáze, než se zdá. Uznejte vlastní část viny - každý si jí nese - a projevte zájem napravit současný stav. Snažte se vyřešit situaci jako tým.   

Odstraňte stres tím, že budete dělat věci jinak 

Pomocí fyzických zkušeností můžete změnit způsob interakce a překonat výzvy, kterým čelíte. S upraveným očekáváním a komunikací výrazně snížíte stres, který jste předtím cítili. Nyní si stanovte pravidelný čas tak, abyste mohli nové standardy intimity trénovat. Zároveň se snažte vyhnout systematickému schématu, to by vytvářelo přílišný tlak. Obecná rada zní: v ohledech doteků se snažte resetovat návyky a pomocí masážní rutiny zkuste najít nový způsob milování.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sledujte nás na Instagramu @elleczech

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA