REKLAMA

Češi, radujme se. Přichází čas outdoorové módy!

REKLAMA

 

I toho nejkrásnějšího se člověk jednou přesytí. Jak jinak lze odpovědět na otázku, proč současné módě tolik vládne hlavně ironie? Posledních dvacet let se módní časopisy a osobnosti veřejného života sice chabě snaží našinci vysvětlit, že není potřeba, aby se do města oblékal jako šerpa na výšlap do Himalájí. A bum! Přichází rok 2021 a najednou je nejžádanějším módním zbožím spojení slovutného domu Gucci s outdoorovou značkou Northface. Nic ale nepřichází tak nečekaně, jak by se mohlo zdát.

 

Northface a Gucci
Info ikona

Už poslední dva roky se hovoří o tom, že módní svět ztratil pro oblečení na turistiku, camping nebo lezení hlavu. Není to tedy jen kvůli pandemii, která nás z červených koberců, barů, kin a galerií vyhnala na Sněžku či na chatu. Vzpomínáte na všechny ty pre-covidové fotky influencerů, kteří utíkají na víkend z města, aby nás zahrnuli líbeznými záběry z Dobčických rybníčků, stromových domečků a jiných outdoorových aktivit? Odtud vítr vane! 

 

 

Patagonia a Columbia najednou není značka oblečení, které nosí váš módou nepolíbený kolega nebo příbuzný, ale nejžádanější artikly trendu zvaný gorpcore. Přeložit tento název je poměrně složité, znamená totiž něco jako “Good Ol' Raisins and Peanuts”, tedy je pojmenován po sušeném ovoci a burácích, které si s sebou hlavně Američané berou na kempování. Módní svět s tímto pojmem operuje už od roku 2017, ale pandemie ještě umocnila zájem o prošívané bundy. A ti, kteří si z finančních důvodů nemohou dovolit Moncler nebo z etických Canada Goose, kteří prý plní své svrchníky peřím z hus, ke kterým se chovají velmi bídně, nosí Northface.

 

 

Děje se pak to, čemu jsme se my, lidé módy znalí, léta vysmívali. K péřovce, která by se hodila na procházku po Krkonošských hřebenech, si vezmeme třeba k té nejelegantnější kabelce od Celine. Ať žijí kontrasty. Zatímco obyvatelé západního světa nadšeně výskají a sdílí meme se senátoremBernie Sandersem, který si na inauguraci nového amerického prezidenta nevzal oblek a elegantní plášť, nýbrž masivní pletené rukavice, zdvihám varovně prst.

 

 

Na jednu stranu je osvěžující, že se svět fashion inspiruje trendy, které souvisí se zdravím. Vždyť pobyt v přírodě uklidňuje mysl a prospívá tělu. Ale, když designérka luxusní japonské outdoorové módy Snow Peak Lisa Yamai říká, že jejich oblečení budete chtít nosit sedm dnů v týdnu, polévá mě studený pot. My Češi totiž ještě nejsme tak daleko ve znalostech módy, abychom je mohli s takovou lehkostí porušovat. Fashion ironie zde neexistuje, když je realitou. Muži v oblecích a outdoorových bundách nejsou následovatelé stylových hvězd jako je rapper Drake nebo Harry Styles. Jen nechtějí svému oblečení věnovat pozornost.

 

 

Můžete opáčit, že i trenčkot Burberry původně vznikl jako funkční oděv pro vojáky první světové války, a jaký je to dnes symbol uhlazenosti a elegance. Řešení ale spíš vidím v tradičnějších, nadčasových střizích a funkčních materiálech, než že si jako rapper Travis Scott vyrazíme večer do společnosti ve fleecové mikině, byť je od Calvina Kleina. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA