Inspirace ze severu. Dvě nové značky z Kodaně, které bedlivě sledujte

 

Skoro to vypadá, že charakterizovat skandinávský styl jako estetický minimalismus je přežitek. Dnes mu vládnou neonové či minimálně výrazné barvy, vzory a potisky, květiny, pleteniny, latex a kombinování zdánlivě nekombinovatelného. Výsledkem je těžko kopírovatelná a hlavně neskutečně stylová uvolněná divočina. Příkladem za všechny může být modelka Caroline Bille Brahe či designérka Stine Goya a její stejnomenná značka.

Pokud vás to ale táhne ke klasice a přídavná jména jako minimalistická či nadčasová vás nikdy neomrzí, máme pro vás tipy na dva nové brandy – módní influencerka Sophia Roe uvedla svoji značku oblečení The Garment letos v létě na kodaňském fashion weeku, dvojčata Amalie a Cecilie Moosgaard představila vlastní kolekci šperků pod názvem Lié Studio teprve před pár dny v polovině listopadu.

 

The Garment
Info ikona

 

The Garment

Od módní blogerky přes stylistku po zakladatelku vlastní módní značky. Sophia Roe se svým skoro půl milionem followerů patří k výrazným postavám skandinávské módní scény a tento rok vše stvrdila uvedením vlastní značky s lakonickým názvem The Garment, jednoduše Oděv. Zatímco kodaňským street stylem vládnou barvy, květiny a další printy, Sophia Roe zůstává věrná své minimalistické estetice a pánským prvkům.

The Garment vznikl jako zhmotnění jejího stylu. Očekávejte tedy unisex svetry, oversized saka, volné kalhoty s puky nebo vesty – pletené i oblekové. Roe však tvoří jen polovinu značky, tu známější. Spoluzakladatelkou je Charlotte Eskildsen a spojení těchto dvou je o dokonalou symbiózou stylu a udržitelnosti. Sophia Roe patří k nejznámějším fashion influncerkách Kodaně, Charlotte Eskildsen je odborníkem na poli udržitelného designu a stojí za značkou Designers Remix, která vznikla na principu upcyklace.

Dobrou vizitkou pro The Garment je, že premiéru měla značka na kodaňském fashion weeku. Ten má přísná pravidla pro účast – značky musí mít prokazatelně udržitelnou strategii a splňovat alespoň minimum požadavků, například nesmí likvidovat neprodané kusy oblečení nebo používat jednorázové platové obaly pro doručování zboží. The Garment se netváří dokonale, jde však o krásné oblečení, které se snaží být o něco zodpovědnější. Na webu proto uvádí přesné zdroje látek a značka pracuje na principu uhlíkové kompenzace, kdy vypočítává uhlíkovou stopu každého kusu oblečení od výroby po doručení. Claimem značky je vlastnit méně a nakupovat správně. A to se nám líbí.

 

 

Lié Studio

Druhou kodaňskou novinkou, mnohem čerstvější, je značka Lié Studio dvojčat Amalie a Cecilie Moosgaard. Modelky a influencerky, které vám budou povědomé díky kampaním pro Mango či Skall Studio a na které narazíte snad na všech instagramových profilech zachycujících (nejen kodaňský) street style. Podobně jako Sophia Roe sdílí sestry téměř denně své outfity. Přichází však velké ale! Přesto (nebo možná právě proto), že se pohybují v módním průmyslu, uvidíte je “v civilu” nejčastěji v kvalitním svetru v šedé/hnědé/béžové barvě a klasických modrých leviskách, které nosí do roztrhání. A šperky nosily až donedávna jen sporadicky. To se ale před pár dny změnilo.

Amalii a Cecilii chyběla lokální značka jednoduchých šperků a rozhodly se díru na trhu zaplnit. Zrodilo se Lié Studio – kolekce ve stříbře a zlatě složená z prstenů, náušnic, náramků a náhrdelníků. Šperky jsou moderní, minimalistické a zároveň elegantní. Přesně jako samotné sestry Moosgaard. „Obě se oblékáme dost klasicky a jednoduše, prostě máme své oblíbené uniformy. Milujeme vše, co udělá každodenní oblékání jednodušší a míň stresující! Proto jsme vytvořily kolekci nadčasových šperků, díky kterým bude i jednoduchý outfit hned zajímavějším,“ vysvětlují svoji jednoduchou filozofii sestry Amalie a Cecilie.

 

REKLAMA