Kinoko: Jak vznikají české legíny, které sluší všem?

Pamatujete si ještě na ty doby, kdy se ve všech módních rubrikách tvrdilo, že legíny zkrátka nejsou kalhoty a nosit je mimo sportoviště je nepřípustné? Tak ty jsou už nějaký čas passé, stejně jako strach, že právě vaše křivky nejsou pro ně dokonalé. Změnila to Kim Kardashian a takzvaný trend athleisure, při kterém se sportovní kousky kombinují s elegantnějšími a nosíte je kam vás jen napadne. Kinoko jsou jedny z prvních českých značek sportovního oblečení, která jasně hlásá, že v nich nemáte ujet 50 kilometrů na kole, ale klidně jít do bistra na vaší oblíbenou snídani.

Jak Kim Kardashian budovala impérium: Od střevíčků po stovky milionů

elle.cz

Cesta za výrobou legín pro „každý zadek“

Jak ale taková linie sportovního oblečení u malé české značky vůbec vzniká? Vše se odvíjí od barev i postav skutečných žen. Výběr odstínů kolekce určují také preference zákazníků, z těch se vytvoří prodejní analýza, která se spojí s výběrem od značky. Ustupuje se také od kolekcí pro jednotlivé sezóny, novinky se u Kinoko přidávají průběžně a na popud těch, kteří o ně stojí. Například české zákaznice preferují opravdu dlouhé legíny, které obepínají kotníky, takže značka prodlouží délky a zúží nohavice. Kromě legín a sportovních podprsenek či triček a jógamatek, přijde další novinka, kterou v pandemickém stavu rozhodně oceníme: mikiny a spodní prádlo.

 

Kinoko spodní prádlo

 

Materiály

Design musí být ale celkově nadčasový, i když je inspirován posledními trendy. Důležitý jsou ale hlavně materiály, které Kinoko legíny odlišuje od konkurence: jsou funkční, ale zároveň v nabídce najdete modely, které vás dokáží pořádně obepnout. Nové modely se testují týmem pomocí vzorků, finální model většinou musí projít ještě dvěma až třemi úpravami.

 

 

Když se fotí

Část sortimentu se už v Čechách vyrábí a důraz je kladen na to, aby se celková produkce odehrávala pouze v lokálních podmínkách. Kampaně, které působí velmi nenuceně, vznikají tak, že se některá z členek týmu vydá na cesty, kde se zároveň nafotí módní editorial. Několik zajímavých spoluprací také vzniklo se samotnými zákaznicemi značky. Při takových kolaboracích dostává Kinoko zpětnou vazbu přímo z terénu, v jakých situacích kousky obstojí, ale také autentické fotky.

 

Kinoko

Udržitelně a originálně: 7 alternativ k největším fast-fashion značkám

elle.cz

Kinoko

 

Jak se z módní značky stane takzvaný love brand, čili firma, kterou milujete, a jejíž součástí se prostřednictvím nákupu pomyslně stáváte? Dnes je to především o komunikaci a jazyku, jakým promlouvá k zákazníkům. Jak říká tvůrkyně textů Kinoko Thea Kučerová, značka má působit jako příjemná a inspirativní kamarádka, nikoliv neodbytná obchodnice.