A co děti? Aneb proč každá značka přichází s dětskou kolekcí?

 

Stále více mladých módních návrhářů vstupuje na trh módy s dětským oblečením. A není divu. Je to generace, která dospívá a začíná se zajímat nejen o módu, ale i o rodičovství. Stejně tak je tomu i v řadách jejich věrných fanoušků – téma začíná rezonovat na obou stranách. I oni totiž vyspěli a přestali svou pozornost upínat jen na to, co mají na sobě oni sami. Teď chtějí vědět i to, do čeho obléknout své malé ratolesti.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

 

„Stormi, you look like mommy baby!"

Jistě, něco jako kidswear kolekce módních domů nejsou nic nového pod sluncem – značky jako Fendi či Burberry miniaturními verzemi svých oděvů zásobují šatníky cool dětí již léta. Ale v posledních měsících se k nim přidávají i docela malé a nezávislé značky, o jejichž popularizaci se postarala nejen touha stárnoucích mileniálů nakupovat, ale i rostoucí obliba celebrit, které své děti oblékají do pomyslného crème de la crème luxusních značek. Například taková Stormi Jenner byla k vidění v mini verzi overalu od francouzské návrhářky Marine Serre, která uvedla svou první kolekci nazvanou „Miniature“ prostřednictvím portálu Ssense. Stejný overal potištěný motivy půlměsíce oblékla i sama Kylie (vzpomeňte si na oblíbené virální video „Stormi, you look like mommy baby!") Co obléknou Khai Hadid Malik, dcera Gigi Hadid a Zayna Malika, či Kulture, budoucí fashionistka a dcera Cardi B a Offseta? „Mini me“ verze oblečení budou stále aktuálnějším tématem. Což vyslyšely i značky – a tak světlo světa spatřilo hned několik mini-módních kolekcí...

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

 

Thom Browne, The Row, Rejina Pyo i Jacquemus

Návrhář Thom Browne se při uvedení své první dětské kolekce svěřil, že děti jsou naše budoucnost a nevidí tedy důvod, proč nenavrhovat i pro ně. Vytvořil kolekci inspirovanou krejčovinou školních uniforem a jen pro zajímavost – cena se pohybovala od 240 dolarů za tričko po 1250 dolarů za kabát. Úspěšný launch Brownovy kolekce možná předznamenal vstup dalších neočekávaných luxusních značek na trh dětské módy – rovnou po hlavě se do neprozkoumaných vod vrhla i značka The Row, známá pro svůj nakažlivě dokonalý minimalismus a smysl pro nadčasovost kolekcí. Řada pro děti je jiná, je hravá a především barevná, genderově neutrální, plná basics kousků (opět dodáme, že tyto basics můžete pořídit za cenu od 390 do 790 dolarů). Takový krok bychom od Mary-Kate a Ashley Olsen pravděpodobně neočekávali... Ovšem není se čemu divit, kidswear trh představuje pro značky nové pole působnosti. A tak se ho rozhodly využít.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

 

Rejina Pyo například představila kolekci mini verzí oděvů, které obyčejně navrhuje pro ženy. A na trh s dětskou módou před nedávnem vkročil i Jacquemus. Na sklonku minulého roku uvedl tuze roztomilou a veskrze růžovou kolekci dětského oblečení, jež odkazuje na jeho fascinaci touto barvou. Stylistka Morgane Camille Nicolas pak hravě zkombinovala kousky z kolekce pro děti s oblečením z kolekcí pro dospělé. Teď už zbývá jen hádat, kdo že se přidá další.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu