A tak, i když se může zdát, že květiny v módě nejsou ničím převratným, letošní sezóna jim vtiskla novou tvář – odvážnější, výraznější a často až překvapivě experimentální. Květiny už nejsou jen tichou ozdobou na lemech nebo potisky na látce. Stávají se hlavním motivem, tvarem, strukturou i materiálem, a mluví jazykem současné estetiky, který je někdy romantický, jindy surrealistický, občas i ironický. Proč jsou blossom bags tím nejpůsobivějším módním gestem této jara?
Kovové květiny
Jsou tu květiny, které sice nevoní, ale zato září. Kovové aplikace ve tvaru květů se staly kontrastním detailem letošních kabelek a přívěsků – připomínají brože, šperky i talismany zároveň. Georges Hobeika se svou charakteristickou jemností a smyslem pro detail zdobil večerní kabelky filigránskými květy z kovu, zatímco u Erdem se květinové ornamenty proměnily ve stříbrné akcenty v podobě kovových úchytů, které připomínají viktoriánskou botanickou kresbu převedenou do haute couture estetiky. Kovy se zde stávají prostředníkem mezi minulostí a současností – na jedné straně připomínají starosvětské šperkářství, na straně druhé hovoří jazykem moderní funkčnosti. Kombinace jemných květů a tvrdého kovu vystihuje, co dnes květina na kabelce chce sdělit: že i něžná růže může mít trny.

Trojrozměrné aplikace
Pak tu máme o poznání jemnější projev květinového trendu – trojrozměrné aplikace, které jsme mohli vidět například u značky Bottega Veneta či Jacquemus. Zpravidla jsou z jemné kůže vyřezány drobné kvítky, které se aplikují na samotnou kabelku, často v monochromatickém pojetí, díky kterému dodají kabelce nový rozměr, nebo naopak v kontrastních barvách kůže, což může zapříčinit hravý pohled na věc – při střídání barev se taková kabelka promění v rozkvetlou zahradu. I díky úrovni savoir-faire jde často o sběratelské kousky, které ve vašem šatníku jen tak neuvadnou.

Vyšívané květy
Výšivka je jedním z nejkreativnějších způsobů, po kterých módní domy sahají, aby naplno projevily své savoir-faire. Pochopitelně nejbáječnější řemeslné projevy na poli výšivky proto vídáme v haute couture kolekcích módních domů, ovšem ani v ready-to-wear kolekcích s ní značky nešetří. Pravidelně květinovou výšivku vídáme u módního domu Dior, ve svých posledních kolekcích po výšivce sáhly také domy Fendi a Loewe, které se vydaly prozkoumat možnosti drobných skleněných korálků, pomoci kterých vytvořily květinové obrazce.

Divoké potisky
Pro ty, kdo dávají přednost spíš textilnímu rozkvětu než plastickým výjevům, je tu květinová explozivnost v podobě potisků – ať už romantických, psychedelických nebo folklorně laděných. Právě v této disciplíně exceluje například značka Etro, v jejíž jarní kolekci se objevují bohatě vzorované brašny a tašky, v nichž se mísí orientální motivy s florálními vinětami. Květy zde nejsou doplňkem, ale narativem. Podobně maximalistický přístup volí i značky jako La DoubleJ nebo Zimmermann, které květy používají jako jazyk radosti, přebytku a sezonního optimismu.

Skulpturální kabelky
Jestliže jsme se doposud drželi při zemi, pak si připomeňme skutečnost, že některé značky vzaly inspiraci ve světě flóry doslovně a kabelky přetvořily v kožené či látkové květy. Staud má ve svém portfoliu bucket bag ve tvaru červeného poupěte, zatímco značka Burberry si na svých miniaturních kabelkách pohrává se skladbou látky, aby vytvořila dojem okrasného květu. Značka Coperni pak v podobně doslovném překladu květinové inspirace své kabelky nechala vyřezat z kůže do tvaru dětinských kvítků. Jestliže to s inspirací převzatou ze světa flóry myslíte letos na jaře vážně, už víte, kam se vydat pro nezbytné artikly vašeho šatníku.
Podívejte se do ELLE galerie pro více inspirace a tipy, kde koupit tu svou květovanou.
- Zdroj článku:
Autorský článek, Launchmetrics / Spotlight