REKLAMA

Tři dějství, tři scény, to je hra zvaná Triptych v režii Hermès

REKLAMA

Inspirace k tomuto počinu vychází z koronavirových opatření a touhy být na místech dalekých i blízkých v jednu a tu samou chvíli. Může cesta New York – Paříž – Šanghaj trvat jen pár minut? Může, prezentace nové ready-to-wear kolekce Hermès pro podzim a zimu 2021 je toho důkazem. Na této cestě kolem světa vám jet-lag nehrozí, slibujeme.

Za oponou nové kolekce Hermès

Kreativní ředitelka Nadège Vanhee-Cybulski dámské sekce módního domu se ocitla tváří v tvář velké výzvě. Nejde sice o první kolekci, která by v době svazujících opatření vznikala, nicméně po roce situace, ve které se celý svět nachází, lidé dychtí po naději po lepších zítřcích. A nová kolekce si bere za cíl – nic více, nic méně – než lidem onu tolik chtěnou naději dodat. Nadège Vanhee-Cybulski o každé nové kolekci mluví jako o nové kapitole, novém startu znamenajícím naději. Vyzdvihuje, že právě v této době je důležité popustit uzdu fantazii a proti splínu zbrojit kreativitou v jakékoliv podobě. V nové kolekci se snaží ženy obléknout a podpořit jejich touhu jít ven, nosit krásné věci a žít život, na jaký byly doposud zvyklé. Proto se v kolekci objevují materiály, které v kreativní ředitelce evokovaly pohodlí a ochranu, avšak s důrazem na svobodu pohybu, obratnost a smyslnost nositelky.

Na pomoc si při prezentaci kolekce Nadège Vanhee-Cybulski povolala dvě spoluautorky z jiné oblasti umění, která však jde ruku v ruce s módou – tanečnice a choreografky Madeline Hollander z New Yorku a Gu Jiani ze Šanghaje, které jí novou kolekci pomohly prezentovat v triptychu tanec – módní přehlídka – tanec. Tři choreografie jsou prezentovány téměř simultánně, navzdory 21000 km vzdálenosti a rozdílným časovým pásmům a každá z choreografií kombinuje prvky daného města, pohyby a sekvence beroucí inspiraci z běžného života a oděvu, který denně oblékáme.

Pocta současným ženám

Hermès svou kolekcí vzdává hold ženám dneška. Nadège Vanhee-Cybulski vidí současnou ženu ne jako bojovnici popisovanou v knihách, typickou literární hrdinku, ale jako asertivní zastánkyni vlastních hodnot pevně držící pod kontrolou svou léty formovanou maskulinní i femininní povahu. Ženu sebevědomou, silnou, žena sofistikovaná a přitahující kouzlem jí tak příznačným. Hermès má ve své představě o ženě jasno. Nezávislá, aktivní a formující svůj vlastní osud. Pokud jste o podobě současné ženy doposud neměli jasno, po zhlédnutí hry o třech dějstvích v režii Hermès si ji dokážete představit v jasných barvách. Máte pozvánku? Představení právě začíná!

Vážení diváci, usaďte se, představení ready-to-wear kolekce právě začíná:

 

 

New York, 8:31am

Pohodlně se usaďte, držíme vám místo v první řadě. Hudba se rozeznívá v jemných tónech, jako na povel kouzelného lusknutí prsty se zdvihá opona odhalující aktérky na potemnělé scéně. Jen sedm tanečnic a opona v barvě oranžové, minimalismus v pojetí Hermès, vždyť více netřeba. První dějství končí, ženy předávají slovo aktérkám druhého dějství.

Paříž, 2:38pm

Vítejte v Paříži. Hodiny odbíjí 2:38 našeho času, ocitáme se na scéně sestávající z příznačných oranžových krabic. Hlavními aktérkami jsou tentokrát modelky, které na tanečnice navazují ladnými pohyby po přehlídkovém sálu. Oděny jsou v modelech z kůže a vlny, kolekci vévodí černá a hnědá v oku lichotivém kontrastu s tlumenými tóny červené a cihlové. Odstíny citlivě namíchané tak, jak to Hermès umí nejlépe. Ženám se na krku houpou drobné doplňky, obaly na rtěnky a klíčenky, z ramenou jim spadají splývavá ponča s třásněmi a kabátky z té nejjemnější kůže, jen co je na pohled vidět – dokonale totiž kopíruje siluetu a pohyb nositelky. Je to to, co si Nadège v kolekci přála zdůraznit? Věřím, že ano. Velkolepé defilé, na scéně se objevují všechny ženy. Čas neúprosně letí a my už máme být v Šanghaji!

Šanghaj, 09:46pm

Tanečnice staví scénu, jako kdyby budovaly překážky, které současná žena musí překonávat. Performance kombinuje prvky klasického tance a pohyby vycházející z čínské kultury. Od libozvučné orchestrální hudby, která nás do třetího dějství uvedla, se dostáváme k abstraktním tónům, které postupně gradují, vyjadřujíc tak energii žen takových, jaké je vidí Hermès. Žen, které dennodenně odvážně překonávají překážky a odmítají se usadit a nedosáhnout svého cíle. Jestliže jsme před zhlédnutím nové kolekce o té ženě jasnou představu neměli, teď jsme ji získali.

Před pár dny jsme se po představení kolekce Dries Van Noten ptali, zda je ještě vůbec klasický catwalk relevantní a zda může přehlídka být vnímána jako performativní umění. Troufám si říct, že v době online fashionweeků by přehlídka být zároveň performance měla. Vždyť doteď jsem si myslela, že zážitek z front row klasických fashionweeků z dob předpandemických nic nenahradí. Ale Hermès mě přesvědčil, že online formát na kvalitě přehlídkám rozhodně neubírá. Virtuální přehlídky přinášejí mnohá úskalí, ale také neočekávané příležitosti. Jak jinak bychom mohli být svědky přehlídky, která se koná nejen na jednom, ale rovnou na třech místech? A to ve třech městech na třech různých kontinentech?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sledujte nás na Instagramu @elleczech

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA