MÓDNÍ ZNAČKY V BARVÁCH ŽLUTOMODRÉ. KTERÉ UKRAJINSKÉ BRANDY SLEDOVAT?

 

Anna October

Nejsou šaty od Anny October snem každé ženy, ptáme se? Myslíme si, že ano. Designérka, která svou značku založila v roce 2010 v Oděse, má totiž smysl pro vytváření vysoce femininních šatů se svůdnými, leč stále jemných výstřihů i siluet. Inspirovaná ženskou všestranností, vkládá do každého svého kousku radost z toho, že je sama žena. Hédonistický životní styl, něha a lehkost s tím související jsou základní filozofií značky. Anna October zachovává ve svých kolekcích autentické ukrajinské kořeny tím, že významnou část svých kousků vyrábí ručně za využití starých tamních technik a výrobních postupů.

 

Anton Belinskiy

Kreativní a osvěžující přístup k módě vám poskytne Anton Belinskiy. Anton se narodil, vyrůstal a studoval na Ukrajině, z čehož kreativně čerpá ve svých kolekcích. Možná jste si už všimli jeho nepřehlédnutelných chlupatýcg kabelek. Právě ony se staly emblémem eponymní značky oblečení a doplňků, ať už jsou opatřeny chlupatým materiálem či smyčkovou tkaninou. Anton má však v rukávu mnohem více než jen to – je mimo jiné jedním z finalistů prestižního ocenění LVMH.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

bettter.us

Znáte Julii Pelipas? Kurátorka stylu denně na svém Instagramu inspiruje davy svým ležérním stylem oblékání, který je sice nadevše tradiční, ale stále neotřelý a unikátní. Julie zkrátka umí svou estetiku prodat. Což názorně ukazuje i se svým projektem bettter.us, módním počinem, který nabízí zájemcům upcyklované kousky oděvu. Mnohdy ve svých office-chic kolekcích používá deadstock látky a ve své produkci se snaží přiblížit téměř nulovému odpadu. Nikdo neříkal, že zero-waste v módě není cool. Jen se podívejte na bettter.us!

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

BEVZA

Esenciální kousky pro rozené minimalistky, monochromatická paleta oscilující mezi béžovou a černou. Střihy kombinující věčné stálice, ovšem vypůjčující si z aktuálních trendů to, co se jim zrovna hodí. Za povšimnutí také stojí kvalitní materiály, které kouskům dodávají na kráse. BEVZA je nadevše klasická a chic. Nejvíce ve chvílích, kdy v jejích designech rozpoznáváme drobné odkazy na ukrajinské dědictví.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Daily Sleeper

Nejen pro spáče je tu značka Daily Sleeper. Kousky od tohoto brandu potěší především ty z nás, kteří od svého pyžama očekáváte víc než jen oděv do peřin. Kdo vlastně říká, že pyžamo patří jen do postele? Ať už s tímto tvrzením přišel kdokoliv, Sleeper je tu od toho, aby ho vyvrátil. Je jednou z nejvýraznějších značek současnosti, s nadšením ji oblékají světové IT-girls i celebrity. Svůj vliv značka využila v prvních dnech propuknutí války, kdy své platformy na sociálních sítích použila k šíření informací a proseb o podporu.

 

Frolov

Potemnělý bar, z gramofonu hraje skladba od Bowieho. Ve vzduchu je cítit šampaňské, někdo dokonce tančí. Procházíte se touto scenérií a prohlížíte si ostatní aktéry. Co máte právě na sobě? V takovém scénáři bychom očekávali odpověď, že jste pro tuto příležitost oblékli Frolov. Jinak si totiž ten odvážný design, rozpoznatelný styl a záplavy kamínků a sametu představit ani nedokážeme.

 

GUNIA Project

Vyšívané šátky, šperky, ale i nádobí či třeba svíčky. Značka GUNIA Project, která před válkou plnila poslání oživit ukrajinské dědictví prostřednictvím módy, dekorativních prvků a sochařství. Dnes je toto sdělení dvakrát tak důležité, protože ukrajinská kultura čelí značným výzvám. GUNIA se snaží zachovat tradiční technologie zpracování skla a keramiky, do kolekcí otisknout ukrajinské kostelní vitráže či folklór a legendy země. Zakladatelky projektu GUNIA Natasha Kamenska a Maria Gavryliuk toto národní dědictví hluboce ctí. Nyní například značka spustila kampaň a prodává žluté a modré ptačí svíčky. Veškeré finance převádějí na konto nadace Return Alive Foundation and to support stray animals.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Katimo

Kvalitní materiály a důraz na detail jsou základními stavebními prvky každodenního šatníku, který značka založená v roce 2015 prezentuje. Sboubí v sobě svěží pohled na pojítko minulosti a budoucnosti, maskulinní a femininní odívání a jemný protiklad síly a lehkosti. Výsledkem tohoto vzájemného prolnutí jsou do roka dvě sezónní kolekce, které jsou doplňovány kapsulovými kolekcemi. Všechny jsou vyráběny za přísného dohledu na udržitelnost produkce.

 

Ksenia Schnaider

Ksenia přišla s našitými logy na spodním prádle vystavených na odiv jak se říká "before it was cool", čtěte: ještě dávno před MiuMiu. Průkopnice udržitelnosti je vyzdvihována za své módní počiny v oblasti práce s patchworkem a upcyclingem. Podařilo se jí přijít s něčím neotřelým, opatřit to velkou show a omotat si kolem prstu nejednu známou tvář. Nebo ji přinejmenším obléknout do svých denimových kalhot s třásněmi.

 

Paskal

Jemný tyl, motiv srdcí a květin. Jejich obliba stojí za inspirací absolventky Kyjevské národní univerzity stavebnictví a architektury a především designérky Julie Paskal, která v roce 2010 značku založila. Značka je známá pro svou vzdušnou, ženskou estetiku, často dosahovanou technikou laserového řezání, která rozhodně stojí za pozornost. Že je to tak, dokazuje i její účast v prestižní soutěži LVMH, v roce 2014 se stala její finalistkou. Pravděpodobně vás na první dobrou okouzlí dávkou akceptovatelného kýče, volbou barevné palety sestávající z pastelových odstínů či naivním pojetím módy jako takové. Pokud jste byť třeba jen jednou v životě zatoužili po záplavě tylu, jste tu správně. A pokud ne, i tak vám doporučujeme Paskal objevit.

 

 

Ruslan Baginskiy

Madonna, Bella a Gigi Hadid, Kaia Gerber, Taylor Swift, Pamela Anderson, Rosie Huntington-Whiteley, Janelle Monáe, Anna Dello Russo, Coco Rocha, Miley Cyrus, Nicky Hilton, Natalia Vodianova , Irina Shayk a Alicia Keys... Máme pokračovat? Myslíme si, že není potřeba. Všechny tyto módní ikony nosí klobouky od Ruslana! Baginskiy zahájil svou kariéru stylisty téměř před deseti lety a zároveň tehdy vytvářel své první módní pokrývky hlavy pro módní focení. Stejnojmenná značka byla založena v roce 2015 ve Lvově a nyní sídlí v Kyjevě. První klobouky RB byly ručně vyráběny designérem, který sbíral zkušenosti v místních řemeslných dílnách, kde byly zachovávány unikátní výrobní technologie. Ruslan, inspirovaný uměním, ukrajinskými národními kroji, archivními rodinnými fotografiemi a vintage módními foceními odvážně experimentuje s tradičními tvary a vytváří klobouky v duchu doby – pohodlné, užitkové, trendy.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Módní brandy, které budou v nadcházejícím roce trendy

elle.cz