Názor místo tváře: Kdo dominuje fashion kampaním?

Vyměnit modelky za role models je taktickým směrem, kterým se v posledních pár letech vydalo nemalé množství značek. Trend se definitivně posunul ke zdravějším typům postavy, s nimiž se bez pochyby ztotožňuje širší publikum. Královnou inkluzivity se stala Rihanna s jejími již ikonickými módními přehlídkami Savage X Fenty, které jsou bujarou oslavou rozmanitosti a sebevědomí. 

Desátá show Jana Černého: Věrné ohlédnutí i vítání nové éry

elle.cz

Návrat devadesátkových supermodelek, kterým je přes padesát let, byl také oceňovaným tahem, jenž přinesl natolik potřebnou lidskost do bezchybných tváří modelingu. Cindy Crawford, Carla Bruni, Claudia Schiffer, Naomi Campbell a Helena Christensen uzavřely za nadšených ovací v roce 2017 přehlídku Versace, jež vzdávala hold zakladateli značky Giannimu. Ještě většího potlesku se dočkala Jennifer Lopez, která o tři roky později předvedla s patřičným sebevědomím novou variaci na legendární jungle dress, jemuž Donatella vdechla nový život po celých dvaceti letech. 

Tvář kampaně i reality

Nejen přehlídková mola, ale i módní kampaně, které jsou před začátkem každé sezony dychtivě očekávány, staví do centra pozornosti oblíbené osobnosti místo dokonalých modelek, jejichž míry jsou pro spoustu žen nedosažitelné, a jejichž pleť zdánlivě postrádá póry. Pětapadesátiletá herečka Nicole Kidman je hvězdou jarní kampaně Balenciaga pro rok 2023. Jessica Chastain, která letos oslavila 45 let, zase zaujme v jarní kampani italského domu Gucci. Dávku melancholie přinese i Leighton Meister, ikonická Blair ze seriálu Gossip Girl, která se stala tváří Farfetch. Z hudební sféry zazáří v jarních kampaních rapper Lil Nas X jako exkluzivní tvář YSL Beauty. Label Viktor & Rolf zase vsadil na zpěvačku FKA Twigs.

Jennifer Lopez

Hudební ikony jsou stále častější volbou luxusních módních domů. Sázka na osobitost a rozmanitější reprezentaci, spíše než na neznámou perfektní tvář, je cestou, kterou veřejnost nadšeně vítá. I proto se do popředí nezřídka dostávají rappeři s vlastními názory a vizemi. A$AP Rocky se v roce 2017 objevil v kampani Dior Homme. Po jeho boku stylově zaujal i Tyler, the Creator v předloňských vizuálech italského domu Gucci. Balenciaga vrátila loajalitu newyorské rapperce Cardi B, když ji před dvěma lety umístila do své zimní kampaně. Tváří Chanelu se zase stal multižánrový umělec a milovník módy Pharrell Williams, který jako první muž působil v reklamě zasvěcené ikonickým kabelkám Gabrielle. 

Zdroje: Wikipedia Commons, Elle.com