Bottega Veneta jako první značka v historii opustila Instagram

V úterý ráno se svět probudil do lehce menšího mediálního vesmíru. Bottega Veneta se rozhodla pod vedením Daniela Lee přes noc k velmi radikálnímu kroku: zrušit své účty na sociálních sítích. Ano, slyšíte správně. Nejedná se pouze o Instagram, kde měla značka přes 2,5 milionů followerů, ale také Twitter a Facebook. Stalo se tak jen pár týdnů poté, co luxusní fashion brand digitálně představil novou kolekci SPRING 2021 READY-TO-WEAR.

#ARTNEWS: Martin Margiela vstupuje do uměleckého světa

elle.cz

Inkognito nebo in flagranti? 

Je začátek roku a všichni si dáváme nějaká předsevzetí. Jedním z nich je jistě i omezit čas, který trávíme online, ale značky nejsou lidé a na mediální propagaci, šíření svých nových kolekcí a reklamních kampaní světem jedniček a nul zkrátka spoléhají. Online prezentace je pro ně dnes již jedním z nejdůležitějších iniciativ. A tento fakt ještě více potvrdila pandemie.  

Zejména pak Bottega Veneta vděčí sociálním médiím za svůj neobyčejný boom. Za patnáct měsíců, kdy Lee převzal tento brand, se feedy fashion influencerů zaplnily oversize koženými kousky, chunky boots a nesměly chybět ani klasické proplétané kabelky. Je ovšem zajímavé, že ani sám Lee, chráněnec ultra privátní Phoebe Philo, nikdy nevlastnil instagramový účet a dal dokonce několikrát jasně najevo, že sociální média nejsou jeho hlavním předmětem soustředění. 

 

Daniel Lee/Bottega Veneta

 

Is offline really the new luxury?  

Myšlenka značky v hodnotě miliard dolarů, která se rozhodla být takzvaně “off-the-grid" je jistě originální a napínavá. Možná, že je právě tento akt krokem k dnešnímu tajnému a ultimátnímu luxusu. Půjde o brand, který bude využívat toho nejprestižnějšího a nejžádanějšího marketingu jakým je “word of mouth”. Pokud zůstanou aktivní fanouškovské účty jako je @newbottega a módní nadšenci budou nadále s nadšením nosit jednotlivé kousky a sdílet je, možná se bude v celém odvětví tento brand pohybovat jako jedno velké exkluzivní tajemství. Je tohle ten pravý záměr?  

Každopádně podsekce webových stránek Bottega Veneta nabízí ještě jednu poslední indicii k rozluštění záhady. Před více než měsícem značka zveřejnila, že hledá nového globálního social editora. Jde tedy jen o očistu před nástupem nového režimu? Nebo je zmizení z Instagramu novým 2021 social trendem? Ať už bude odpověď jakákoliv, pravděpodobně ji teď nenajdeme na sociálních médiích.  

Nová verze seriálu Gossip Girl už teď diktuje módní trendy

elle.cz