KVĚTNOVÝ FASHION NEWSFEED: AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ZE SVĚTA MÓDY

 

Sydney Sweeney módní múzou

Není to žádná velká novinka, že Sydney Sweeney nosí Miu Miu. V modelech z nejnovějších kolekcí italského módního domu jsme ji mohli spatřit na mnoha červených kobercích, včetně jejích světových premiér obou sérií seriálu Euphoria. Její mladistvá estetika dokonale odpovídá na otázku, kdo by podle Miu Miu měl jeho kousky oblékat. Dává to pochopitelně dokonalý smysl, že se Sydney stala nejnovější tváří módního domu a svou loajalitu vůči němu zpečetila kampaní ku příležitosti uvedení kožené kabelky Wander připomínající siluety doplňků z počátku milénia. Kampaň nafotil Tyrone Lebon a stylovala ji Lotta Volkova, duo mladé generace módních odborníků na slovo vzatých.

 

Lotta Volkova a Gaultierova špičatá podprsenka

Zůstaňme ještě chvíli u Lotty. Pokud jste o ní ještě neslyšeli, račte si její jméno poznamenat. Ač svou kariéru Volkova zahájila jako návrhářka, v roce 2007 se přestěhovala do Paříže, aby se zaměřila na styling, a brzy se stala jednou z nejvýraznějších person současné módy. Nyní se vrací zpět tam, kde vše začalo. Oblíbená módní It-girl Lotta Volkova, nejlépe známá pro svou práci pro Vetements, Balenciagu či Blumarine, právě představila spolupráci s Jeanem-Paulem Gaultierem.

Před nějakou dobou dostala do rukou jeho rozsáhlý archiv a teď debutovala lehce výstřední kolekcí, ve které přetvořila Gaultierovy charakteristické kousky, jako jsou kuželové podprsenky AW84, provokativní BDSM krejčovinu sezóny SS93 či ikonické šaty z kolekce SS96. Celá kolekce vypadá, jako kdyby tyto slavné kousky polapila Lottina estetika, zahrnující šestinohé koně, fetiš s příměsí plyše a jejího pudla Dimitriho. Její móda okořeněná vtipem a nadsázkou naráží na luxusní design a ukazuje ho v novém úhlu. Jedná se o zatím poslední z řady návrhářských spoluprací Jeana-Paula Gaultiera, mezi kterými se doposud objevili například Glenn Martens či Olivier Rousteing.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Zase ta Bella

Proč si šperkařský dům vybírá právě Bellu Hadid? Je pro něj ikonou nové generace, múzou zosobňující multidimenzionální způsob uvažování a fluidní přístup k oblékání vzdorující tradicím. Tento její styl inspiruje sérii portrétů založených na neformálním a nenuceném vztahu nové generace ke šperkům s výraznými křišťály, který objektivem zachytilo fotografické duo Mert Alas a Marcus Piggott.

Bella je zde vyobrazena šestkrát jinak a každý portrét je pomyslným oknem do světa Swarovski, zarámovaný barevným křišťálem ve tvaru oktagonu. Od sportovního looku k slavnostnímu vzezření, je to sice stále ta stejná Bella, ale pokaždé přece jen o trochu jiná. Zářivé barvy jsou zde předzvěstí barevného oblékání v horké letní sezóně, které se pravděpodobně letos nevyhneme. Připraveni?

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Furla a její vstup do nové éry

V poslední době se často mluví o návratu uznávaných značek z devadesátých a nultých let, které se „vracejí“ do naší éry posedlé estetikou Y2K. Ovšem italská značka Furla nikdy nezanikla, vždy tu byla. Přestože byla poprvé uvedena na trh téměř před celým stoletím, kožené kabelky a doplňky značky byly vždy oblíbeným cílem milovníků módy. V roce 2022 však Furla oslovuje novou generaci módních fanoušků a obrací svou pozornost na novou kolekci tašek, která je navržena tak, aby zachytila ​​jejího hravého, dynamického ducha a střetla se s funkčností a čistou estetikou, pro které je známá.

Linea Futura, jak se kolekce jmenuje, je vytvořena z přepracované kůže upcyklované z odřezků nasbíraných z koželužen. Tato zachráněná kůže je vyčiněna procesem vyčinění, který snižuje obsah těžkých kovů, a posléze znovu zpracována. Udržitelnějším zítřkům vstříc, říká značka touto barevnou kolekcí, a my se nemůžeme dočkat, kam její sebevědomé kroky povedou dál.

 

Jacquemus vás zve do své koupelny

To, že je Simon Porte Jacquemus známý pro své pop-up stores, všichni již víme. Tentokrát se po hlavě ponořil do zbrusu nového počinu, který mají možnost po celý květen zhlédnout návštěvníci londýnského department storu Selfridges. Průchozí instalace v The Corner Shop, která byla navržena tak, aby evokovala marseilleské lázně, nabízí opět módní kousky a neobvyklé doplňky pouze v tyrkysové modré.

Říká se, že nejlepší myšlenky se objevují ve sprše, proto prý návrháře přepadl nápad na pop-up Le Bleu, jak jej pojmenoval, když pozoroval šumivou tabletu ve sklenici s vodou na svém umyvadle. Pop-up otevřený čtyřiadvacet hodin denně je inspirován futuristickými filmy režiséra francouzské nové vlny Jacquese Tatiho a kromě prodejních automatů vypadajících jako šatní skříňky se zde můžete setkat s gigantickými sochami zubních past či veřejnými sprchami. Vše zde souvisí s vodou, koupáním a výjevy z koupelny. Prostor se tak proměnil v lázně se stěnami pokrytými kachličkami, který i z něčeho tak všedního, jako je čas strávený v koupelně, dělá skutečný zážitek.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Seznamte se s novým kreativním ředitelem Off-White

Byl jím jmenován IB Kamara, dosavadní šéfredaktor magazínu Dazed. Bude pokračovat v odkazu Virgila Abloha z pozice uměleckého ředitele značky. Od předčasné smrti Virgila Abloha, který 28. listopadu zemřel na vzácnou formu rakoviny srdce. Od té doby módní spekulanti přemýšleli, kdo by asi tak mohl kráčet v jeho šlépějích. Vzhledem k jeho expanzivnímu přístupu je to nelehký úkol pro někoho, kdo není Virgil sám. Kamara bude řídit kreativní směr značky, kterou zesnulý návrhář založil v roce 2012. Ani Kamara, ani Abloh nepocházejí z designérského prostředí. Kromě toho, kdo přesně bude po boku Kamary tvořit tvůrčí kolektiv Off-White, zůstává stále nezodpovězenou otázkou, koho LVMH jmenuje Ablohovým nástupcem pod křídly Louis Vuitton.

 

Ano, Balenciaga opravdu prodává staré tenisky

Demna ví, že jeho fanoušci se nezastaví před ničím. Ani před teniskami, které jak je vidno mají již to nejlepší za sebou. Doposud jsme byli svědky toho, jak luxusní značka posouvá každou jednotlivou hranici v oblasti oblečení i obuvi a je zřejmé, že má Balenciaga pro podivné boty slabost. Nejnovější prapodivný přírůstek se jmenuje ‚‚Paris Sneaker‘‘ a připomíná klasické Converse Chuck Taylor v černém a bílém barevném provedení. Je ovšem doplněn o díry, špínu, stopy oděrek a opotřebení na gumě. Podle Balenciagy má kampaň naznačovat, že ony pařížské tenisky jsou „určeny k nošení po celý život“. Na webu Balenciaga.com bude k dispozici limitovaná edice 100 těchto extrémně obnošených tenisek. Kontroverzní pojetí podněcuje konverzaci na sociálních sítích. Otázkou je, zda opravdu budeme platit stovky dolarů za nošené a opotřebované tenisky?

 

‚‚Hravost především,‘‘ vzkazuje Port of Stars

Port of Stars v této sezóně zdůrazňuje optimismus a mladickou nebojácnost a odhaluje kolekci “Play It” ovlivněnou příklonem k naší současné náladě a stavu mysli. Intuitivní přístup v nové kolekci rozvíjí smysl pro objem a smyslnost, který je ve stylu Port of Stars patrný od samého začátku, a ve kterém se moderní romantika prolíná s minimalismem. V případě většiny modelů se jedná o naprosté unikáty a jediné exempláře svého druhu nebo modely vznikající ve velmi malém počtu kusů. Mezi nimi najdete oblíbené siluety značky se svěžím twistem v podobě patchworku či plisé.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Zdroj: DOMUS, W Magazine, Dazed, Wallpaper, Highsnobiety

Blízká setkání surrealismu a módního světa

elle.cz