Možná právě nastala ta chvíle, od které bude váš pes stylovější než vy

V roce 2019 mladá progresivní francouzská návrhářka a držitelka prestižního ocenění LVMH Marine Serre představila v Paříži kolekci „Marrée Noire“, ovlivněnou myšlenkou postapokalyptického světa, ve kterém je jen málo lidí, kteří přežili klimatické války a masové vymírání. Navzdory tomuto katastrofickému motivu má její scénář jeden roztomilý detail: konec světa podle Serre přežijí i psi. Nevěnujme se však temným představám a zaměřme se na to, co měli na sobě. Jeden pes se pyšnil vestou ve vojenském stylu, jakousi miniaturní verzí té, kterou nosila i jeho panička. Zatímco druhý měl denimový komplet v totožném denimovém motivu, zdobený návrhářčinými ikonickými půlměsíci. Jestliže se říká, že jaký pán, takový pes, v případě Marine Serre to platí dvojnásob.

Nevíme, nakolik zásadní moment to pro módní svět byl. Ale rozhodně byl zásadní natolik, aby donutil i mnohem větší značky, než je Marine Serre, položit si jednu jedinou otázku. Je na trhu doplňků pro psy o co stát? Odpověď již známe: Ano, je. A četné další počiny toho jsou důkazem.

V prosinci roku 2019 vedle Marine Serre navrhl výběr návrhářů kapsulové kolekce oblečení pro psy pro hype prodejce SSENSE. Majitelé mohli své psy vybavit psí mikinou s monogramem Burberry's nebo opulentním potiskem Barocco od Versace v podobě plyšového psího pelíšku či županu. A po úspěchu prvního dropu představila webová stránka SSENSE druhou řadu oblečení a psích doplňků, selekce tehdy obsahovala barevné puffer vesty od značky Moncler Genius nebo sety vodítek a obojků od designérky Ashley Williams. Mimochodem, kolekce oblečení a doplňků pro psy SSENSE se pohybovala v částkách od 50 dolarů do 1 395 dolarů.

A ptáte-li se, co bude dál, máme jasnou prognózu. Nejen magazín WWD informuje o tom, že celosvětový trh s produkty pro domácí mazlíčky (vyjma potravin) eskaluje a dosáhne do roku 2025 hodnoty 36,89 miliardy dolarů. A zavedené módní značky to ví a přicházejí s novými (psími) počiny.

Prohlédněte si, jak módní značky objevují trh psích doplňků...

Nové psí kusy starých módních značek

Milánská módní značka SUNNEI uvedla na trh speciální kapsli věnovanou domácím mazlíčkům. Kampaň doprovázející kolekci zobrazuje francouzské buldočky, corgis a další psíky pózující před zrcadlem, fotíc si selfie v jejich nejnovější módní výbavě. Ta měla charakter pruhovaného trikotu. Nebude pro vás překvapením, že takový pruhovaný motiv jste si mohli pořídit i ve velikosti hodné páníčka.

Značka CELINE pak před pár týdny uvedla na trh kolekci doplňků, které původně navrhl sám Hedi Slimane pro svého vlastního psa Elvise. Produkty jsou vyrobeny z kůže CELINE a mají vzory ikonického monogramu. Logo CELINE Triomphe bylo také přepracováno do podoby žvýkací hračky, řada obsahuje výběr kožených obojků a vodítek, misek na jídlo a vodu, nebo velice elegantní sáček na psí exkrementy. V podstatě je to vše, co potřebujete, jen o trochu luxusnější než z vašeho průměrného zverimexu.

Luxusní psí móda je svět sám pro sebe a spousta módních gigantů se vydala cestou svých vlastních kolekcí pro naše čtyřnohé přátele. Vedle SUNNEI a CELINE jsou to i zmíněná Marine Serre nebo Thom Browne, jehož značkou se láska k psům prolíná na mnoha frontách. A nejnovějším hráčem na poli luxusní psí módy je italský dům Gucci, který začátkem června uveřejnil rozsáhlou psí linii. Zkrátka a dobře, když oblékáte návrháře od hlavy až k patě vy, vaši domácí mazlíčci musí oblékat také.

CELINE

Je libo psí beauty?

Kvalitní kosmetika již dávno není záležitostí jenom pro nás, pro lidi. Kosmetická značka Aesop má například ve svém esteticky vyladěném portfoliu jemný šampón i pro tu nejcitlivější psí srst. A jeden takový psí beauty počin vzniká i v našich končinách pod jménem Strudel & Friends. Za názvem inspirovaným jménem mazlíčka Blanky Crhákové se ukrývá šampon speciálně navržený pro PH psí pokožky s vůní s aromaterapeutickými účinky. Za značkou mimochodem stojí i parfumista Jakub Hiermann, kterého známe z parfumérského domu Pigmentarium.

Nostalgické spolupráce módních domů s animátorskými studii

elle.cz

Zdroj: WWD, Hypebeast, PAPERmag, archiv značek