Listopadová konference Power Talks opět dokázala, že mentoring a sdílení zkušeností jsou klíčové nástroje k posílení ženského sebevědomí. Konference, za kterou stojí značka Kérastase, přilákala ženy, které hledají motivaci i rady od zkušenějších mentorek. Právě mentorky, zkušené profesionálky, se podělily o cenné životní lekce a společně s účastnicemi otevřely pomyslné dveře k novým perspektivám a dovednostem. Konference vznikla na podporu stejnojmenného bezplatného mentoringového programu Power Talks, který vytváří značka Kérastase ve spolupráci s Britskou obchodní komorou v ČR.
Ženy, které mají co povědět
Role mentorek, které dnem provedly svými inspirativními výpověďmi, panelovými diskuzemi či zajímavými talky, přesahuje pouhé sdílení odborných znalostí a životních lekcí, kterými si prošly. V panelové diskuzi Mikina Dimunová, grafická designérka a autorka vizuálních identit, novinářka a autorka Adéla Šponerová a návrhářka Jitka Ročňová hovořily o tom, jak móda může být prostředkem sebevyjádření a nástrojem pro překonávání nejistot. Zuzana Záhorová, EMEA Streaming Partnership Manager pro Warner Bros, Lucie Kozák, Brand Business Director značek L’Oréal Professionnel & Kérastase, a Majka Sobčáková, Senior Media & Advocacy Manager značky Kérastase, pak v roli specialistek na leadership představily strategie, jak překonávat překážky v profesní kariéře a prosazovat své nápady. Jejich přístup zdůraznil nejen dovednosti, ale i schopnost vnímat selhání jako příležitost k růstu. O autenticitě obsahu a komunikace na sociálních sítích hovořily autorka, influencerka a zakladatelka komunity som bohyňa, všetky sme Ema Müller a tvůrkyně obsahu na sociálních sítích a instruktorka pilates Kateřina Frič. A v neposlední řadě Tereza Maxová, filantropka a modelka, ve svém vystoupení zdůraznila důležitost autentičnosti a odvahy prosadit se. Její příběh byl pro mnohé účastnice ukázkou toho, že úspěch je výsledkem nejen dřiny, ale i schopnosti věřit sama sobě.
Křehkost i síla ženského sebevědomí
Statistiky ženské sebevědomí popisují jasnou řečí. „V současné době je sebevědomí žen na celém světě v krizi. 74 % žen uvádí, že jim v rozhodujících okamžicích jejich kariéry sebevědomí chybí, a existují velké rozdíly v tom, jak ženy hodnotí své schopnosti, pracovní vztahy a potenciál ve srovnání s muži. Nedostatek sebevědomí nejenže narušuje duševní pohodu žen, ale také jim brání v získání příležitostí, které si zaslouží. Více než polovina žen přiznává, že je jejich vlastní omezující přesvědčení brzdí,“ jak ukázaly poznatky z Mezinárodního průzkumu značky Kérastase, který byl proveden prostřednictvím online rozhovorů společností Scènes de Vie s více než 2 500 ženami z USA, Číny, Brazílie, Velké Británie a Francie. Program Power Talks si dal za cíl tuto alarmující skutečnost změnit. Iniciativa, která byla loni poprvé spuštěna i v České republice, se zaměřuje na ženy ve věku 18 až 29 let a chce se stát jejich hnacím motorem. Sebevědomé se totiž nerodíme. Je dovedností, kterou lze kultivovat. Práce na vlastní sebedůvěře přitom nevyžaduje zásadní změny – někdy stačí, jak poznamenaly samy mentorky, jen najít odvahu říct „ne“ nebo upřednostnit své vlastní potřeby před očekáváními okolí.
Čelíme velkým očekáváním. Těm svým i těm našeho okolí
Jak si udržet autenticitu, když jsme v určité situaci pod tlakem nebo čelíme velkým očekáváním? „Často se z takové situace snažím odejít tak, abych se poté mohla podívat do zrcadla a být se sebou na konci dne spokojená,“ vypráví Zuzana Záhorová, EMEA Streaming Partnership Manager společnosti Warner Bros. „Když jsem pod tlakem, dokážu ze sebe vydat to, čím jsem.“ Přitakává grafická designérka a autorka vizuálních identit Mikina Dimunová a hovoří o tom, že v takových situacích se projeví naše opravdové já. „Myslím si, že je to životní cesta. Protože celý život se přece ptáte: Kdo jsem? A kam mířím?“ Říká Tereza Maxová. A Ema Müller jen potvrzuje. „Je přece naprosto normální, že se na některých místech či v některých situacích necítíme komfortně.“ Vnitřní sílu jim pak pomáhají najít různé věci. „Velmi často je to i fakt, že si přiznám, že v sobě tuto vnitřní sílu nemám. Řeknu si: Někde tam uvnitř tebe je! Tak ji koukej zase probudit.“ Doplňuje Ema Müller.
Propast jménem confidence gap
Fenomén confidence gap označuje rozdíl v míře sebevědomí mezi muži a ženami, který se projevuje například v nižší ochotě žen ucházet se o vedoucí pozice, vyjednávat o platech či prezentovat své nápady veřejně. Jak ukázaly průzkumy, až 50 % žen se cítí méně sebejistých než jejich mužské protějšky. Confidence gap tak není jen individuálním problémem, ale strukturálním jevem, jehož důsledky ovlivňují pracovní trhy i společnost jako celek.
Věřit si znamená mít odvahu jednat a vytvořit si prostor pro vlastní hlas
Konference Power Talks není jen o přenosu znalostí, ale především o vytvoření prostoru, kde se ženy mohou navzájem inspirovat a motivovat. Právě tyto vazby mohou být klíčem k dlouhodobému úspěchu. Jedním z nejpůsobivějších aspektů konference bylo ukázat, že změna začíná už jedním rozhovorem. Propojení žen z různých prostředí může vést nejen ke sdílení rad a zkušeností, ale i k vytvoření podpůrné komunity. Taková podpora pomáhá ženám vnímat své schopnosti a pracovat na své roli ve společnosti sebevědoměji. Sebevědomí žen je nejen otázkou osobního růstu, ale i změnou vnímání úspěchu v širším společenském kontextu. Když ženy věří ve své schopnosti, mění nejen své životy, ale i svět kolem nich. Sebevědomí tak není cílem, ale nástrojem pro dosažení naplněného a smysluplného života. Věřit si znamená mít odvahu jednat a vytvořit si prostor pro vlastní hlas. Tento proces může začít již dnes.