První BMW iX jako designové vozidlo pro moderní, úspěšnou ženu

 

Progresivní luxus 

Impozantní tvary, jasná struktura, mohutné proporce i precizně zpracované detaily, tak by se dal popsat průkopnický design BMW iX, který je propracovaný do nejmenšího detailu. Zajímavé je, že byl tvořen předně interiér auta, a teprve potom exteriér. Díky tomu, bylo dosaženo maximálního stupně luxusu. Obrovský prostor, nově vyvinutá sedadla s integrovanými opěrkami, absence středového tunelu, středová konzola, nevržena ve stylu kvalitního nábytku... to vše přidává až na dekadentní exkluzivitě vozu. Třešničkou na dortu je pak už jen panoramatická střecha se zatmavováním pomocí tekutých krystalů.

Ovládací panel s vystouplými ploškami a aktivní haptikou, stejně jako kolébkový přepínač pro volbu směru jízdy, přináší několik velmi moderních prvků. Kromě BMW prohnutého displeje přispívá k soustředěnému zážitku z jízdy také šestiúhelníkový volant a integrace bezrámového projektoru volitelného Head-Up Displeje s augmentovanou realitou. Na výběr jsou tři různé varianty individualizace interiéru. 

 

BMW

 

Jedinečný zvuk v režii Hanse Zimmera 

Dokonalý zvukový zážitek slibuje na přání dodávaný zvukový systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s třiceti reproduktory schovanými v opěrkách hlavy a funkcí 4D Audio využívající basové chvění.

Kromě akustické ochrany chodců je BMW iX vybaveno také speciálně komponovaným zvukem pohonu, který zvyšuje vzrušující zážitek z jízdy tím, že poskytuje autentickou zpětnou vazbu v reakci na pohyby akcelerátoru a rychlost vozu. Sériově dodávaná funkce BMW IconicSounds Electric umožňuje doplnit akustický repertoár o nové zvukové varianty vzešlé ze spolupráce se skladatelem filmové hudby Hansem Zimmerem. 

 

BMW

 

Otázka času a vzdálenosti 

Abychom přes všechen obdiv designu i výbavu nezapomněli ani na praktickou stránku auta, musíme zmínit i fakt, že je v něm vysokonapěťová baterie s nejmodernější technologií bateriových článků - jedná se o pátou generaci technologie BMW eDrive. Objemová hustota energie jednoho článku je o 40 procent vyšší než̌ u baterie v současném BMW i3 (modelový rok 2020). Co to znamená v praxi? Na jedno nabití dojede až 600 km. 

Kombinovaná nabíjecí jednotka (CCU) v BMW iX byla navíc navržena tak, aby nabíjela velmi flexibilně. Stejnosměrným proudem lze nabíjet až do výkonu 200 kW (BMW iX xDrive50) nebo 150 kW (BMW iX xDrive40). Baterie BMW iX xDrive50 se tak nabije z 10 na 80 procent za přibližně 35 minut nebo za 31 minut v případě BMW iX xDrive40.

 

BMW

 

BMW iX předznamenává revoluci a novou éru mobility. Základní varianta iX xDrive40 stojí od 2 067 000 Kč a nabízí výkon 240 kW, zrychlení na stovku za 6 sekund, dojezd 400 km, či rychlonabíjení výkonem až 150 kW (to znamená, že za desit minut dobijete přibližně 90 km a za něco přes půl hodiny již bude elektromobil dobitý na 80 %.) Více informací hledente na stránkách  www.bmw.cz.

BMW