REKLAMA
REKLAMA

Budoucnost módy patří mileniálům

Krátce před vypuknutím karantény způsobilo na naší módní scéně poprask oznámení, že kreativním ředitelem tradiční české značky Kara se stane teprve šestadvacetiletý Jan Černý. Absolvent Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, který byl na stáži u Louis Vuitton a věnoval šéfdesignérovi pánských kolekcí LV Virgilu Ablohovi vlastnoručně navržené tenisky Prestige, je talentovaný a ambiciózní. V dřívějším pojetí světa by měl ještě pár let dřít na pozici asistenta a poté, někdy okolo čtyřicítky, se začít ucházet o vedoucí funkci. 

Ale dnes je všechno jinak: Černý má úspěšný Instagram a je součástí party, kterou můžeme označit jako lokální klub „cool kids“. Patří sem například DJ Jakub Strach, jinak známý jako NobodyListen, a jeho přítelkyně Tereza Hodanová alias youtuberka Teri Blitzen

Ačkoli by na místo hlavního designéra Kary mohli, nebo spíše měli aspirovat například pedagogové Jana Černého, tedy návrháři o generaci starší a zkušenější, současné nastavení společnosti jim dává najevo, že jsou určitým způsobem passé. Samozřejmě, invence a kreativita v doprovodu s výborným řemeslným zpracováním nevyjdou z módy nikdy. Ale vzbudit zájem o svou osobu, dostat se v módní branži k adekvátním pracovním nabídkám je nyní těžší, nejste-li mileniál. 

Černý je v kurzu nejen proto, že má nápady, umí si vést sociální sítě a stýkat se s těmi správnými lidmi, ale také z toho důvodu, že na jeho pop-upy dorazí mládež, která je ochotná utratit za svůj outfit desítky tisíc korun. Kabelku, kterou  talentovaný designér v rámci své první kolekce pro Karu navrhl, už na Instagramu „protočilo“ několik vlivných influencerek, a tak si jejich sledující mohli říct: „Když nemám na Bottegu, udělám parádu s dostupnější Karou.“ 

 

Sázka na mladé pušky 

Pokud je řeč o milánském synonymu luxusu Bottega Veneta, vedení tohoto módního domu se povedl opravdu fenomenální úspěch. Jako svého hlavního designéra jmenoval před dvěma lety Daniela Leeho, kterému bylo v té době dvaatřicet. Žezlo přebíral po Tomasi Maierovi, který značku vedl 17 let. Během Maierova působení byla Bottega elegantní, tvořila ikonické produkty (vzpomeňme si na psaníčko Knot, které před deseti lety musela třímat v ruce na party snad každá celebrita), ale zároveň cílila na starší generaci. 

...

Celý článek od Anit Noskové, zakladatelky úspěšného a provokativního webu fashionbook.cz, si můžete přečíst v zářijovém magazínu ELLE, který je právě na stáncích.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EBC promo

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA