Fascinující mikrosvět odkrývající charakter, nálady a touhy člověka se stal pro tohoto asijského návrháře celoživotní inspirací a posedlostí zároveň...
Rozumná investice
Jimmy Choo (*1961) se narodil v Malajsii na ostrově Penang. Pochází z rodiny ševce, a tak není divu, že se „potatil“ a své první boty vyrobil už ve svých jedenácti letech.
Jimmy absolvoval v roce 1983 studia na Cordwainers Technical College v Londýně a stal se jedním z jejích nejznámějším studentů. Jeho mateřská univerzita je nyní součásti proslulé London College of Fashion, na které Jimmy Choo příležitostně přednáší.
Pod křídly princezny Diany
Tři roky po škole si talentovaný návrhář otevírá v staré nemocniční budově ve východní části Londýna vlastní dílnu. Design a zpracování bot, které vyrábí ručně, brzy zaujmou elitní klientelu.Už za dva roky (1988) jsou jeho kreace uveřejněny na stranách prestižních módních časopisů. Image obuvnického mistra posílila o rok později patronátem samotná princezna Diana z Walesu, která se stává jeho věrnou zákaznicí.
Šťastné spojení
V roce 1996 Jimmy Choo zakládá se známou módní redaktorkou Tamarou Mellon značku Jimmy Choo Ltd. O dva roky později vzniká první butik v New Yorku a v roce 1999 v Los Angeles. Jimmy se stává synonymem „červeného koberce“, po kterém kráčejí oscarové celebrity jako Cate Blanchett, Halle Berry, Hilary Swank a mnoho dalších.
V dubnu 2001 návrhář prodává 50 % podílu své firmy a od té doby se soustředí na exkluzivní modely bot, figurující pod značkou Jimmy Choo Couture, která zahrnuje také výrobu kabelek a dalších luxusních doplňků.
Jimmy Choo pro H&M
Mezi nejnovější aktivity Jimmyho Choo patří spolupráce se švédským oděvným řetězcem H&M, pro který navrhl podzimní kolekci bot, kabelek a dalších doplňků.
„Je nám ctí patřit mezi módní ikony, které byly ve spojení s H&M, což vyžaduje vytvořit lákavé, důvtipné a přístupné návrhy pro chytré zaměstnané ženy. Jimmy Choo přináší sofistikované, nadčasové a okouzlující kolekce pro dokonalé večírky, které si můžete koupit ihned ale nosit je smíte až v noci!“ uvedla prezidentka společnosti Tamara Mellon.
Kolekce bot a kabelek Jimmyho Choo je navržena v souladu s oblečením a na trh bude uvedena letos na podzim, 14. listopadu.
Jimmy Choo se tak po limitovaných edicích Matthewa Williamsona, Madonny, Kylie Minogue, Stelly McCartney, Karla Lagerfelda, Roberta Cavallho či Viktora & Rolfa stává dalším velkým jménem vtaženým do „zlatých sítí“ H&M.
Co možná o Jimmy Choo nevíte
- žije v Londýně a je zapojen do projektu na zřízení obuvnického institutu v Malajsii
- jeho boty zazářily ve filmech Charlieho andílci, Ďábel nosí Pradu a Sex ve městě
- filozofie jeho značky spočívá ve výroku Tamary Mellon: „Nezáleží na tom, co máte na sobě. Když máte dobře vyhlížející boty a kabelku, vypadáte skvěle...“
- kreativní ředitelkou značky Jimmy Choo je od počátku jejího založení talentovaná návrhářka Sandra Choi