Zadání znělo jasně: Vytvořit merch, ale ne jen tak ledajaký. Dost bylo klasických potisků a výšivek. A když ELLE chtěla spojit síly s lokálními designéry, jednohlasně se shodla: Bude to LAFORMELA. A proč právě ona? ‚‚Máme pro ně slabost. Dokážou podtrhnout ženskou krásu a zároveň jí dodat lehký twist, který nás vždy inspiruje k něčemu většímu. Přesně tak jako ELLE,‘‘ okomentovala celou spolupráci kreativní duše propojení s designéry Karolína Wernerová.
‚‚ELLE nás provází po celou kariéru, od samých začátků naší značky. Náš vztah k magazínu je srdcový, a i díky této spolupráci přetrvává. Na ELLE mě stále baví, že se drží v nějakých mezích kreativity i komerčnosti. Líbí se mi ten nový fresh air, který časopis poslední dobou vyzařuje, a to jak svými kreativními výstupy, tak online články i zapojováním zajímavých osobností v tištěném magazínu,‘‘ dodal na to konto zakladatel značky Antonín Soukup. ‚‚Nikdy dříve jsme tento typ propojení s magazínem nevyzkoušeli. Je to zajímavá výzva, jak přistoupit k širšímu spektru zákaznic, které jsou odlišné od zákaznic LAFORMELA. Chtěli jsme proto vytvořit něco univerzálního, a tak jsme zvolili triko, které jsme ponechali v jednoduchých liniích a pracovali jsme především s tím, aby bylo nositelné pro každou ženu bez ohledu na věk nebo povolání. Zkrátka jsme vytvořili takový volnočasový produkt,‘‘ popsal Antonín spolupráci.
LAFORMELA pro tento kus oděvu využila typického logotypu magazínu, designéři však nechtěli použít jen tak ledajaký potisk nebo výšivku a hledali unikátnější řešení, v Čechách a na Slovensku ne tak běžné. ‚‚Zvolili jsme proto potisk, který se nazývá embrosing. Je vytlačený, písmo působí 3D efektem. Chtěli jsme triku zároveň dodat zajímavost i tím, že jsme úmyslně nepoužili až tak vysokogramážní bavlnu. Přáli jsme si totiž, aby triko působilo ne jednolitou bílou barvou, ale mělo i nějaký transparentní efekt v kombinaci s výplní embrosingu, který naopak působí plně, bíle, stejně tak jako například průkrčník trika. V podstatě jsme si tedy hráli s odstíny a visibilitou bílé, kdy může být až průhledná a působit může jemněji než v případě té plné bílé u embrosingového printu.‘‘
Samotný embrosing vznikal ve fabrice v Itálii, kde produkují i jiné typy printu. ‚‚Je to celosvětově známá fabrika spolupracující se značkami jako Valentino, Balmain a jim podobnými. Věděli jsme, že se nám na výsledek vyplatí počkat. S fabrikou jsme ladili každý detail, začali jsme před koncem minulého roku a zhotovení trika trvalo nějakého půl roku. Nad každým detailem jsme se scházeli, konzultovali jej a i když by se dalo říct, že jde o basic produkt na ušití, řešili jsme každou drobnost. Byli jsme ovlivněni jak válkou, tak pocovidovou situací. V procesu vzniku trika to znamenalo, že pro některé fabriky nebylo dodání materiálu tak jednoduché a měli jsme značné prodlevy. Výroba byla závislá hned na několika fabrikách a dodavatelích,‘‘ pověděl Antonín.
A jak se kreativní vize LAFORMELA propisuje do této jednokusové kolekce? ,,Jako značka tvoříme o něco odhalenější věci než je ta, kterou jsme navrhli pro ELLE. Ale myslím, že právě díky transparentnosti, jednoduchému střihu a detailům na rukávech a náramenících trika jsme do produktu propsali svou vizi femininního oblékání. Především díky těmto prvkům zároveň stále pracujeme s tím, aby žena vypadala jako žena. Ústředním tématem zůstává ženskost.‘‘ Exkluzivní kousek zároveň vyzývá ke kreativitě – nositelka si jej může třeba i ustříhnout jako crop top, uvázat dle libosti, ale svým způsobem triko pořád působí žensky. ‚‚Zároveň jsme vyzdvihujeme ženu jako bojovnici, na což poukazují výrazná ramena upozorňující na ženskou sílu. Vše však pořád zůstává věrné kreativní vizi LAFORMELY.‘‘
Toto je jen začátek. Sledujte sociální sítě ELLE a dozvíte se více, #StayTuned!