Umělec s duší obchodníka, 2. díl

Koncem roku 2000 se Alexander McQueen trochu tvrdě rozloučil se skupinou LVMH, která Givenchy vlastní, a vstoupil s vlastní značkou do Gucci Group, součásti velké společnosti PPR. Tento ‚přestup‘ byl jedním z prvních kroků k vyvolání války, kterou svedli v prvních letech tohoto století dva giganti luxusu.

Během této války se McQueen záhy vyšvihl mezi přední hráče na módní scéně. Z období mladého fantaskního tvůrce přešel do etapy uznávané značky. Uvedl do světa dva parfémy, stejně jako kolekci doplňků, včetně kabelky Novak, která se rychle zapsala mezi objekty touhy všech celebrit ženského pohlaví.

Loni přišel se svojí druhou linií McQ – ta je mladistvější, nositelnější, a hlavně cenově dostupnější (například džíny stojí 130 liber). Přelom je tady a Alexander se netají tím, že se rozjel na plný plyn a začal fungovat jako opravdový obchodník. „Mám svoje řemeslo, ale rozhodně nejsem umělec. Od chvíle, kdy založíte módní firmu, která nese vaše jméno, stává se z vás tak trochu obchodník,“ tvrdí McQueen, za jehož rozhodnutím vstoupit do PPR stála jasná úvaha: „PPR vlastní závody na výrobu kabelek Bottega Veneta a závody Sergio Rossi, ve kterých se vyrábí obuv. Těžko bych mohl pro svou práci najít něco lepšího.“

Fakt, že patří do značkové stáje, ho přitom nechává klidným. „Skupina mě podporuje, ale já si zachovávám svoji nezávislost…Jsme úplně odlišní. Jediné, co máme společné, je to, že jsme akcionáři,“ směje se. I když je Alexander McQueen mírný jako beránek, pořád v něm dřímá rebelská duše. „Já jsem návrhář, žádný filmový herec nebo popová hvězda. Problém je v tom, že dnes vás všichni nabádají: musíte ukázat, jak žijete. To já ale nechci. Jediná věc, po které toužím, je udržet svůj podnik, a přitom zůstat věrný sám sobě. Sám si určuji svou cestu a svůj vlastní rytmus. Nechci se rozvíjet tak, že jednoho dne objevím svůj stánek v supermarketu.“

ČTĚTE DÁL: JMENUJI SE MCQUEEN. DRAMA QUEEN.

EBC promo