REKLAMA
REKLAMA

Vitaminy? Ano! Ale s mírou…

Je určitě správné posílit své tělo v období, kdy je vyšší riziko onemocnění typu nachlazení a chřipka, což je právě teď. Naši imunitu oslabuje nejen zima samotná, ale i časté střídání teplého a studeného prostředí. Prevence je proto důležitá, ale nic se nemá přehánět.
Podle expertů z Kodaňské univerzity, kteří porovnali více než 800 klinických studií, jež se zabývaly účinky běžně užívaných doplňků obsahujících vitaminy A, E, C, beta-karoten a selen, se totiž zbytečným užíváním těchto vitaminových doplňků život zkracuje, nikoli prodlužuje. Jak tedy vitaminy brát? Zvýšenou dávku bychom měli konzumovat maximálně šest týdnů, a to ještě jen jednou za půl roku. Vždy se řiďte doporučeným dávkováním uvedeným na obalu a nezapomeňte, že když kombinujete např. vitamin C, vitamin B a multivitamin, ten posledně jmenovaný může obsahovat vitaminů jednou tolik, takže si vše dobře spočítejte. A neberte je dlouhodobě, ale opravdu jen v období, kdy je to nutné.
Především ale platí, že nejlepší jsou přirozené zdroje vitaminů, jako je ovoce a zelenina – citrony, papriky, kiwi… Pestrý jídelníček proto dodržujte i v zimě, a budete v pohodě!

A jaké jsou doporučené denní dávky některých vitaminů a minerálních látek?

vitamin C - 80 mg

vitamin E - 12 mg

zinek - 10 mg

hořčík - 375 mg

vápník - 800 mg

V období chřipkových epidemií ovšem někteří odborníci doporučují například u vitaminu C zvýšit dočasně dávkování i na 300-500 mg denně.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EBC promo

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA