Chanel šálil smysly

Karl Lagerfeld často čerpá své motivy z vlastních snů. Tentokrát však sáhnul k avantgardě odkoukané z mysteriózního snímku Loni v Marienbadu, jímž na počátku 60. let vstoupil do dějin kinematografie francouzský režisér Alain Resnais. Módní dům Chanel a jeho současného vládnoucího krále Karla Lagerfelda film inspiroval k vytvoření surreálních kulis, ze kterých divákům včerejší přehlídky přecházel zrak. Černobílá zahrada tvořená ornamenty a fontánami, jež odkazovaly k nejslavnější scéně snímku, hostila epickou módní show, podkreslenou hudbou osmdesátičlenného orchestru.

Pravou symfonií však byla samotná kolekce. Té vládla černá, bílá a šedivá, šifon, perforovaná krajka, patchwork, tvíd a klasický oblek přetvořený do podoby áčkového kabátku s tříčtvrtečními rukávy. Téměř všechny modely nesly známky nedokončenosti – tu se třepotaly nezačištěné konce, jinde vlály nezašité lemy nebo se šklebily rozedrané okraje. Film Loni v Marienbadu se pak připomněl ještě v samotném konci přehlídky, kdy na molo nastoupily modelky v černých krajkových šatech zdobených kohoutím peřím – podobných, jaké před padesáti lety navrhla samotná Coco Chanel pro hlavní hrdinku snímku. Fascinující podívanou pak zakončila modelka Carmen Kass, která se z mračen černého peří vynořila zahalená v pastelové barvě meruněk.

Video z přehlídky sledujte zde.