NYFW S/S 2014: Marc Jacobs, Michael Kors & Marchesa

Marc Jacobs
Amerického návrháře pronásleduje v posledních kolekcích temnota. Po noir romantické atmosféře hotelových apartmá, kterou načrtl pro aktuální sezonu Louis Vuitton, ji vtiskl i své vlastní značce. „Na jaro se hodí něco jasného a radostného!“ vtipkoval Marc po skončení přehlídky. „Mojí inspirací byly břehy Gotham City, noční můry, Paul McCartney a mojí absolutní múzou se stala překrásná Jamie Bochert, která v podobných róbách chodí do mého studia každý den.“ Paleta byla jasná – vše se točilo kolem černé. Tu maximálně vystřídala vínová, navy či lahvově zelená. Zajímavým momentem bylo jistě použití husarského saka, jež Marc schválně navrhl o několik čísel větší, aby vynikla křehkost ženského těla. K večerním šatům pak místo klasických podpatků přidal černé tenisky s rovnou platformou.

Michael Kors
michael-korsZ návrháře, který je pověstný sportovně-elegantními střihy modelů, se stal romantik. Show otevřel must-have posledních sezon – bílou, na kterou s přibývajícími modely postupně načrtl motivy květin. Městské outfity, ve kterých vynikly propínací sukně s délkou pod kolena zkombinované s košilemi a vestami, se na molu střídaly s rozevlátými květovanými kousky. Že umí zacházet i s krajkou, předvedl Michael na kolových sukních, které připomínaly éru padesátých let. Kolekce ukázala i velké množství doplňků, podle návrháře se na jaře budou nosit sandály na dřevěných klíncích, tenké pásky, jež zvýrazní siluetu přesýpacích hodin, a maxipsaníčka. To vše v přírodních odstínech béžové, navy, bledě modré a zelené.

Marchesa
marchesaLinie stvořená pro nevěsty, celebrity a… víly. Odlesky lesní tůně, struktura kamenů, svěžest okvětních kvítků či křehkost motýlích křídel ve větru dávaly dohromady úchvatnou přehlídku inspirovanou ódou na přírodu. V té nejromantičtější verzi. Dlouhé večerní róby Georgina Chapman a Keren Graig sestavily z transparentních materiálů: lehkého, na sebe vrstveného hedvábí, tylu či něžné krajky. Začátek kolekce uvítaly zlatavomodravé tóny, později pak přišla na řadu černá, která zahalila světlé odstíny jako do podvečerní tmy.