ČERVENCOVÝ FASHION NEWSFEED: AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ZE SVĚTA MÓDY

Acne Studios ví, že nahota prodává

Butiky Acne Studios v Londýně, Los Angeles, New Yorku i headquarters ve Stockholmu pokryly velkoplošné akty nahých těl. Na oslavu vstupu elegantní Musubi Bag do nové éry se Acne Studios spojuje s americkou umělkyní Talií Chetrit, která ve službách značky nafotila velmi speciální kampaň. Jejím výsledkem je série uměleckých, smyslných a drzých aktů, ve kterých se skupina tanečníků sklání a dotýká, křiví svá nahá těla, tisknouc se k zářivě růžovým, bílým a černým verzím luxusní kožené tašky Musubi. Výběr modelů a práce této umělkyně se sídlem v New Yorku, která se často zaměřuje na témata intimity a sexuality, mají připomínat figurativní kvality této tašky, odhalená kůže tanečníků a kožené tašky se v kampani prolínají v jedno. Jestliže nahota prodává, pak zde to platí dvojnásob.

Módní kvíz: Jak dobře se orientujete v aktuálním dění?

elle.cz

Dior na vlnách

Dior uplatňuje své savoir-faire ve světě surfování a jako součást své kapsle Dioriviera uvedl na trh designové surfovací prkno. Deska, kterou navrhla Maria Grazia Chiuri, byla vyrobena v srdci baskické oblasti na severu Španělska, zabalená do modrobílé barevné kombinace, zdobena pro dům příznačnými ilustracemi. Surf vznikl jako pocta svobodě a dobrodružství. V posledních dnech nebyl Dior jediný, kdo se surfovací libůstkou přišel – vysoce módní surfovací prkna totiž v rámci své přehlídky odhalila i značka Dsquared2.

Converse mění tvář Prahy

Především obuvnická značka pokračuje v započaté tradici podpory mladých lokálních umělců. Velkoformátová malba, která vznikla v rámci celosvětového projektu All Stars Mural, byla odhalena na fasádě jednoho z domů Na Knížecí na Praze 5, má 163 metrů čtverečních a představuje abstraktní symbol hada. Dílo vzniklo na základě dialogu dvou absolventů Akademie výtvarných umění v Praze, Anny Ruth a Adriana Altmana. Hlavním tématem pro ně byla identita a vnitřní intuice jedince při jejím křehkém objevování a hledání během života.„Identitu určuje cokoliv, čemu věnujeme pozornost a dovolíme tomu vstoupit do našeho pole. Zkoumáme, kým jsme a hledáme, co s námi rezonuje. Máme průvodce, vnější i vnitřní, světýlko intuice, které symbolizuje naše autentično a pravé já, kterému jsme na stopě. Chceme se najít a postavit se za to, kým jsme. Symbol změny je pro nás oba had. Tvor, který mění kůži a konstantně se obnovuje, ale stále má tu stejnou podstatu, podobu, tvar," uvedli Adrian Altman a Anna Ruth, kterou jsme mimochodem nedávno vyzpovídali v rozsáhlém rozhovoru.

Šedá zelenější než kdy dříve

Široká paleta šedých odstínů je středobodem designu kultovní obuvnické značky New Balance již od osmdesátých let minulého století. O vlivu a působení legendárního šedého odstínu New Balance a bot, které z něj udělaly ikonu, není pochyb. Každý rok připravuje značka na oslavu této skutečnosti a barvy, která se pro ni stala synonymem, speciální vydání bot. Pro rok 2022 se značka soustředí na tři modely, 57/40, XC-72 a 327, které navíc splňují Green Leaf Standard, podle kterého musí být nejméně 50 % materiálů získáváno z ekologicky preferovaných zdrojů. Tyto boty doplňuje i speciální kolekce oblečení.

New Balance

Obdivuhodná pouť sportovních trofejí

Již déle než tři dekády je ikonický módní dům synonymem absolutní dokonalosti ve sportovním světě, kterou potvrzuje tvorbou zakázkových zavazadel pro ty nejznámější sportovní trofeje světa. Tato jedinečná zavazadla navazují na stošedesátiletou tradici výroby unikátních produktů pro ikonické představitele nejrůznějších oborů, od členů královských rodin přes spisovatele, dobrodružné cestovatele až po herce. Například takové pouzdro na trofej pro vítěze French Open má terakotový interiér, připomínající antuku na kurtu Roland Garros, a na svrchní straně detail v podobě písmene „V“, inspirovaný liniemi na tenisovém kurtu. Ikony a lídři ve své doméně, Louis Vuitton a sportovní hvězdy, se setkávají na společné cestě, kterou mapuje nový knižní titul Louis Vuitton Trophy Trunks, který má na svědomí oceňovaný žurnalista Olivier Margot a ikonické nakladatelství Assouline.

Max Mara v zenové zahradě

V dynamickém a kosmopolitním portugalském hlavním městě, které kombinuje různé kultury a trendy a které po staletí inspiruje umění, literaturu a architekturu, byla představena kolekce Max Mara Resort 2023. Modelky procházely zenovou mystickou zahradou, balancovaly nad klidnou vodní hladinou a celou podívanou jen lehce osvětlovala zář reflektorů ve slábnoucím podvečerním světle. Betonová architektura a svěží zelené zahrady nadace Calouste Gulbenkian poskytly zajímavé místo pro přehlídku a učinily ji tak nezapomenutelnou. Kolekce se přitom nese v duchu nejzákladnějších hodnot značky a rozpracovává příznačné siluety oděvů moderní ženy, mnohem více než dříve taky pracuje s barvami.

Zdroje: Dazed, Hypebeast, archiv značek