Šéfredaktorka ELLE v České televizi

Andrea Běhounková přijala pozvání do jednoho z dílů pořadu Moje drahé Česko, aby se spolu s dalšími významnými osobnostmi českého módního průmyslu vyjádřila k situaci na našem trhu, k naší nákupní povaze nebo k tomu, proč Češi tak rádi nakupují v tržnicích. Jste zvědaví na jejich názory?

Nákupy v zahraničí
Do Německa se vyplatí jet na jednodenní nákupní výlet. A nebojte se, ačkoli se na nakupující z naší země Němci před revolucí dívali jako na potenciální zloděje, dnes platí za vážené zákazníky. Stejně tak finančně výhodné je nakupování v Londýně. I s letenkou vás nákup značkového kousku totiž vyjde mnohonásobně levněji. Navíc seženete zboží i o rok dříve, než se objeví v českých obchodech. Do Polska se vyráží především do tržnic. Oblek na svatbu se tu dá sehnat i za dva tisíce korun. O jeho kvalitě ale raději pomlčet. Proč Češi tak rádi nakupují v tržnicích?

„Vyvolává to ve mně rozčarování, že i dvacet let po revoluci se tolik nezměnilo a že pro většinu lidí je móda jen o tom, aby ušetřili. Necítí v tom žádné vyjádření sebe sama, na prvním místě je pro ně pouze cena,“ říká Andrea Běhounková, šéfredaktorka ELLE. A co na to česká návrhářka Beata Rajská? „Já jsem s tím bojovala už těsně po revoluci, kdy jsem vychovávala celou svou rodinu. Proč by proboha měli nakupovat v tržnici, když tak zbavují české výrobce možnosti byznysu.“

„Móda je směs vkusu, temperamentu a osobitosti. Tyto vlastnosti nám ale bohužel do vínku příliš dány nebyly. Když se podíváte na osobitý styl Španělek nebo Francouzek – to opravdu není o penězích. Takže podle mě je to, že nakupujete v tržnicích, protože máte hluboko do kapsy, jen výmluva. Je to o prioritách – buď chcete peníze vydat za něco, nebo za něco jiného. Ale ta cesta se dá najít,“ říká Andrea.

Zajímají vás i jiné názory šéfredaktorky ELLE a dalších osobností na toto téma? Pusťte si vysílání České televize ze včerejšího dne.