
Ložnici odděluje od zlaté koupelny prodyšná cihlová stěna, jakou měl Pierre v dětství ve vile v Africe. Zbytek zdí pokrývá zlatá hedvábná tapeta s ručně malovanými stromy vytvořená na míru od De Gournay, čelo postele je kožené, ručně šité.

Pohled na cihlovou klenbu stropu v pracovně, přímo do nitra výstředního lustru z peří dovezeného z Francie.

Starožitná litinová kamna z 19. století jsou jednou z mála věcí, které pocházejí z Čech (Starakamna.cz). Jsou usazena v rohu obývacího pokoje na břidlicové dlažbě a vytvářejí teplo domova.

Vstupní prostor rámuje ozdobná litinová mříž z Francie (Art Atypique), odhalené cihlové klenby a tapeta chinoiserie, která skrývá tajné dveře do ložnice. Už tady začíná sto padesát let stará dubová versailleská podlaha, která se rozbíhá do stran u podsvícené vitráže znázorňující Ježíše (Art Atypique). Vlevo je obývací pokoj, jenž vpravo volně přechází do kuchyně.

Malý pokoj, původně pro služku, má odhalený cihlový strop a Pierre ho koncipoval jako kabinet kuriozit. Dnes slouží jako pracovna, tedy prostor pro kreativitu, ale také místo pro meditaci. Stěny pokrývá tapeta s původním vzorem od Williama Morrise (Sanderson, u nás prodává Paráda), na zdi jsou vitráže z 19. století s motivem čtvera ročních období (Art Atypique) a pracovní stůl ze 30. let je ve stylu Napoleona. Skutečnou raritou je osmdesát let stará dřevěná podlaha poskládaná do versailleského vzoru z železničních pražců, což Pierrovi evokuje šťastné chvíle, kdy si ještě jako dítě hrál s modely vláčků.

Dámské zlaté koupelně dominuje vana z lakované mosazi, cihlová stěna ji pak opticky odděluje od postele v ložnici. Pánská koupelna (vpravo) je obložena zeleným mramorem z 19. století (Art Atypique) a doplňuje ji bronzové zahradní umyvadlo.

Byt Pierra Dionnet

Byt Pierra Dionnet

Byt Pierra Dionnet

Obývacímu pokoji vévodí zrcadlová stěna, sestavená na míru (Art Atypique). V horní části rámu jsou zabudovány reproduktory domácího kina, před zrcadlem ze stěny sjíždí promítací plátno. Pianino je české značky Petrof a po stranách se tyčí vyřezávané vitríny z Francie. V zrcadle se odráží rám pro divadelní oponu, v němž je zabudovaný projektor pro domácí kino, který Pierrovi každodenně oživuje vzpomínky na dětská divadelní představení na zámku jeho prarodičů. Podlahu opět pokrývají staré dubové versailleské parkety.

Inspirací pro pořízení tapety na míru ve stylu chinoiserie St. Laurent od De Gournay byl porcelánový stojan na deštníky.

Podsvícené vitráže čtvera ročních období projasňují kuchyň laděnou do tmavých barev. Pocházejí z Paříže, ze stejného období, v jakém byl postaven dům, kde teď Pierre s Janou a svým synkem žijí. Nad sporákem jsou originální terakotové dlaždice z 18. století, kuchyňská linka je na míru vyrobena z ocelového plechu a pokrývá ji kamenná deska, která se sice snadno poškrábe, ale také snadno rozleští.

Z Francie pocházejí také staré tajné dveře z období Napoleona, pro které Pierre uzpůsobil vstup z kuchyně do pracovny. Černý kuchyňský stůl pro dvanáct lidí byl vyroben na míru ze starých parket, zasazených do ocelového rámu a nalakovaných načerno.

Jednu stěnu kuchyně pokrývá ocelová kuchyňská linka na míru, druhou velký obraz zátiší z roku 1886 (Leblanc). Uprostřed je dlouhý dřevěný pult s kamenným dřezem, jehož část slouží jako stůl, kam se vejde dvanáct lidí.