Chceme reklamu bez retuší

Vyretušované nedostatky pleti, zeštíhlený pas, zadek o velikost menší… málokde se tolik vylepšuje jako v reklamách na kosmetiku. Všichni to víme, za dokonalými modelkami je nejen práce vizážistů a kadeřníků, ale i počítačových grafiků. Podle mezinárodních komisí CAP (Committee of Advertising Practice) a BCAP (Broadcast Committee of Advertising Practice) nás takové reklamy klamou a iritují zároveň. Proto pro reklamní branži vydaly nové směrnice. V dosavadní praxi by měly nastat změny.

Co směrnice říkají? Je povoleno uměle doplnit řasy, ale jenom tam, kde pravdu chybějí. Jinak přeloženo: napravování chyb a nedostatků je dovolené, vylepšování dobrého už ne. Cílem je přiblížit se realitě a neklamat zákazníky.
Zda se kosmetický průmysl bude směrnic držet, ukáže teprve čas. Hádáme ale, že jednoduché to s jejich prosazováním nebude.