Proč byste se neměli řídit beauty radami z TikToku

 

Někteří influenceři na TikToku například radí, abyste používali opalovací krém jen na některých místech, a vytvořili si tak přirozený contouring. Skvělým beauty trikem je podle nich jít spát s tlustou vrstvou vazelíny na obličeji. Už ale nevědí, že je to naprostá hloupost, protože pokožka pojme vždy jen určité množství přípravku a tím zbytkem si jen zbytečně ucpáváte póry a způsobujete záněty. 

„V ordinaci mluvíme o TikToku v jednom kuse. Myslím, že je ještě horší než ostatní sociální sítě, protože tu lidi vytváří obsah s důrazem na wow efekt. Vše musí být hlavně virální, je jedno, že to nemá žádný vědecky podložený účinek,“ popsala pro The New York Times dermatoložka Dendy Engelman. „Je to legrační, protože v ordinaci se pacienti profesionálních procedur bojí, ale doma jsou ochotní zkusit cokoli jen proto, že jim to poradil osmnáctiletý influencer,“ dodává.

„Neustále k nám proudí pacienti a ptají se na podobně "zaručené" rady, případně rovnou napravujeme škody, které si tím, že následovali náhodné video na internetu, přivodili,“ souhlasí v The New York Times i gastroenterolog Niket Sonpal. 

Častým současným problémem je podle odborníků i domácí mikrojehličkování. Stalo se novým beauty hitem, válečky s jehlami vystřídaly na výsluní růženínové válečky. Jenže ty byly neškodné. Jehličkami si můžete pěkně uškodit, pokud vám odborník nejprve nevysvětlí, ideálně neukáže, jak na to. Někdy zajedete příliš hluboko, čímž si způsobíte jizvy nebo pigmentové skvrny. Pokud máte akné, jen si infekci roznesete po celé tváři. 

CARBON NEUTRAL MISE aka nový věk kosmetických produktů

elle.cz

Je to jen influencer nebo také odborník? 

Nejde však jen o zvrácený přístup k péči o pleť, stejné je to s diktátem týkajícím se vzhledu a líčení. Sledovat tutoriály na YouTube, TikToku nebo Instagramu není podle přední vizážistky Ivany Tokarské nic špatného, ostatně sama je občas natáčí. Upozorňuje však, že bychom jim neměli slepě podléhat, ale dívat se na ně s rezervou a kriticky. To znamená přemýšlet nad tím, kdo je ten, kdo nám dává rady. Je to náhodná influencerka, která zrovna má spolupráci s kosmetickou značkou, nebo vizážistka či kosmetička s mnohaletou praxí a prokazatelnými zkušenostmi? 

„Berte v potaz, že aby video bylo zajímavé, vždy musí být velmi výrazná proměna před a po. Případně je profil nebo dané video zaměřené na prodej produktů, a tím pádem potřebuje vytvořit velký efekt. Používá se tedy opravdu hodně make-upu, který ale v běžném životě nefunguje, nevypadá dobře. Myslím, že nejlepším měřítkem při líčení je řídit se tím, aby i přes make-up pořád byla vidět přirozená pleť. Jakmile ji úplně zakryjete, v reálu to nevypadá dobře. Líčení by vás mělo vylepšovat, ale pořád byste měli vypadat jako vy, ne jako někdo jiný,“ vysvětluje Ivana. Sama na sociálních sítích ráda sleduje největší kapacity v oboru, jako je Lisa Eldridge, Pat McGrath, Pati Dubroff nebo Gucci Westman. 

Nepotřebujete koupelnu plnou kosmetiky 

Opatrní buďte i ve chvíli, kdy narazíte na doporučení nějakého produktu. Možná že je opravdu skvělý a má přesně ty účinky, o kterých čtete, ale vážně ho potřebujete? Přestože Ivana Tokarská kvůli své práci vlastní kufry plné kosmetiky a líčidel, ženám radí, že vůbec nepotřebují tolik produktů, kolik doma většinou mají. 

„Bohatě si vystačíte jen s několika produkty. Nesoustřeďte se na množství, ale na kvalitu. Dejte si tu práci a najděte ten pravý make-up, ale i krém. Jakmile ho objevíte, už neexperimentujte a držte se ho,“ říká vizážistka, která pravidelně líčí slavné české a slovenské modelky i herečky, a její práci najdete na stránkách prestižních módních magazínů. Při výběru každého produktu doporučuje si o něm nejdříve přečíst vše, co je možné, a neradit se jen s prodavačkou v obchodě, ale také s kosmetičkou či dermatoložkou. Recenze na sociálních sítích berte raději s rezervou. Často jsou založené na placené spolupráci, a tak nemusí být úplně autentické. 

ELLEphoria: Unikátní beauty event pro všechny již v říjnu!

elle.cz