Tradice Métiers d’Art sahá až k Karlu Lagerfeldovi, který koncept poprvé představil v roce 2002. Jeho cílem bylo vzdát hold malým francouzským řemeslným dílnám, které dodávají peří, krajky, výšivky a další detaily, a zároveň přenést jejich umění do inovativní a inspirativní prezentace, která přesahuje klasické pojetí módy. Výběr lokace je přitom zásadní. Kreativní ředitel Matthieu Blazy tak pro svou druhou přehlídku pod značkou Chanel zvolil newyorské metro, konkrétně stanici Bowery, kterou už v minulosti využil k prezentaci své přehlídky třeba i Tom Ford.

Umělecké kabelky v nové rovině
Blazy převedl kolekci do filmového formátu, který u lidí zkrátka zaručeně funguje: modelky vystupovaly z vlaků a proplétaly se nástupištěm, jako by byly běžné cestující. Stanice představuje místo každodenního chaosu, rytmu a příběhů, kde se móda stává součástí života všech obyvatel města. Ty hravou formou proměnil v různorodé charaktery - ikonické postavy společenského života, superhrdiny, showgirls nebo nadčasově elegantní ženy v klasickém kostýmku.
Pozornost směřovala hlavně k novým provedením kabelek, které v Blazyho podání drží prst přiložený na tepu zrychlené doby. Podařilo se mu povýšit je do umělecké roviny. Jedna kabelka měla na boku držák na kávu, jiná zobrazovala obrázek Coco Chanel, jak venčí svého psa. Hravým a kreativním způsobem pracoval také třeba s motivem pudla či veverky. Jedno je jasné: těmito kroky směřuje Matthieu blíž k progresivnější a méně konzervativnější cílové skupině. Tato skupina se ale nebojí ani kritiky.
Kritika, realita a síla storytellingu
Kritici na sociálních sítích namítají, že lidé, kteří nosí Chanel, zřídka jezdí metrem. Tato představa, že móda značky patří pouze do světa exkluzivity a luxusních galerií, je přitom jedním z klíčových mýtů, které se Matthieu Blazy ve své práci snaží záměrně rozbít. Skrze svou volbu lokace přehlídky Bowery Station v New Yorku se pokouší ukázat, že i velké značky mohou být vnímány jako součást běžného městského rytmu. Kabelky nejsou pouze pro sběratele a oblečení není určeno jen k fotografování – je to móda pro skutečný život.

Ať už jsou ohlasy na koncept přehlídky různorodé, jedno se Blazymu upřít nedá – podařilo se mu vzbudit pozornost, rozvinout diskuzi a zároveň předvést silný vizuální zážitek, který dává jasnější představu o tom, jakým směrem Chanel v následujících letech povede.
- Zdroj článku:
Autorský článek, Launchmetrics / Spotlight






