Boss Spring-Summer 2026: Šatník na míru ušitý našim vysokým ambicím

Přidejte si Elle do oblíbených na Google zprávách

Může se zdát, že Boss je ta značka pro mainstreamové otce střední třídy. Jenomže zatímco taková představa možná panovala ještě před lety, pod vedením kreativního ředitele Boss kolekcí Marca Falcioniho a jeho designérského týmu tato rozšířená asociace prochází významnou transformací. Svědky tohoto procesu jsme již po několik sezon, kdy můžeme sledovat proměnu persony, která Boss obléká a staví na piedestal svého šatníku. Do popředí se dostává žena – hybatelka změn – která ví, co od života chce. Svou každodenní uniformu používá jako nástroj k tomu, aby toho dosáhla. Dělá to úmyslně, ale nenuceně. A muž, který je oděný v obleku či kvalitně vyhotoveném kabátu, má jasnou představu o svém šatníku i o tom, jak chce působit na pracovišti i v soukromí.

Mohlo by se vám líbit

Neusněte na vavřínech: 8 trendy kousků, které na podzim uvidíte všude

Zapomeňte na uniformní šedé kostýmky. Pracovní móda dnes balancuje mezi elegancí a hravostí a dává vám prostor vyjádřit vlastní styl. Podzim 2025 nabízí hned několik trendů, díky nimž vás návrat do kanceláře bude bavit. A pravděpodobně v nich budete chtít strávit i víkend.
elle.cz

Jak vysoko směřují vaše ambice?

Je to jako kdyby značka oblékala různé charaktery, které však mají jedno společné: ambice. Jak moc se vize kreativního týmu stojícího za značkou z módního mola do každodenních šatníků mainstreamových spotřebitelů propíše, ještě hodnotit nemůžeme. Transformace si vyžaduje čas a nutno podotknout, že Boss je pro mainstreamové publikum značka statusová. V posledních letech však na módních molech ustupuje logowear a ležérně sportovní estetika, střídány jasnou vizí a kreativním přístupem k tradiční uniformě. A to je jako prvopočátek změny více než dostačující.

Boss

 

Sebevědomým krokem do světa umění

Za formativní můžeme považovat i volbu set-upu celé přehlídky. Jako kdyby Boss chtěl oficiálně vstoupit do světa architektury a umění, značka si v Miláně zvolila za místo odhalení své show prostor Fonderia Macchi. Což je sice běžná runway venue, ovšem ona industriální prostředí doplnila instalací Aesthetics of Decay od nizozemského umělce Borise Acketa. Ten využil jemné fólie, která se při pohybu modelů krčila, stahovala a postupně degradovala tak, že se sama stávala performativním prvkem – živou, dýchající kulisou, která reaguje na světlo, pohyb a atmosféru. Součástí vizuálního prologu byly i digitální práce několika umělců používajících AI – Sybille de Saint Louvent, Andrés Reisinger, Joann a Sasha Stiles – kteří skrze architekturu, digitální textury či vizuální básně rozvíjeli téma duality: řád versus chaos, struktura versus volnost. Teasery, které byly odhaleny několik dní před show, byly pouhou předzvěstí dění na místě. Celá mise Boss tak měla působit nejen esteticky, ale i jako zážitek, který propojuje reflexi a smyslovost, inspiraci v řádu a zároveň svobodu rozbitých hranic.

Boss

 

Změna nastává v nás

Dress for the job you want, not the job you have. Boss nás učí jasné řeči: osobních i kariérních cílů dosahujeme i tím, že se na to dobře oblékneme. V nové kolekci sledujeme, jak se styling s lehkostí vrství a svršek za svrškem vzniká uniforma, která hovoří za nás. Rozevláté róby dlouhé až na zem či kombinované s širokými nohavicemi doplňují šátky, uvázané na hlavě, oversized kožené tašky (protože čím větší taška, tím více problémů dokáže její obsah vyřešit), kožené bundy a kravaty, které obstojí v pánském i dámském pojetí. Tlumená barevná paleta, která nechá vyniknout vaší osobnosti – šedá, černá, hnědá a béžová, tyto tóny neodmyslitelně patří k prvkům značky. Navzdory jednolité barevné paletě však pozorujeme experimentální práci s materiály, které jsou neobvykle rozmanité, a v této rozmanitosti nejlépe fungují pospolu. Až se budete ptát, jak vysoko míří vaše ambice, odpověď jistě najdete právě zde.

Boss Ready to Wear Spring-Summer 2026
Zdroj článku: