Březnový fashion newsfeed: To nejaktuálnější ze světa módy

Naomi je Boss

Naomi Campbell je průkopnicí emancipace a inkluzivity, která žije svůj život jako opravdová Boss. Od chvíle, kdy se poprvé objevila ve světové kampani na podzim a zimu 2022, značka stále více staví na svém synergetickém vztahu a s hrdostí představuje Naomi x BOSS, speciální kapsulovou kolekci pro moderní cestovatele. Navržena ve spolupráci se supermodelkou, kolekce hraje významnou roli v růstové strategii značky v ženském oděvním sortimentu. Inspirována Naomiiným rychlým tempem života, kapsulová kolekce zahrnuje ležérní kousky, které zapadají do 24/7 šatníku ženy, která je sebevědomá a neomlouvá se za to, kým je. Kolekce nabízí praktičnost bez kompromisu – každý kousek plní svůj účel i z hlediska estetiky. Co je krásné, může být i užitečné – a naopak „V kolekci najdete kousky, které jsou univerzální a pohodlné. Jsou to ty druhy kousků, které odrážejí můj vlastní životní styl – vždy připravený na další dobrodružství, ale nikdy nepolevující na estetice," uvedla Naomi. 

Quatre má dvacet

Šperkařský dům Boucheron slaví dvě dekády oblíbené řady Quatre. A protože není oslav bez překvapení, připravuje si v průběhu tohoto roku hned několik zajímavých spojení, kampaní i nových adaptací dnes již ikonického šperku. Za dobu své existence si dobu linie vytvořila speciální místo mezi oblíbenými šperky současnosti. „Ikonu nemůžeme vytvořit. Ikony jsou kované v průběhu času a tento status získávají, protože udeří na správnou strunu spolu s lidmi, kteří je nosí,“ říká Hélène Poulit-Duquesne, generální ředitelka Boucheron. „Ikona není navržena jako ikona. O tom rozhodují klienti," dodává. Všechno to začalo v roce 2004 prstenem, na kterém byly dohromady poskládány čtyři odlišné kódy z archivů Boucheron – všechny ve zdánlivě vzájemném rozporu – v jediném unisexovém designu. Čtyři protiklady se staly jednou symbiotickou identitou. Quatre, symbol síly a ochrany, je charakteristickým znakem těch, kteří chtějí spíše inspirovat než požadovat, a ochraňovat ostatní, než s nimi soupeřit. V letošním roce se jako pomyslná patronka do kampaně opět navrací inspirativní Anja Rubik.

Boucheron Quatre

 

Dior New Look na dosah

Pařížská Galerie Dior představuje exkluzivní možnost zhlédnout kostýmy ze seriálové série o Christianu Diorovi The New Look, která byla před nedávnem spuštěna na platformě na Apple TV+. Kostýmy, vycházející z archivů Christiana Diora, které při příležitosti příprav módní dům filmařům otevřel, jsou výsledkem úzké spolupráce domu s kostýmní designérkou seriálu Karen Serreau. Kresby, vzorky látek, dobové fotografie a další poklady zachované v rámci dědictví domu Dior byly předány kostýmní designérce seriálu a jejímu týmu, který reprodukoval kousky Christiana Diora s nekonečnou přesností. Nyní ve speciálně navržené scénografii mohou návštěvníci zblízka objevit to, co znamená Dior Look, a vydají se na fascinující cestu časem, která připomíná oslnivou odysseu Diorova stylu. Každá silueta v instalaci odkrývá nadčasovou modernitu Diorova looku a zprostředkovává krásu i řemeslnou pracnost couture. Čas zavítat do Paříže máte do 13. května 2024.

Dior

 

Denim pro všechny generace

Značka Gap se v tomto roce spojuje s lokální ambasadorkou, bývalou českou profesionální tenistkou a šampionkou Wimbledonu Bárou Strýcovou. „Jsem velmi ráda, že jsem se stala součástí Gap rodiny a těším se na spolupráci. Se značkou jsem se poprvé potkala před patnácti lety, kdy se mé sestře narodilo první dítě a od té doby je to moje srdcovka,“ prozrazuje Bára. Leitmotivem tohoto hvězdného spojení se stala láska k denimu. Gap a denim tvoří nerozlučnou dvojici již od roku 1969 a je zároveň klíčovou součástí nejnovější kampaně Gap Icons v podání Báry Strýcové a jejího syna Vincenta. Každý si v kolekci najde to své, aby jednoduše vyjádřil svou individualitu a zároveň se cítil pohodlně. Denim je věčný a je tu pro všechny! Ať je vám pět nebo pětapadesát.

GAP x Bára Strýcová

 

Krásná v každém věku

Značka Lindex před pár dny odhalila svou módní show. A ne jen tak ledajakou. Tato přehlídka, která byla pojata jako online live shopping a je tedy ke zhlédnutí kdykoliv, vznikla ve spolupráci s Golden Age Models, kteří stejně jako značka vědí, že móda nezná věk. Jejich společnou vizí je svět bez ageismu. Tím, že sdružují přirozeně stárnoucí zralé modelky, zviditelňují krásu a potenciál životní zkušenosti. V této show proto nehledejte mladičké modelky s dokonalými mírami. Hrdinkami Live Shopping Fashion Show jsou dospělé a zralé ženy, které inspirují nejen svým vzhledem, ale i přístupem k životu. „V kosmetickém a módním průmyslu jsou zralé modelky výjimkou, my ale nyní máme celou přehlídku! Je to přelomový okamžik, a to jak pro nás jako modelingovou agenturu, ale také pro spotřebitele, kteří se nyní mohou s modelkami ztotožnit a snadno se vidět v tom, co nosí ony. Vytvořili jsme dnes tolik vytouženou relevanci!" Okomentovala počin Shama Persson, zakladatelka Golden Age Models. Nechat se inspirovat nyní můžete i vy.

Lindex

 

Budiž Amaro

Lokální šperkařská scéna hlásí posilu na poli laboratorních diamantů. Světlo světa spatřila značka Amaro. „Chci, aby je lidé nosili s hrdostí a zároveň s radostí, že si pocit výjimečnosti diamantů mohou dopřát i u šperku pro každodenní nošení,“ komentuje zakladatelka Kristýna Svobodová. Na důkaz toho odhaluje portfolio prstenů, náramků, náhrdelníků i náušnic osázených kameny vznikajícími uměle, leč vykazujícími identickou kvalitu a vlastnosti, jako mají tradiční diamanty. Pro svou kolekci se nechala inspirovat trendy zejména z Londýna a Sydney, kde trh s diamanty z laborky zažívá boom.

Amaro

 

Romantická, optimistická

Nová kolekce budapešťské značky Aeron pro jaro a léto 2024 zkoumá téma moderního pohodlí. Od texturovaného prádla až po luxusní pletené pletené soupravy ze směsi hedvábí, každý kus vyzařuje nenucenou eleganci v typických čistých liniích značky, obohacených o estetiku dospělého romantismu. Zářivé žluté a duhové textilie srší optimismem, zatímco charakteristické kožené kousky značky zaujmou svým stříbrně kovovým odstínem. V čele tohoto právě představeného šatníku prosvítá hluboká oddanost zakladatelky Eszter Áron ke krejčovskému řemeslu a udržitelnému zpracování materiálů. Od prvotní představy o požadovaném pohodlí až po drobné finální detaily, kolekci prostupuje pocit lehkosti a hravosti, který přesahuje pouhé oblečení. Dopamine dressing v praxi.

AERON

 

Jet-set style

Luxusní rakouská značka Sportalm přináší novou kolekci určenou pro prosluněné jarní dny a letní pohodu. Po nedávné oslavě 70. výročí se Sportalm nezastavuje a odhaluje elegantní kousky pro městský život a volný čas, sport i dovolenou. Nová kolekce láká svěžími barvami, připomínajícími atmosféru přímořských letovisek a horkých letních dnů. Některé kousky navrhla osobně majitelka značky Ulli Ehrlich, která se zaměřila na sportovně elegantní styly vyrobené z lehkých materiálů, které se perfektně hodí do každodenního života, do přírody i na cesty. Letní kolekce září v barvách korálové, azurově modré a béžové, připomínajících slunečné dny a dovolené na pláži či na lodi. Kolekci prodává David Sport.

Sportalm

 

V plném květu

Ponořte se do barevného světa obuvníka Christiana Louboutina a japonského umělce Shuna Suda, známého svým podpisovým motivem nazývaným Button Flower.  Kolekce Button Flower Blossoms na jaro a léto 2024 představuje hravou obuv a doplňky pro ženy i muže, které zdůrazňují exkluzivní umělecká díla japonského umělce. „Květiny svou noblesou a graciózností, svou sladkostí a půvabem, mají speciální schopnost hojit nás samotné. The Button je podle mého názoru dokonalým ztělesněním něčeho, co spojuje dva oddělené prvky a činí je jedním," vysvětluje Sudo. Limitovaná kolekce je k dostání v omezeném množství kusů a pouze ve vybraných buticích.

Louboutin x Shun Sudo

Zdroj: autorský článek za použití archivů zmíněných značek