Vánoce jsou tady
Je to tak, žádné námitky! Do Vánoc zbývá už jen pár týdnů, a připomínkou toho jsou sváteční kampaně, které módní domy odhalují. Například taková Prada otevírá sváteční sezonu vizuální ódou na návraty domů, světlo rodinného krbu a pospolitost. Kampaň Prada Holiday 2025: A Winter’s Tale v režii Glena Luchforda přetváří archetyp zimní cesty – putování zasněženou krajinou, návrat domů i k sobě samým – v poetickou filmovou alegorii. V hlavních rolích se objevují Maya Hawke, Damson Idris, Louis Partridge, Letitia Wright a Li Xian, pět tváří, které ztělesňují novou generaci Prady. Citlivou, introspektivní, ale zároveň odvážně tvořivou. Společně v příběhu jeho pět aktérů proměňuje každodennost v podobenství o kráse, intimitě a návratu k tomu, co je skutečně podstatné a naladí vás na frekvenci Vánoc už nyní.
Pozdravy z Londýna
It’s Always Burberry Weather! V Londýně bezesporu. Na důkaz toho Burberry znovu oživuje svůj kultovní trenčkotový odkaz prostřednictvím kampaně It’s Always Burberry Weather: Postcards from London, která oslavuje více než 165 let tradice a inovace. Hlavní hvězdou se stala herečka Olivia Colman, která v režii Johna Maddena proměňuje londýnské ulice v divadelní scénu každodenního života. A její herecký výkon je opět brilantní: pobaví nás v roli zapálené průvodkyně, nadšené fanynky kriketu nebo prodavačky fish & chips. Při těchto hereckých výstupech jen tak mimochodem představuje nové přírůstky do rodiny Burberry outerwear. Spolu s Olivií se v kampani ukazuje celá řada talentů a v dokonalé herecké souhře rozviřují hladiny internetu, které rozhýbávají humorem a nadsázkou. Pokud si něco nenechat ujít, pak právě Olivii v běžných situacích všedních dní, které zvládá vskutku obstojně.
Vítejte v Room Six
Pod novým kreativním vedením otevírá značka Versace dveře do svého světa introspektivní krásy a představuje kampaň Greca, poctu síle individuality a tichému napětí mezi tělem a myslí. V imaginární scéně motelu Room Six se setkávají postavy z různých koutů kultury – herci, hudebníci, sportovci i tvůrci, aby pod vedením režisérky Luny Carmoon a skrze objektiv dua Blommers & Schumm ztvárnili poetiku lidské křehkosti i odvahy být viděn. Každý portrét je samostatnou studií intimity, každý pohled zachycuje okamžik mezi soustředěním a svůdností. A všechny spojuje symbol Greca, přetavený do unisexových brýlí s architektonickou přesností. Pohlédněte sami!

To jsou dary!
Značka Pandora též přináší sváteční kampaň, věnovanou kolekciMore Than a Gift, která posouvá kouzlo darování šperků na novou úroveň. Emotivní kampaní pod režijním vedením Romana Coppoly a fotografiemi Craiga McDeana a Raymonda Meira značka vypráví příběh propojení, radosti a vzpomínek, které přetrvávají ještě dlouho po svátcích. Novinky v kolekci Pandora Moments přinášejí přívěsky s měsíčními motivy a iridescentním sklem, které evokuje tajemné jiskření noční oblohy, zatímco kolekce Pandora Timeless okouzlí své nositele kultovními mašlemi zdobenými třpytivými kameny ve tvaru srdce. „Chtěli jsme vytvořit svět, v němž se čas zpomalí, všechno získá jemnější záři a každý šperk se stane tichou připomínkou toho, na čem skutečně záleží,“ říkají kreativní ředitelé A. Filippo Ficarelli a Francesco Terzo. Pandora moc dobře ví, že ty nejcennější dary vznikají v láskyplných myšlenkách, které je přivedly k životu. Do jaké podoby se letos převtělí ty vaše?

Glenn ve službách našich šatníků
Moment, na který jsme netrpělivě čekali, je konečně tady. Kolekce H&M Glenn Martens je dostupná všem a do našich šatníků přináší vizi belgického vizionáře, známého svým subverzivním přístupem k siluetě a hrou s iluzí. I obyčejné tričko se v kolekci stává architektonickým manifestem, běžný denim materiál dostává sochařskou dimenzi a klasická kostka se mění v ironický komentář nostalgie a současnosti. Tato spolupráce s H&M je studií proměny každodennosti ve výjimečnost. „Tuto kolekci vnímám jako velkou rodinu oděvů, z nichž každý má více účelů a osobností: stejně jako lidé rostou a mění se každý den. Vždy mě zajímalo oblečení, ve kterém skutečně žijeme – a myšlenka archetypů a základních kousků šatníku byla výchozím bodem pro tento velmi speciální a radostný projekt s H&M,“ říká Glenn Martens. Doprovodná kampaň, vedená s britským humorem a jemnou dávkou absurdity, posouvá módní narativ ještě dál. Joanna Lumley a Richard E. Grant zosobňují osobitost a nadhled, zatímco pestrý casting nových tváří dokazuje, že individualita je novým luxusem.

Zkrátka nepostradatelné
Švýcarská hodinářská manufaktura Breitling poprvé rozšiřuje legendární kolekci Premier o dámské modely. Inspirací pro Lady Premier byla kultovní řada Premier Fantasies ze čtyřicátých let, dnes reinterpretovaná v retro-chic pojetí s automatickými i quartz strojky. Elegantní design doplňují diamantové detaily, vodotěsnost do 100 metrů a kombinace nápaditých barevných číselníků s řemínky z aligátoří kůže nebo sedmičlánkovým ocelovým tahem typu Chevron. Lady Premier tak představují dokonalý mix dědictví značky Breitling, nadčasového stylu a individuálního výrazu. Je snad nositelka, která by je ve své výbavě neuvítala?

You're so Art Deco
Módní dům Louis Vuitton zve do svých bohatých archivů prostřednictvím výstavy Louis Vuitton Art Deco, která u příležitosti 100. výročí Mezinárodní výstavy moderního dekorativního a průmyslového umění z roku 1925 – a též vzniku stylu Art Deco – přibližuje symbiózu tohoto směru a módního světa. Prostor osmi tematických sálů ožívá více než 300 historickými artefakty a archivními materiály, z nichž mnohé nebývají běžně vystaveny. Návštěvníci se mohou ponořit do tvůrčího světa Gastona-Louise Vuittona, vnuka zakladatele, jehož umělecké cítění a inovativní přístup definovaly éru luxusní elegance. Od ikonických cestovních kufrů přes geometrické večerní kabelky až po pečlivě navržené kosmetické soupravy a vitríny, výstava mapuje, jak se Louis Vuitton stal průkopníkem v kombinaci řemeslné preciznosti, estetiky Art Deco a moderního cestovního designu.

Jako v peřince
Že značka Falconeri koná ve službách našeho pohodlí, už víme. Nyní představuje svou nejnovější spolupráci s herečkou a influencerkou Nicolou Peltz Beckham, která oblékla kultovní Ultrafine kašmír v podobě soupravy společenských kalhot a vestičky v jemné šedé melange. Minimalistické linie, precizní střihy a typická textura Falconeri kašmíru jsou zkrátka pro každého – ať už jste hollywoodská hvězda a jedna z žen klanu Beckham či běžný pozemšťan.

Nový klenot
Pražský šperkařský ateliér Klenota otevřel nový showroom v srdci historického centra na adrese Dušní 6. Proměňuje výběr šperku v inspirativní zážitek – umístěn v secesním domě, jen kousek od kostela sv. Ducha, v minimalistickém designu, se v jeho prostorách snoubí historie s nadčasovou estetikou, řemeslnou precizností a modernitou. Od Gem & Pearl baru až po soukromý Promise & Eternity bar, budete se chtít zastavit v každém jeho koutu. „Chtěli jsme vytvořit prostor, který odráží podstatu naší značky – kombinaci elegance, řemesla a osobního přístupu,“ říká majitelka Jarmila Slívová. Showroom je tak nejen místem pro koupi osobního šperku, ale i platformou, kde šperk skutečně ožívá, a návštěvník může ocenit jeho krásu v klidu a harmonii, která odráží filozofii značky. Okusíte jeho atmosféru?

Čerstvý počin
Birkenstock 1774 své kultovní sandály obléká do nového kabátu prostřednictvím platformy Ensemble 1774, která otevírá dveře k experimentální kreativitě a spolupráci s vizionářskými designéry. Prvním hostem je Thibo Denis, jehož tři originální siluety kombinují atletickou dynamiku s tichou poctou ortopedické tradici značky. Každý model, od minimalistického Uerzell, přes subtilní Stroedt až po robustní Goerlitz zůstává věrný DNA značky Birkenstock, ale interpretuje ji moderním, městským jazykem. Od odvážného vrstvení podrážek po promyšlené barevné kombinace evokující svobodu turistiky 70. let, Denis přetváří klasiku na univerzální unisex obuv, která olsavuje funkční estetiku bez slevování na pohodlí. Každý detail, od kultovní modré stélky po ražené logo 1774, odkazuje na řemeslnou tradici a inovativního ducha.

Na vysoké noze
Pro sezonu Resort 2026 odhaluje partnerství AlexRivière x Aquazzura svou druhou kapsulovou kolekci, která spojuje řemeslnou preciznost s narativem přátelství a ženské identity. Je poctou moderní ženě a jejím dynamickým životům, kterých v jediný moment žije hned několik, a nabízí rovnou šest klíčových modelů obuvi. Od saténových mules přes elegantní kitten heels až po robustní jezdecké kozačky, všechny boty byly navrženy tak, aby se staly základními kousky šatníku pro nadcházející sezonu. Centrálním motivem je zlatá žebrovaná spona, inspirovaná odvážnými liniemi art deco šperků, která zdobí denní maxi clutche i večerní minimalistické kabelky. Kolekce využívá luxusní materiály jako satén, jemnou kůži, semiš a krokodýlí embos, a to v tlumené paletě černé, safari zelené a tmavého zlata. „Naše spolupráce se rozvinula tak přirozeně, že pokračování bylo logickým krokem. Tentokrát však kolekce získala osobnější rozměr – intimní odraz Alex samotné,“ okomentoval pokračování příběhu Edgardo Osorio, kreativní ředitel značky Aquazzura.„První kolekce řešila univerzální potřeby žen. Druhá je osobnější – odráží všechny různé verze mě samé.“ Doplnila Alex Rivière.

My dear Ruby
Patnáctá kolekce značky Port of Stars nese jméno Ruby. Otevírá novou kapitolu kreativní filozofie ateliéru, v níž se snoubí precizní řemeslo s výraznou estetikou. Oslavuje lásku, individualitu a kreativitu prostřednictvím sofistikovaných střihů, inovativních detailů a možností personalizace značce vlastní. Od balonových sukní s nastavitelností zadní části po oversized kalhoty z luxusní bavlny či vlněné směsi, Port of Stars umožňuje nositelce vystavět si šatník na pár málo stěžejních svršcích. Ruby zároveň reinterpretovala kultovní kousky značky, jako jsou Willow Top nebo Parka Dress, a doplnila je o limitované triko s dlouhým rukávem nesoucí ručně psanou báseň, která propojuje minulost a současnost ateliéru. „Kolekce Ruby je o otevírání představivosti a objevování osobního stylu s novou energií a vášní,“ říká kreativní ředitelka Yasmin Keshmiri Hejduk. Každý model je mimochodem ručně vyráběn lokálně v Česku a na Slovensku, často s ručně vyhotovenými švy a propracovanými detaily.

Skulptura
Designér Pavel Brejcha na letošním Designbloku odhalil novou kolekci Ode to Etuie, která v éterické instalaci propojila organické tvary s inovativním materiálem Nutico, kůže z čokolády. Představil kabelky ve třech velikostech, od mini psaníčka po objemnou kabelku s pevným uchem, a doplnil je kovovými komponenty od české šperkařky Magdalény Šťástníkové, jejíž poutko na jezdci zipu vychází z organického tvaru pouzdra. „Jsme svědky přechodu z 2D do 3D prostoru,“ okomentoval novou kolekci sám návrhář. Jen posuďte sami!

Pod to se podepíšeme
Montblanc se do našeho vědomí zapsal luxusními řemeslnými pery a kvalitními doplňky. Ruční psaní nyní převádí do moderní doby s inovativním zařízením Digital Paper, které spojuje ikonický design pera Meisterstück s nejmodernějšími technologiemi. Díky digitálnímu peru Montblanc Digital Pen a displeji s elektronickým inkoustem si každý může uchovat autenticitu svého rukopisu, vyjádřit kreativitu a zároveň své poznámky okamžitě sdílet či organizovat, a to ať už je kdekoli. Tři vyměnitelné hroty simulují různé textury papíru, zatímco chytré funkce umožňují vyhledávání rukou psaných textů, strukturování myšlenek pomocí šablon a snadnou integraci s cloudovým úložištěm Montblanc. Digital Paper je nástrojem pro produktivitu i luxusním doplňkem, který kombinuje estetiku, ergonomii a technologickou preciznost. Dostupný je ve třech elegantních odstínech s koženým panelem pro elegantní uložení pera a personalizované chytré obaly.

Oslava spolupráce
U příležitosti 130. výročí značky Swarovski vstupuje do projektu Swarovski Creators Lab sedm silných partnerů: Oakley, Off-White™, Gufram, Loop Earplugs, Puma, A Bathing Ape a BE@RBRICK. Každodenní lifestyle produkty tak získávají nový rozměr, zatímco se proměňují ve světlem naplněné limitované edici, která spojuje řemeslnou preciznost Swarovski s odvážnou kreativitou těchto značek. Od svého spuštění v roce 2021 slouží Creators Lab jako laboratoř objevování a experimentů, kde krystaly ožívají v nečekaných formách a redefinují estetiku předmětů každodenního života. Každá spolupráce vzdává hold bohatému dědictví značky a posouvá hranice řemeslného zpracování, přinášejíc globálnímu publiku výjimečný mix inovace, luxusu a designu. Nyní jde o největší počin v jeho historii a vskutku ambiciózní spolupráci mnoha kultovních partnerů.

Svět podle Mary
V Galerii Rudolfinum odstartovala výjimečná výstava Mary McCartney by PLAYCE, která představuje vůbec poprvé britskou fotografku českému publiku. Kurátorka Martina Lowe, dlouhodobá spolupracovnice a kamarádka autorky, vybrala díla zdůrazňující sílu ženské postavy a intimní portréty. „Můj portrétní styl je velmi osobní, reálný a neformální. Věřím, že právě proto mi lidé důvěřují. Nečekají ode mě senzaci, ale pochopení. Mám ráda, když mě někdo pustí dovnitř,“ nechala se slyšet Mary McCartney. Tato důvěra je patrná i na výstavě, kde jsou k vidění mimo jiné snímky Kate Moss, Stelly McCartney, Tracey Emin, ale i anonymní tváře, které nesou silné emoce. Výstava spojuje umělecký zážitek s luxusem a prestiží, a klíčovou roli v jejím vzniku sehrála též značka Bulgari, která dlouhodobě podporující současné umění a aktivně se podílí na kulturním mecenášství.

Začalo to básní
Brněnský concept store Wolfgang a návrhář Jakub Polanka vstupují do dialogu, který překračuje hranice módy a stává se poezií v pohybu. Nová kolekce Wolfgang × Jakub Polanka je manifestem ticha, síly a jemnosti. V každém střihu rezonuje Polankova schopnost proměnit jednoduchost v emoci a minimalismus v gesto. Kabát, jenž promlouvá, a šaty, které odpovídají. „Kabát jako věta, šaty jako odpověď. Wolfgang dostal moji báseň a reagoval na ni ve střihu, barvě, detailu. Spolupráce nebyla invaze, ale rozhovor, moje reakce na vlčí svět. Wolfgang revisited. Vyžadovalo to odvahu nás všech, ale výsledek je osvobozující,“ okomentoval tento počin Jakub Polanka. Symbolika značky Wolfgang se propojila s Polankovým intuitivním rukopisem a čisté linie se potkaly s organickou ženskostí. Přesně tak, jak to máme rádi.

5000 slov
Bohéma si ušila další dobročinný projekt na míru svému gustu. Nový projekt 5 000 slov vzdává hold mateřskému jazyku a zároveň otevírá svět typografie širší veřejnosti. Šest unikátních motivů na tričkách vytvořili přední čeští typografové Rostislav Vaněk, Markéta Fišerová, Petra Dočekalová, Filip Blažek, Martin Pecina a Barbora Kramná, a kolekce tak spojuje krásu písma s hravostí češtiny. Ambasadory projektu se stali spisovatelka a podcasterka Markéta Lukášková, hudebník Matěj Ruppert, doplněni odborníky, kteří pracují s jazykem, od učitelů po tlumočníky. Od října do prosince budou veřejnosti zpřístupněna videa s medailonky typografů a ambasadorů, kteří mluví o svém vztahu k češtině, a také anketa o nejkrásnější české slovo. Vítězné slovo se pak stane součástí nového produktu Bohémy. Kolekce podporuje organizace Tichý svět a Ozvěna. Po úspěchu loňského ročníku si Bohéma opět klade za cíl oslovit veřejnost a zároveň propojit lásku k jazyku s pomocí těm, kteří každé slovo ocení nejvíc.

Oživlé metafory
Podzimní kampaň platformyAnswear je oslavou emocí, pohybu a slov, tří jazyků, které se v rukou tvůrců proměňují v jedinečnou poezii módy. V jejím středu stojí tanec. Nikoli však jako dekorativní prvek, ale jako médium, které propojuje tělo s oděvem a mění ho v živý organismus. Answear tu zkoumá hranici mezi tím, co oděv skrývá, a tím, co odhaluje, mezi hmotou látky a nehmotností citu. Dva choreografické spoty, jeden z útrob hotelového pokoje a druhý z otevřeného parku, fungují jako metafory vztahů, intimních i svobodných, osobních i univerzálních. Každý pohyb, každý záhyb šatů je tu větou ve vizuální básni, která říká, že móda není jen estetika, ale i emoční gramotnost.
- Zdroj článku:
Autorský článek
