Kodaňský fashion week se nesl v duchu barev, eklektismu i elegance

 

Stine Goya

Od hippie květinových printů, které měnily oblečení v kreativní skládanku, se Stine Goya před naším zrakem mění v sofistikovanou značku, která neztrácí onen hravý element. Značka se tuto sezónu inspirovala prací umělce Olafura Eliassona. Jednoduché siluety byly rozbity maximalistickými printy, a to hlavně na a-line s objemnými rukávy a šikmým rozparkem – tvoříc tak vizuální odkaz na konceptuální umění výtvarníka. Výrazná barevná paleta obsahovala neonové přiléhavé šaty s průhlednou vrstvou společně s toxickými odstíny oranžové přelévající se do bažinatě zelené. Sportovní athleisure s inovativními látkami dešťového pláště, oversize mikin a floral pufferů se prolínaly s velmi elegantními šaty s květinovou výšivkou z rozložitelné gumy, a nesměly chybět ani vlněné sety a šaty v pastelové kostce, které značka pro svůj úspěch zopakovala i tuto sezónu.  

 

 

Samsøe Samsøe

První kolekce v čele nové ředitelky dámské sekce Meme Marty Fagiuoli byla zaměřena na spolupráci přirozených křivek a objemů, propojující zároveň prvky unisexu a klasického business casual. Přiléhavé midi šaty zvýrazňující ženské tvary byly párovány s objemnými puffery a zkrácenými bombery. Pánské kusy vycházely z elegantních kostýmů klasického střihu, jejichž overzise siluety kopírovaly i kusy dámské. Rovné kapsáče se tak daly kombinovat jak s masivními loafery, tak i se zebrovanými kozačkami. Mezitím, co byl dámský minimalismus rozbit hypnotizujícími barvami jako hráškově zelenou, zářivě oranžovou nebo royal blue, pánské kusy si zachovávaly spíše neutralitu, které dominovaly černá a béžová. Velkou roli zde sehrál také kontrast látek – výrazné textury pletenin ve formě dlouhých cardiganů, vest a háčkovaných topů doplňovalo hladké hedvábí; plise či popcornové šaty (vracející nás zpět do 90’s) vyvažovaly hladký polyester, vlna a kůže.

 

 

By Malene Birger

Óda na skandinávský minimalismus v podání této značky letos zněla trochu jako oxymóron. Dřívější koncept brandu, koncentrující pozornost na “one-piece-only" nabral tentokrát směr napodobující italský maximalismus díky souhře různorodých prvků. (Stále) dominující rovné linie maxi šatů a oversize pletených setů tentokrát doplňovaly buď tříčtvrteční zvony nebo zavazovací crop vesta v kontrastní barvě. Uhlazenou estetiku rozbíjely také masivní boost, obří umělé kožichy, dubeňáky a lesklý plášť – vše pochopitelně eco-friendly. Béžová paleta se rozšířila o nové zemité odstíny; co se textur týče, ty byly kombinované o něco odvážněji, než jsme od kreativní ředitelky Maji Dixdotter zvyklí. Ansámbl přitom neztrácel elegantní nádech ani vizuální komfort, který je pro By Malene Birger stále klíčový.  

 

 

Lovechild 1979

Nový směr tvorby předvedla i kreativní ředitelka Anne-Dorthe Larsen, jejíž kolekce působila formálněji než kdy předtím. Vintage nádech à la Annie Hall vystřídala atmosféra přelomu 60. a 70. let. O tom vypovídala v-line siueta zástěrových šatů v mini a midi provedení, cropped saka kopírující empire-line, pleteniny i malé detaily jako vázankové mašle na košilích. Bylo však opět absolutním potěšením dívat se na strohý tailoring monochromních oversize kostýmů v zemitých retro tónech, do kterých vdechovaly trochu romantiky manšestrové šaty a košile s floral printem.  

 

Předplaťsi & Ušetři

Elle cover
REKLAMA