MBPFW DAY I. Michael Kováčik & Pavol Dendis

Michael Kováčik

Ti, kteří tvorbu návrháře sledují dlouhodobě, vědí, že nerad vplouvá do neznámých vod moc zhurta. Rád se drží svých siluet, konstrukčních prvků i barevné palety – proč také ne, jsou populární mezi jeho klientkami i širokou veřejností. Když už však přijde s něčím novým, je to většinou velký úspěch – stačí si jen vzpomenout na jeho loňskou spolupráci s Evou Che. S každým rokem však stále více nabírá na jistotě a zařazuje nové detaily či materiály, jejichž záblesky si (občas) pamatujeme z předchozích kolekcí. Posledních pár sezón jej ale múza neopouští a z tvůrce red-carpet-only se Kováčik mění na relativně silného hráče na poli ready-to-wear.  


Krom toho, že se návrhář vrátil k pánské módě, tentokrát opět nenápadně přetvořil podobu svých evergreen kusů. Bílé košile byly tentokrát s korzetovými kosticemi, volány a cvočky dávaly volbu pro transformaci kusu. V 80's formě se vrátila i tvídová crop saka a všemohoucí tmavý denim, který návrhářově tvorbě tak sluší, už není striktně high waist. Co si však zasloužilo speciální pozornost, byly pleteniny. Krémový kardigan a crop rolák (jak jinak než) s maxi rukávy téměř odpoutaly pozornost od vražedných asymetrických sukní, připomínajících obrácený trend véčkového rozparku 00's. Byť tvorba návrháře neztrácí na sex-appelu, jeho podoba nabírá o něco elegantnější charakter.

Pavol Dendis

Urban nomád ve vší své kráse. Zapomeňte na opulenci Etro nebo převrstvený street style Y3. Místo toho si představte syrový vibe Ann Demeulemeester zkombinovaný s 80's sex appealem Anthony Vaccarello ze Saint Laurent. K finálnímu výsledku přidejte trochu pudrově růžové a získáte recept na #OOTD nadcházející zimy. Ano, RŮŽOVÉ! Fanoušci Pavola Dendise byli stejně překvapeni jako já, když viděli tuto barvu coby nový element jeho tvorby. V případě návrhářovy ortodoxní lásky k černé a … ještě černější, můžeme bez sarkasmu prohlásit „Pastels in winter? Groundbreaking!”

Zdá se, že upustil od temně okultního street stylu, přičemž zcela nevyřadil konstrukční detaily své předchozí tvorby. Unisex hedvábná tílka s námořnickým šátkem doplňovaly jak strohé mini, tak i oblíbené palazzo pants (které se snadno přetvoří do zvonu díky šněrování na kolenou). Největší síla však tkvěla v těch nejjednodušších kombinacích – krémové hedvábně maxi sukně s prošívaným oversized sakem či vintage vestou nesly hlavní duch kolekce. Každý kus navíc představoval statement sám o sobě – a to jak svým provedením, tak i detaily.  

REKLAMA